Fendt 930 De Vor Achterveld

Ik ben gisteren bij de vor in achterveld naar een aantal trekkers gaan kijken met intresse om 1 te kopen,nu heb ik daar een testrit gedaan met een 930 van 2011 met 1400 u, en was mijn vraag of iemand weet wat deze trekker hiervoor gedaan heeft en dat hij altijd mooi onderhouden is geweest,...

hij had ook nog een 936 staan in een speciale kleur bruin/bordeaux als er iemand weet wat deze gedaan heeft , zit rond de 4000 u nu

ik zelf ben van belgie dus ik heb er geen idee van maar ik had wel een goede indruk van bij De vor

alvast bedankt voor de reacties

ps nu 2 foto's toegevoegd op profiel

Deel dit topic

Reacties

ValtraT202
Weet allen dat de vor duur is hoor ik altijd
Wimsumar
Beste
Quote @ValtraT202:
de vor duur

Nee, Fendt is duur. 😉
(Als ik JdeMFenFendtfanaat zijn fotoboek bekijk kan hij beter een ander merk nemen. Voor zanddumperen heb je er dan 2 voor de prijs van 1.
fendt308farmer
@Wimsumar klopt fendt is duur maar wel luxer en betere kwaliteit dus ja dar betaal je wat erxtra voor
MaxxuM4ever
Waarom heb je het niet gelijk gevraagd toen je er was?
De vor verhuurt zelf ook trekkers dus je hebt best kans dat ze uit eigen collectie komen en niet door inruil verkregen.
Je kunt de trekker ook eerst een maand op proef nemen en dan besluiten of je hem koopt.
ValtraT202
@Wimsumar Dan kies is liever voor een valtra van 300 pk of toch een fendt dan een new holland ?
arnoud
@Jasperfendt

noem eens een paar slechten op dan
jmos
@arnoud
De meeste types met vario. Die zijn vaak rond de 8000 uur wel een keer op......
mf 6150
@jmos
Licht er maar net aan hoe je er mee om gaat! Ik ken een aantal fendt's waarbij de vario pas na 20/25 duizend uur vervangen moest worden, maar ook waarbij deze al bij 3000 uur vervangen moest worden.
jmos
@mf 6150
Daar zou het niet zo aan mogen liggen. Ik weet dat elke bak snel kapot gaat bij verkeerd gebruik maar een vario is wel het snelst kapot
JJ
De 930 waar je mee hebt testgereden ziet eruit alsof deze veel transport heeft gedaan. Aangezien de banden vrij kaal zijn voor 1400 uur. Misschien had je het inderdaad gewoon kunnen vragen bij De Vor.
De reden waarom er voor Fendt wordt gekozen lijkt me vrij duidelijk. Door goede ervaringen met de huidige. En elke tractor gaat kapot mensen.....
KOETIE
@ValtraT202

Ze hebben mij dat er tussen een nieuwe fendt en een nieuwe valtra bijna geen prijs verschil tussen. En dan kiezen de meesten toch voor Fendt.
ValtraT202
@KOETIE Maakt het dan uit als je voor je eigen merk kies dat doet iederee toch ?
Dr Fendt
@jmos ik vind het jammer dat men als argument t vervangen van de vario noemt om zo'n trekker te laten staan.. hoevaak brand een koppelingsplaat er van een schakel trekker er uit? Hoelang gaan synchronisatie ringen in de versnellings bak mee..? Hoevaak gaat een schakel trekker door midden.. en wat zijn de kosten daarvan.. van een vario ben je vrij zeker dat hij de 8000 uur haalt zonder grote mechanische problemen, om die redenen vind ik het jammer dat men zegt dat die vario's zo snel versleten zijn... terwijl de onderhouds/reparatiekosten in verhouding gelijk zijn. Ze zijn alleen verdeeld over een x periode... tov een vario.

