Case International 745 XL - Motor olie ver boven pijl en heel dun

Hallo,

het volgende is aan de hand.
Sinds eergisteren heb begon mijn olie lampje te branden dus ik gelijk olie gepeild. De olie zat tot boven aan de pijlstok erin.De olie was heel erg dun en leep wel puur diesel.
Nu heb ik vandaag nieuw opvoerpompje gemonteerd en olie vervangen+ filter maar het probleem is niet verholpen.... de olie zit na 15 min rijden weer tot boven aan vol. hoe kan dit? tis geen koelvloeistof.. en hydroliek olie is niet zo dun denk ik... help.

gr Sjoerd
Sjlabbie

Reacties

deutzstijn
Als ik jou verhaal zo lees denk ik tog aan koelwater
Sjlabbie
Is ook niet wit....
en het koelvoeistof pijl is nog het zelfde
hakkert6
Misschien kering van brandstofpomp?
lekkage van pomp naar distributie.
mbvaltra
Haal de peilstok er eens uit en hou een aansteker bij de peilstok. Begint de "olie" te knetteren en te sputteren, dan zit er koelvloeistof in.
dx11
Quote @hakkert6:
misschien kering van brandstofpomp?
lekkage van pomp naar distributie.

Ja, zoiets moet het bijna wel zijn!
guldner
Koppakking?
ErDee
Je hebt diesel in de olie. Dichting tussen pomp en distributie kapot. Doordat de vloeistof zo dun wordt krijgt het oliepompje niet voldoende druk meer geleverd
MartinZaandam
Beste Sjlabbie, even een vraag. jouw type motor kan ik niet zo snel voor mijn netvlies halen. Waar zitten je retour-brandstofleidingen? onder je kleppendeksel of buiten op het blok?
wezel844-s
Keerring tussen van lage druk zijde van brandstof lek dan lekt hij rustig de carter in kan ook keering van hydro pomp zijn maar dan word de olie niet er snel dunner van ververs hem maar voor dat je nog meer problemen krijgt ivm dunne motor olie en lage olie druk
ha189
Gloeispiraal lek
Wimsumar
Beste
Quote @ha189:
gloeispiraal lek

Niet aannemelijk. Een vlamstart zit volgens mij niet op een I.H.-745.
Daarnaast schrijft de topicvraagsteller, SjLabbie, dat: "na 15 min rijden weer tot boven aan vol". Zou een eventuele wel aanwezige vlamstart lekken, zou de motor op hol slaan. Maar de diesel komt in het oliecarter. Dus toch een lekke brandstofpomp
ErDee
@Wimsumar bandstofpomp zelf wordt door de diesel gesmeerd. Zit dus in de afdichting tussen de pomp en de distributie.
Wimsumar
Beste
Quote @ErDee:
Zit dus in de afdichting

Ja, dat lijkt mij ook de oorzaak.
jellie
Als je de keerringen vervangt zou ik ook gelijk het asje doen... hoeft hij er maar 1 keer af en dan is de pomp gelijk weer goed..
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 745 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!