6910 jd olie lekken karter pijpje

6910 begint met dit weet iets meer olie te lekken door karter pijpje in de winter ligt er een drup onder en nu een klein plasje is dit erg of ?


Mvg

Deel dit topic

Reacties

brauheist
Onderdruk?
johndeere6910
@brauheist ja dat ook
marco955
@johndeere6910 komt nog wel aan zn vermogen ?
brauheist
@johndeere6910 als er uit dat pijpe olie komt zou ik me eige tog is zorgen gaan maken
johndeere6910
@marco955 nee vorig jaar al niet meer 125 pk op aftakas
marco955
@johndeere6910 laat de compessie maar eens testen ,is het de autopwr ? dan verbaast mij het niks met die urenstand
johndeere6910
@marco955 ja t is de autopower na dat ie 3 dagen goed op zn donder heeft gekeken
Robin S
@johndeere6910 is dat niet normaal voor een tractor van 145pk,125pk op de aftakas?je hebt altijd verlies.normaal heb je nooit het opgegeven motorvermogen aan de aftakas.
marco955
@johndeere6910 vol blijven houden hij is het werken gewend , op je foto"s te zien laat je hem te weinig zwaar werk doen
john deerefan
Waarschijnlijk lekke kop of lekke bussen
casejxu
Meeste jd vooral 6 cilinder hebben dat ze al snel.dampen...
stefaanp
Uurstand? zit aan binnenkant vuldop motorolie een grijze smurrie?
rickrenault
Ik zou je er niet echt zorgen om maken je moet het buisje maar eens volgen dan zit die vast op het carter met als het goed is,een boutje draai die los haal je het buisje,met soort filter er aan er,af en maakt die eerst maar eens goed schoom met benzine dat werk bij onze renault wel ik denk dat jou jd dat ook wel heeft mischien weten de jd kenners,hier wel of daar ook zoon soort filtertje op zit bij onze,renault wel
johndeere6910
Heb net de pijl stok er uit gehaalt en vuuraansteker er op gehouden maar zit geen water bij de oli morge worden de verstuivers getest en compressie meten hopen dat het dan beter is
johndeere6910
@stefaanp 14618 bij 3500 uur is de koppakking vervangen
john deere 7810
Kleprubbers mischien
haasjeRens
Koppakking kapot bouwt druk op via het stoter kanaal is een bekende kwaal van John deere geloof mij maar
johndeere6910
@haasjeRens ik heb geen water in de olie
haasjeRens
Nee dat gebeurt dan ook niet want de pakking is kapot tusse cilinder en stooterkanaal
haasjeRens
En doordat dan de druk uit de cilinder weglekt via het stooterkanaal bouwt hij druk op in het karter waardoor dat er spatolie mee naar buite word geblazen door de karter ontluchting
JD3010
Quote @johndeere6910:
nee vorig jaar al niet meer 125 pk op aftakas
Hoeveel had die dan eerder? Ach een beetje dampen kan geen kwaad hoor, vooral niet met die uren. Gebruikt die olie?
johndeere6910
@haasjeRens oke en kan je dat ook meten ofz ?
johndeere6910
@JD3010 300 uur gedraaid en totaal 1 liter bij moete gooien en daar zit veel transport werk bij en 2 dagen opfrezen
JD3010
@johndeere6910 Weet je wat 1 liter olie kost en een motorrevisie? Ik zou het lekker laten zo.
haasjeRens
Kzou er naar late kijke en late make die motors zijn super en die gaan veel uren mee maar een koppakking is gewoon ooit kapot
fendtjuh
Zou je niet druk maken. Vrijwel iedere oudere trekker dampt wat uit de carterontluchting en eentje met een droge pijp moet ik nog tegenkomen... Iedereen doet hier dramatisch maar kijk zelf maar eens naar het eigen spul, komt weinig voor dat het helemaal droog is bij trekkers die al aantal jaren oud zijn...

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0