Excusus voor rare of niet goedlopende zinnen, reactie vanaf mijn telefoon.
bartjuh
Mijn werkgever heeft een jd 6170r gekocht omdat deze 40.000 goed koper was. Vandaag mee aan het duperen geweest en daarbij moesten we 16 km per vracht afleggen. ik heb nog geen 150 ltr diesel verbruikt en de fendten(6 stuks) zaten allemaal tegen de 200. Dit waren trekkers met vergelijkbaar vermogen. Daar komt bij dat ik wel een grotere dumper had en als eenige de lading op de plek door de modder wist te krijgen. Dus dat fendt de zuinigste is is ook aallang achterhaald
JD 6430 The Best
@fendt308farmer dat fendt luxer is en een betere kwaliteit heeft dan andere merken is gewoon lulkoek, vergelijk een nieuwe jd/case ih/claas maar eens met een nieuwe fendt, dat scheelt mekaar niks 😉 dan bedoel ik dus NIET dat fendt slecht is, maar dat het gewoon allemaal even goede trekkers zijn, met elk weer zn voor en nadelen natuurlijk 😉
Miniplaat
Een Fendt is altijd te duur. De kwaliteit is niks beter dan andere merken, hooguit de cabine wat luxer(al valt dit meer onder smaak denk ik..) maar ondertussen is een Fendt 939 bijvoorbeeld wel ruim €40.000 duurder dan een vergelijkbare Case Magnum 370. Ik zou gaan zoeken naar een New Holland of iets dregelijks met weinig uren, scheelt een hoop geld! En een powershift bak haalt zeker 10000 uur, ook als ze iets minder behandelt worden. Misschien de synchro ringen, maar dit is wel een veel goedkopere reparatie dan een compleet nieuwe vario bak
KOETIE
Quote @JD 6430 The Best:
vergelijk een nieuwe jd/case ih/claas maar eens met een nieuwe fendt

Dat jan je ook nog niet weten als ze nieuwe zijn.
JD 6430 The Best
@KOETIE dan maar eentje van 1 jaar oud 😛 jij je zin 😃
rubenv
Bij het bedrijf waar ik werk hebben we ook een 2 tal 930 voor een gelijke kieper lopen die bevalen juist heel goed omdat het comfort kortweg formidabel is en ze lopen snoei hard (al is het iets te) en met een drieasser zit je nog al vaak op de weg dus comfort is welkom
fendt4s
Bartjuh een merk wilt niet zeggen wie het zuingist is dat is nog altijd de bestuurde van een voertuig pak maar een auto de frabrikant zegt 1 op 25 de de bestuurde haalt slechts 1 op 17 wie is de auto dan slecht nee
fendt308farmer
@JD 6430 The Best klopt maar fendt heeft soms net wat extra's opzitten
en tegewoordig hoef je niet meer merk gebonden te zijn alles is het zelfde prijs en kwaliteid daar heb je gelijk in
jmos
Quote @Dr Fendt:
@jmos ik vind het jammer dat men als argument t vervangen van de vario noemt om zo'n trekker te laten staan.. hoevaak brand een koppelingsplaat er van een schakel trekker er uit? Hoelang gaan synchronisatie ringen in de versnellings bak mee..? Hoevaak gaat een schakel trekker door midden.. en wat zijn de kosten daarvan.. van een vario ben je vrij zeker dat hij de 8000 uur haalt zonder grote mechanische problemen, om die redenen vind ik het jammer dat men zegt dat die vario's zo snel versleten zijn... terwijl de onderhouds/reparatiekosten in verhouding gelijk zijn. Ze zijn alleen verdeeld over een x periode... tov een vario.

als een vario met gelijk gebruik net zo lang mee zou gaan als een schakelbak dan zou het geen punt zijn. maar dat doet hij niet. een vario is sneller af. en volgens mij wordt een bak revisie echt niet bij 8000 uur al uitgevoerd bij normaal gebruik (gebruik waarbij een vario dus 8000 uur meegaat)
MOOI-WARK
@bartjuh

