Illustratie van:

Renault 781-4 - Rijdt niet meer! Waarschijnlijk brandstofprobleem?

Beste lezer,

Wij hebben al jaren een niet rijdende 781-4 op ons erf staan. Hij is pakweg 10 jaar geleden gekocht en was een redelijke tractor. Echter is hij een jaar of 3 geleden met zn werk gestopt.

Van de ene op de andere dag wilde deze niet meer starten. Wij hebben er niet veel verstand van dus hebben wat dingen geprobeerd. Op een gegeven moment hebben we eens geprobeerd met startpiloot en toen deed hij het. Ik heb toen nog een 600 meter met de tractor gereden! Toen ik vol blijdschap het erf op reed om hem te parkeren gaf hij er prompt de brui weer aan.

Een bevriende automonteur heeft er even naar gekeken mja, dat is natuurlijk nog geen dieselmonteur. Hij kwam met de verklaring dat het waarschijnlijk de brandstofpomp was. En dat het een duur onderdeel was.

Na jaren kreeg ik van iemand de tip om eens een bericht te plaatsen op deze site. Misschien is er iemand die me hiermee verder kan helpen.

Wij zijn ten einde raad! Van stilstaan wordt hij ook niet beter. En voor een appel en een ei verkopen willen we ook niet. Voor het geld dat we ervoor terug krijgen koop je alleen maar weer andere schroot...

Hopende dat iemand reageert!
Gr. Mike

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste @Atlaspower: In zoverre met je eens maar de aanpak moet wel wat grondiger.
Dus van tank tot en met brandstofpomp alles aftappen en slijtdelen vervangen. Na langdurige stilstand kan eventuele aanwezige schade gemakkelijk vergroot worden door een te eenvoudige aanpak.

Gezien de foto (klik er op) gok ik op Duitsland.
rickrenault
Wat,altlas,power zegt zou ik eerst,maar doen was bij mijn 551 ook een keer brandstof filter vervangen dan zit op de zei kant van de brandstofpomp een schroefje draai die een of twee slagen los dan zit op boven op het filter huis van de brandstofpomp een soort van knopje die kan draaien draai die los dan kan je er,mee pompen pomp net zolang tot er,geen lucht meer uit dat schroefje op de pomp komt dan draai je alles weer vast dan zou die moeten starten
fiatfan
@Wimsumar staat er niet staadegaard op de voorlader? kan ook limburg zijn dan met zo'n wit huisje. in limburg rijden trouwens nog best veel renaultjes
deeremeneer
Ja waar woon je? Waarom heb je trouwens niet gewoon een keer een monteur laten komen? Klinkt als een simpel brandstof probleem.
Wimsumar
Beste
Quote @Atlaspower:
goed ontluchte en hij start weer als vanouds,, want dit kan nooit veel wezen

Als dat zo was, had de bevriende automonteur (van topicvraagsteller MikeHeijnen) niet gezegd dat de brandstofpomp mogelijk defect is.
Jij wekt valse verwachtingen! De topictrekker is een vreemde eend in de bijt maar kan ondanks z'n redelijke uiterlijk al een zwaar (industrie)-leven achter de rug hebben.
Wie weet is de trekker tot stilstand gekomen door condenswater in het brandstofsysteem. Dit heeft in de jarenlange stilstand onopgemerkt het systeem verder kunnen aantasten en wordt de schade alleen maar groter als nu na "een simpele ontluchtpoging na filtervervanging/reiniging" getracht wordt te starten. Dat bedoel ik met "iets grondiger".
Wimsumar
Beste
Quote @Atlaspower:
ik heb hem nooit meer terug gezien

Ja, dat is logisch. 😃
Iemand heeft mijn hulp wel eens gevraagd omdat een ander had gezegd dat het een kleingheid was en de motor bij toeval weer aan de praat had gekregen terwijl er véél meer aan mankeerde. 😄
Wimsumar
Beste @Atlaspower: 😃 Leuke maandagmorgenreactie van jou zo op de maandagmiddag. 😉
Kijk, ere wie eer toekomt die de topictrekker op jouw beschrijving ( filter + brandstof vernieuwen + ontluchten) weer aan de praat krijgt.
Maar nogmaals, ik wil geen valse verwachtingen wekken en sluit niet uit dat er meer aan de hand is.

AANVULLING:

Jammer dat jouw 'maandagmorgenreactie' er niet meer op staat. 😞

Maar om je goede gevoel voor eigenwaarde terug te krijgen, ga de uitdaging met mij aan:
Ik stel voor, jij gaat naar MikeHeijnen en repareert de trekker zoals jij hebt omschreven. Is het dan weer de spreekwoordelijke "starten en lopen", betaal ik de reparatie + onderdelen.
Moet er meer aan gebeuren, dan mag je met betrekking tot de reparatiekosten tot een deal komen met MikeHeijnen (omdat je al zo zeker van je zaak bent stel ik voor 50/50% ).

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault 781-4 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
7
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
245