Ik ben gisteren bij de vor in achterveld naar een aantal trekkers gaan kijken met intresse om 1 te kopen,nu heb ik daar een testrit gedaan met een 930 van 2011 met 1400 u, en was mijn vraag of iemand weet wat deze trekker hiervoor gedaan heeft en dat hij altijd mooi onderhouden is geweest,...
hij had ook nog een 936 staan in een speciale kleur bruin/bordeaux als er iemand weet wat deze gedaan heeft , zit rond de 4000 u nu
ik zelf ben van belgie dus ik heb er geen idee van maar ik had wel een goede indruk van bij De vor
alvast bedankt voor de reacties
ps nu 2 foto's toegevoegd op profiel
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Nee, Fendt is duur.
(Als ik JdeMFenFendtfanaat zijn fotoboek bekijk kan hij beter een ander merk nemen. Voor zanddumperen heb je er dan 2 voor de prijs van 1.
De vor verhuurt zelf ook trekkers dus je hebt best kans dat ze uit eigen collectie komen en niet door inruil verkregen.
Je kunt de trekker ook eerst een maand op proef nemen en dan besluiten of je hem koopt.
noem eens een paar slechten op dan
De meeste types met vario. Die zijn vaak rond de 8000 uur wel een keer op......
Licht er maar net aan hoe je er mee om gaat! Ik ken een aantal fendt's waarbij de vario pas na 20/25 duizend uur vervangen moest worden, maar ook waarbij deze al bij 3000 uur vervangen moest worden.
Daar zou het niet zo aan mogen liggen. Ik weet dat elke bak snel kapot gaat bij verkeerd gebruik maar een vario is wel het snelst kapot
De reden waarom er voor Fendt wordt gekozen lijkt me vrij duidelijk. Door goede ervaringen met de huidige. En elke tractor gaat kapot mensen.....
Ze hebben mij dat er tussen een nieuwe fendt en een nieuwe valtra bijna geen prijs verschil tussen. En dan kiezen de meesten toch voor Fendt.
Excusus voor rare of niet goedlopende zinnen, reactie vanaf mijn telefoon.
Dat jan je ook nog niet weten als ze nieuwe zijn.
en tegewoordig hoef je niet meer merk gebonden te zijn alles is het zelfde prijs en kwaliteid daar heb je gelijk in
als een vario met gelijk gebruik net zo lang mee zou gaan als een schakelbak dan zou het geen punt zijn. maar dat doet hij niet. een vario is sneller af. en volgens mij wordt een bak revisie echt niet bij 8000 uur al uitgevoerd bij normaal gebruik (gebruik waarbij een vario dus 8000 uur meegaat)
Wat voor soort Fendt's?
Ik weet dat een ps bak ook niet eeuwig volhoudt. Maar die houden met hetzeldfde gebruik als een vario het wel langer vol over het algemeen
Jij hebt er zo te horen ook al veel ervaring mee?
, en ja ik kon het vragen aan de vor maar voor het zelfde geld omdat ik van ver kom kan hij zeggen dat hij altijd rustig werk heeft gedaan maar voor het zelfde is hij eerlijk dat kan ook natuurlijk, vroeg het alleen op deze site omdat ik weet dat de vor redelijk bekent is , en zoals zovelen zeggen een vario kapot kost er snel 10 000 ja maar een geschakelde of powershift kan er 5 of 10 meer kosten en ik koop geen trekker met in het gedacht van dit kan kapot en dat en dat, je koopt er een omdat hij bij u past en ideaal is voor het werk dat ik doe en dat is grond dumperen dus comfort staat als nr 1 op mijn lijst heb nu een fendt 924 van 2004 op 12000 u ging de vario eraan zit nu op 14000 en iets en vind het nu wel tijd voor vernieuwing.
en weet er toevallig iemand iets van die 936 van immink dacht ik dat hij heette is een speciale kleur bruin/rood ?
toont meschien op de foto dat ze vrij kaal zijn maar dat is niet zo hoor staat achteraan zeker nog 90 % en vooraan 80% + achteraan zijn axiobibs heb deze nu ook op mijn 924 en zijn echt de allerbeste banden staat nog maar halve cm op en ik rij verder als iemand met nieuwe trelleborgs
Wat je ook eens kunt doen is hier op de site bij de foto's kijken. Een aparte kleur is wel te herkennen. Kun je een beetje zien wat voor werk hij gedaan heeft (als er foto's van op staan) en miss wel bedrijven waar hij heeft gelopen
die 936 van immink: zoals ik wat info vind op tf, heeft die in polen geploegd en hier vooral grond gereden.