Wat voor soort Fendt's?
@jmos Hoeveel kost een powershiftbak reviseren? Je kunt er vanuit gaan dat de bak 8000 uur meegaat, zet je er weer een nieuwe in kun je op naar de volgende 8000 uur. Je hebt dan ook weer alles nieuw, blijft maar weinig in de achterbrug zitten wat nog kapot kan gaan. opzich behoorlijk betrouwbaar, een gewone bak reviseren kan ook op verschillende manieren, je zet er vaak niet alles nieuw in, doe je dat wel ben je het dubbele van een vario bak kwijt.
bartjuh
820 818(oud en nieuw) en 716
jmos
@Masseyfergusondriver
Ik weet dat een ps bak ook niet eeuwig volhoudt. Maar die houden met hetzeldfde gebruik als een vario het wel langer vol over het algemeen
maartendankers
Quote @jmos:
als een vario met gelijk gebruik net zo lang mee zou gaan als een schakelbak dan zou het geen punt zijn. maar dat doet hij niet. een vario is sneller af. en volgens mij wordt een bak revisie echt niet bij 8000 uur al uitgevoerd bij normaal gebruik (gebruik waarbij een vario dus 8000 uur meegaat)

Jij hebt er zo te horen ook al veel ervaring mee?
Bedankt voor alle reacties keuze is en blijft een fendt 1 keer fendt altijd fendt en dan mag het al eens iets meer kosten
, en ja ik kon het vragen aan de vor maar voor het zelfde geld omdat ik van ver kom kan hij zeggen dat hij altijd rustig werk heeft gedaan maar voor het zelfde is hij eerlijk dat kan ook natuurlijk, vroeg het alleen op deze site omdat ik weet dat de vor redelijk bekent is , en zoals zovelen zeggen een vario kapot kost er snel 10 000 ja maar een geschakelde of powershift kan er 5 of 10 meer kosten en ik koop geen trekker met in het gedacht van dit kan kapot en dat en dat, je koopt er een omdat hij bij u past en ideaal is voor het werk dat ik doe en dat is grond dumperen dus comfort staat als nr 1 op mijn lijst heb nu een fendt 924 van 2004 op 12000 u ging de vario eraan zit nu op 14000 en iets en vind het nu wel tijd voor vernieuwing.

en weet er toevallig iemand iets van die 936 van immink dacht ik dat hij heette is een speciale kleur bruin/rood ?
@JJ

toont meschien op de foto dat ze vrij kaal zijn maar dat is niet zo hoor staat achteraan zeker nog 90 % en vooraan 80% + achteraan zijn axiobibs heb deze nu ook op mijn 924 en zijn echt de allerbeste banden staat nog maar halve cm op en ik rij verder als iemand met nieuwe trelleborgs 😉
jmos
@jdenmfenfendtfanaat
Wat je ook eens kunt doen is hier op de site bij de foto's kijken. Een aparte kleur is wel te herkennen. Kun je een beetje zien wat voor werk hij gedaan heeft (als er foto's van op staan) en miss wel bedrijven waar hij heeft gelopen
tractorquintentje
@jdenmfenfendtfanaat ff op tf zoeken en je vindt al wat 😃
die 936 van immink: zoals ik wat info vind op tf, heeft die in polen geploegd en hier vooral grond gereden.
@tractorquintentje

ha merci heb gistere 20 25 pagina's afgezocht bij 936 maar ik vond em nerges 😛
tractorquintentje
@jdenmfenfendtfanaat bitje zoeken he:

ook nog jaar verhuurd geweest aan ene van der woerd:
tractorfan.nl/picture/716604/
Wat een beest he man 😛
tractorquintentje
@jdenmfenfendtfanaat haha moet ge um kope eh 😛 kdacht, kzal um mer helpen want iedereen zit wel raad te geven mer antwoorden op uw vraag doen ze nie 😛
JJ
@jdenmfenfendtfanaat Oké, dan is het optisch bedrog. Klopt het dat die Fendt 930 SCR op hun website staat voorzien van Trelleborg banden? Die 936 zie ik daar niet tussen staan.
@tractorquintentje

