Illustratie van:

International 624 - trekt niet

Hallo,
Ik heb sinds een tijdje een International 624 (waarschijnlijk agromatic bij mij zit dat zo hendel bij het handgas hoge giering snel /langzaam, lage giering niks, achteruit vooruit of achteruit)
Als de trekker iets moeten trekken bv een wagen dan blijf de motor doordraaien en gewoon goed op toeren alleen de wielen blijven gewoon stilstaan wat kan dat zijn.
Alvast bedankt!!

Deel dit topic

Reacties

inter844-s
Versleten koppeling ?
ErDee
Lamellen van de agriomatic-s versleten. Of ze zijn helemaal versleten of je kunt nog nastellen. Ik zou iig niet rijden met slippende platen dat maakt het alleen maar erger. Of de rijkoppeling is versleten/moet nagesteld worden maar dat lijkt me minder waarschijnlijk. Zorg ook dat je de juiste olie(35L akcela hytran ultra) in de bak hebt en goed onderhouden. Dus nieuwe olie nieuw filter. O.a. @IHC-power kan je hier meer over vertellen 😉
In de lage giering hoort hij ook gewoon hoog/laag te schakelen, alleen juist andersom als in de hoge giering.
inter 654
Hoe kan je eventueel die lamellen nastellen zodat ik kan proberen of dat het is?
jd3140
Koppeling cilinder kapot
mc-cormick-ihc
Quote @jd3140:
koppeling cilinder

van de agrimatic?
jd3140
Weet ik veel
+6
1046
@jd3140 zeg dan niks
IHC-power
Ik denk, zoals @ErDee zegt ook aan versleten platen van de agriomatic koppeling of een versleten agriomatic-hydropomp (kan gebeuren door verkeerde olie of het verkeerd gebruiken van het agriomatic s-getriebe). Ik denk niet dat dit aan het afstellen van het getriebe ligt. In de lage giering niks doen zou echt wel heel vreemd zijn. Dat kan bijna niet als de andere groepen wel werken..
@ErDee ik krijg trouwens geen mention dat je men naam noemt, beetje vreemd. 😄
ErDee
@IHC-power nu wel?
IHC-power
@ErDee nu wel. 😛
Corne S
Kan ook een gebroken veertje zijn aan de buitenkant van de bak achter een dop. (Instelling van overdrukventiel?). Hadden we met de 744 ook (agromatic-s). Hamoen er een nieuw veertje ingezet en nu gaat het weer goed achteruit de kuil op met opraapwagen. Stond ook wel eens in de versnelling motor draaide wielen niet (alstie vooral veel kracht moest leveren).

De oliedruk was bij ons te laag door het veertje. Je zou de de druk nakunnen meten. Weet jij gelijk of dat niet het probleem is / oliepomp in orde is. Zit de koppeling niet binnen in / heb je nog vrije slag?

Toevallig de olie niet ververst / bijgevuld? Je kan er nl. niet elke olie soort inkieperen.

En doet hij het in de hoge gearing / achteruit wel goed (dit is volgens mij het agromatic-s hendel naar achteren toe). De agromatic-s koppeling bestaat nl. uit 2 delen, hij koppelt of de ene as of de andere as. Je hebt alsware 2 koppelingen.

Eventuele kan ik je er een schemaatje / uitleg na je toesturen. Ik zet hem hier niet online wegens auteursrechten.
charles
@Corne S Beste,Zit met hetzelfde probleem.automaat werkt nu totaal niet meer bij de minste belasting.draaien de wielen niet meer.Waar kan ik een schematje vinden?
Mvg
charles
SJB533
Quote @ErDee:
Of de rijkoppeling is versleten

Een versleten rijkoppeling ontkoppelt niet 😉
ErDee
@SJB533 ?? Als de plaat versleten is?
SJB533
@ErDee
Ik spreek uit ervaring. (Althans: dat was een 845 XL Plus, de trekkers zijn echter niet sterk gewijzigd op dat gebied)
mc-624
@IHC-power als je bij onze een klein uurtje hebt gereden blijft die stil staan en doet die helemaal niets meer is dan de pomp versleten? of zou het iets anders zijn?
inter 654
@Corne S

Is dat bij de hydroliek hendel dat veertje is niet kapot heb dat al nagekeken. Ik heb er nog geen olie in bak gedaan.

deze trekker heeft al wel een jaar of meer stilgestaan was een motorisch defect dat is opgelost. Maar het is langzaam gekomen dat hij niet trekt.

Ja in de hoge giering en achterruit doet hij het wel. maar in achterruit gaat hij eerst een meter naar voren en pas naar achter.

zou fijn zijn als je nog meer informatie kan geven alvast bedankt
SJB533
Duidelijk: het zit in de Agriomatic S 😉 Nu alleen de oorzaak lokaliseren.
inter 654
@SJB533

kan je die agriomatic S er zelf makkelijk tussen uit halen of moet er dan een nieuwe bak in
Corne S
@inter 654

Nee.

Naar mijn weten zit het aan de linkerzijkant in de buurt ter hoogte van het koppelingspedaal.
Het is een M12-bout (waarschijnlijk dop 19). Achter deze dop zit een veer die een veiligheidsventiel op de pomp dichthoud. Als de druk te hoog wordt, gaat het via een bypass eruit. Als het veertje gebroken is, gaat de bypass veel eerder open. Dit was volgens mij kapot bij de 744.

Zal zo even kijken bij mijn 624 of ik die dop kan vinden (heb weleens waar geen agromatic-s, maar die dop zal er vast inzitten bakken zijn nl. hetzelfde).
inter 654
@Corne S

ik heb het gevonden zat inderdaad bij de koppeling, het veertje was heel maar tussen de dop en het veertje zaten ringen (revetjes) is dat normaal of hebben ze geprobeerd dat veertje langer te maken dat ie meer druk op kan bouwen
redeagle14
Het ventiel van de Argiomatic bevat een berucht O-ringetje dat ook nog wel eens voor drukverlies zorgt.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 624 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
40