ha merci heb gistere 20 25 pagina's afgezocht bij 936 maar ik vond em nerges
ook nog jaar verhuurd geweest aan ene van der woerd:
tractorfan.nl/picture/716604/
ja tis da ik vraag nie wa merk dak moet kope want heb al lang beslist da het ne fendt blijft
juist ja da zei de vor wel dat hij verhuurt was om een paar uur / dag te frezen als demo die 936
Licht er ook aan hoe je hem behandeld, als je erg mee gaat lopen te raggen komt het inderdaad niet goed, veel afremmen op de bak en het wilt wel. Dit gebeurd niet met een handgeschakelde zo snel, het heeft ook echt met het gebruik te maken hoe je er mee om gaat e.d.
oke zal ik zeker doen bedankt voor de info dinsdag ga ik normaal naar die van immink kijken
ja ik hoorde bij de vor dat hij die 936 zo een beetje voor de hobby had gekocht toch mooi als je geld op overschot hebt he
Dinsdag pas kijken naar de 936?
Ik hoorde dat je zaterdag al ging kijken bij de dealer waar ie nu staat.
Maar, jmos laten we eens eerlijk doen, hoelang gaat een goed gebruikte, regelmatig onderhouden trekker mee? Ik zeg zo'n 14-18.000 uur. Daarna is het carrosserie versleten, en het chassis op. In die tijd heb je waarschijnlijk 1 vario-bak versleten, verder heeft de vario-trekker weinig tot geen onderhoud.. eens een nieuwe aftakas-stomp, nieuwe hydro ventielen o.i.d. maar als het goed is niet veel meer... Wat voor onderhoud heb je op die uren wel niet gehad met een schakel trekker, bak revisie, nieuwe koppelingsplaten (waarschijnlijk al 2x) enz. Enz.
Maar het is niet leuk om dat te vertellen dat schakelbakken ook slijten en onderhoud vergen, en uiteindelijk even veel kostten. Want vario's gaan sowieso kapot. Tuurlijk, ik ga niet ontkennen dat ze niet kapot gaan, maar je hebt bij vario's gewoon 1 grote kostenpost ipv meerdere (kleinere) kosten posten... hierdoor zijn de trekkers wel heel betrouwbaar. En daarom vind ik het jammer dat iedereen maar zo die vario afkraakt...
je noemt zelf als voorbeeld een 512, bij goed gebruik gaat die langer mee als 14 tot 18 duizend uur toch? allleen de lekke slangetjes in de bak, maar die kun jij zelf repareren zeg je, net zo als een koppeling vervangen. een vario vervangen doe je zelf niet. een ps bak revisie ook niet maar een ps bak is nog niet op bij 8000 uur. ik zeg verder ook niet dat een ps of hand bak niet kapot gaan. die gaan ook wel kapot
Hier kan je lezen dat een fendt per draaiuur een euro duurder os dan een nh
er zijn genoeg mensen (o.a. boeren) die zo'n operatie aan een versnellingsbak niet durven doen, en dus aan hun LMB vast zitten. ik nam als voorbeeld dat een trekker gemiddeld 14-18.000 uur mee ging, uitzonderingen daar gelaten.
Dat is zo ja, en een bak revisie duurt ook wel wat langer dan een vario vervangen
heb ik nou iemand overgehaald.. ?
nee, geouwehoer.. maar ik hoop tenminste dat ik mijn standpunt duidelijk heb gemaakt ...
Nee ik blijf bij mijn punt dat de vario gewoon niet lang genoeg mee gaat. Maar ik begrijp jouw punt ook
Wat een onzin informatie op agrifoto. iedereen kan wel zomaar wat roepen wat een trekker kost per uur maar vertellen er niet bij hoe ze dat allemaal berekend hebben, maar vele hier geloven het wel direkt wat er geroepen word.
Maar hoeveel ervaring heb jij met een vario van fendt?
Toen ik 16 was riep ik ook welles allerlei onzin, nu vele jaren later en veel meer ervaring en kennis verder denk ik heeeel anders over sommige uitspraken. ik bedoel te zeggen dat jij niet echt kan oordelen op die leeftijd (niet verkeerd bedoeld)
wat is agrifoto?
nee zaterdag was trekkertrek dinsdag normaal terug naar nederland auto heeft al wa km's gemaakt deze week
haha ja de mijne heeft nu 15000 u heb geinvesteerd in 4 nieuwe banden en de traktor zelf word helemaal in orde gezet remmen, elektriciteit ...