ja tis da ik vraag nie wa merk dak moet kope want heb al lang beslist da het ne fendt blijft 😛
JJ
Hier heb je hem trouwens ook:
@JJ zou kunne ja op de website dat hij op andere stond ik mocht kiezen welke erop kwame ze hadde er genoeg liggen en de verkoopsprijs bleef het zelfde
@JJ

juist ja da zei de vor wel dat hij verhuurt was om een paar uur / dag te frezen als demo die 936
Appelboerke
Van der woerd heeft die 936 idd vorig jaar een jaar lang gehuurd. Hij heeft daar wel flink moeten werken en er zat ook geen vaste chauffeur op. Op de site staan ook foto's van deze trekker. www.vanderwoerd.nl
Payton
@jmos

Licht er ook aan hoe je hem behandeld, als je erg mee gaat lopen te raggen komt het inderdaad niet goed, veel afremmen op de bak en het wilt wel. Dit gebeurd niet met een handgeschakelde zo snel, het heeft ook echt met het gebruik te maken hoe je er mee om gaat e.d.
rene-fendtfan
Ik zou mechanisatie jan van iperen bellen uit rijnsaterwoude, daarom komen de beide trekker,s vandaan , 936 is een ex immink trekker, is in 2011 ingerolen voor een 939 , en heefd bij nederlandse boer in polen geploegd en in duitsland, en die 930 is denk van eind 2011 en komt denk bij van der krogt vandaan , die had er 2 besteld waar van 1 terug gehaald is , ik denk dat dat die nog is
@rene-fendtfan

oke zal ik zeker doen bedankt voor de info 😉 dinsdag ga ik normaal naar die van immink kijken
rene-fendtfan
@jdenmfenfendtfanaat oke is een mooie trekker ! heb er 2 dagen met de 3 asser mee gereden 2 jaar trerug, immink is een akkerbouwer, en klein beetje kieper werk voor de opvulling
@rene-fendtfan

ja ik hoorde bij de vor dat hij die 936 zo een beetje voor de hobby had gekocht toch mooi als je geld op overschot hebt he 😛
sjonnies
Fendt is duur in aanschaf maar heeft waarde als je hem inruilt beur je meer als nh jd enz. Alleen de stap om veel geld uit te geven is voor sommige net te groot en kiezen ze voor een ander merk
monteurtje
@jdenmfenfendtfanaat

Dinsdag pas kijken naar de 936?
Ik hoorde dat je zaterdag al ging kijken bij de dealer waar ie nu staat.
Dr Fendt
@jmos Wij rijden thuis geen vario. Wel rijden we met een 512.. die ps bak rijd geweldig, de hele trekker is goed. Toch heb je aan zon bak veel onderhoud.. al 2x gehad dat een slangetje in de bak lek was.. als je zoiets door het mechanisatie bedrijf laat repareren ben je binnen. Gelukkig zijn we zelf handig en voorkom je zulk leed.

Maar, jmos laten we eens eerlijk doen, hoelang gaat een goed gebruikte, regelmatig onderhouden trekker mee? Ik zeg zo'n 14-18.000 uur. Daarna is het carrosserie versleten, en het chassis op. In die tijd heb je waarschijnlijk 1 vario-bak versleten, verder heeft de vario-trekker weinig tot geen onderhoud.. eens een nieuwe aftakas-stomp, nieuwe hydro ventielen o.i.d. maar als het goed is niet veel meer... Wat voor onderhoud heb je op die uren wel niet gehad met een schakel trekker, bak revisie, nieuwe koppelingsplaten (waarschijnlijk al 2x) enz. Enz.

Maar het is niet leuk om dat te vertellen dat schakelbakken ook slijten en onderhoud vergen, en uiteindelijk even veel kostten. Want vario's gaan sowieso kapot. Tuurlijk, ik ga niet ontkennen dat ze niet kapot gaan, maar je hebt bij vario's gewoon 1 grote kostenpost ipv meerdere (kleinere) kosten posten... hierdoor zijn de trekkers wel heel betrouwbaar. En daarom vind ik het jammer dat iedereen maar zo die vario afkraakt...
jmos
@Dr Fendt
je noemt zelf als voorbeeld een 512, bij goed gebruik gaat die langer mee als 14 tot 18 duizend uur toch? allleen de lekke slangetjes in de bak, maar die kun jij zelf repareren zeg je, net zo als een koppeling vervangen. een vario vervangen doe je zelf niet. een ps bak revisie ook niet maar een ps bak is nog niet op bij 8000 uur. ik zeg verder ook niet dat een ps of hand bak niet kapot gaan. die gaan ook wel kapot
JD 6430 The Best
Je moet het wel heel bont maken om je trekker bij 18000 uur al op te hebben, ofniet? met juist ondehoudt is 30.000 ook geen probleem lijkt me 😉
bartjuh
Agrifoto.nl - De agrarische sector in foto's - agrifoto.nl/nieuws/log/…

Hier kan je lezen dat een fendt per draaiuur een euro duurder os dan een nh
Jasperfendt
Quote @bartjuh:
Hier kan je lezen dat een fendt per draaiuur een euro duurder os dan een nh
ja maar brandstof is dar niet meegerekend. Dus als de nh 3 liter meer per uur zuipt is de fendt alsnog goedkoper
bartjuh
Staat dat ze hetzelfde presteren en dat de banden niet mee gerekend zijn. Brandstof dus wel
Dr Fendt
@jmos

er zijn genoeg mensen (o.a. boeren) die zo'n operatie aan een versnellingsbak niet durven doen, en dus aan hun LMB vast zitten. ik nam als voorbeeld dat een trekker gemiddeld 14-18.000 uur mee ging, uitzonderingen daar gelaten.
jmos
@Dr Fendt
Dat is zo ja, en een bak revisie duurt ook wel wat langer dan een vario vervangen 😉
Fendt916
@bartjuh dat is allemaal lease als je een trekker koopt komen er hele andere bedragen uit de bus maar als ze echt goedkoper zijn zou jan bakker wel met allemaal new hollands rijden! 3 nieuwe 724 s staan er klaar voor levering dat is ook niet voor niks
Dr Fendt
@jmos

heb ik nou iemand overgehaald.. 😃?
nee, geouwehoer.. maar ik hoop tenminste dat ik mijn standpunt duidelijk heb gemaakt ... 😉
jmos
@Dr Fendt
Nee 😛 ik blijf bij mijn punt dat de vario gewoon niet lang genoeg mee gaat. Maar ik begrijp jouw punt ook 😄
monteurtje
@jmos

Wat een onzin informatie op agrifoto. iedereen kan wel zomaar wat roepen wat een trekker kost per uur maar vertellen er niet bij hoe ze dat allemaal berekend hebben, maar vele hier geloven het wel direkt wat er geroepen word.

Maar hoeveel ervaring heb jij met een vario van fendt?
Toen ik 16 was riep ik ook welles allerlei onzin, nu vele jaren later en veel meer ervaring en kennis verder denk ik heeeel anders over sommige uitspraken. ik bedoel te zeggen dat jij niet echt kan oordelen op die leeftijd (niet verkeerd bedoeld) 😄
jmos
Quote @monteurtje:
agrifoto.

wat is agrifoto?
bartjuh
@jmos dat is ook een site. Kijk maar bij mijn reactie op de 2e of. 3E pagina
@monteurtje

nee zaterdag was trekkertrek 😉 dinsdag normaal terug naar nederland 😛 auto heeft al wa km's gemaakt deze week 😃
devermeiren
@jdenmfenfendtfanaat en hoe staat het er ondertussen bij? gewoon nog wat met deze rond rijden zeker? 😉
@devermeiren

haha ja de mijne heeft nu 15000 u heb geinvesteerd in 4 nieuwe banden en de traktor zelf word helemaal in orde gezet remmen, elektriciteit ...

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
65
DEELNEMERS
28
WEERGAVES
43