Hoi,
In mijn buurt is me een db 990 met hydraulische achterarm met bijbehorende klauw aangeboden. Deze david brown is volledig gerestaureerd en ziet er zeeer goed uit en werkt echt goed. Ik weet alleen niet wat een goede prijs is om ervoor te geven en wat ik er mogelijk voor zou kunnen krijgen als ik hem door wil verkopen
Kunnen jullie mij hiermee helpen?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de David Brown 990 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Gerestaureerd naar origineel of opgeknapt?
Nederland of Belgie?
Allemaal van invloed op de prijs
Oranje wit is duurder zeker dan zwart wit?
Deze?
Oranje / wit is nieuwer, vaak wat duurder idd.
De wit/ zwarte serie heeft eerst de motor vd rode serie gehad, met losse, natte bussen (4/47), later het blok zonder losse bussen (4/49).
En welk blok is beter dan? Qua onderhoud? De natte of de droge bussen? Wil zelf van het najaar namelijk ook een 990 kopen
Tsja, ligt er een beetje aan wat je ermee wilt gaan doen en wat je er zelf aan wilt en kunt doen.
Voor de show vind ik een rode 990 mooier, maar om mee te trekken/ werken zou ik gaan voor een later type, maar dan wel een 995/996 met de AD4/55 motor (65 pk), geen 990.
Moet het persé een 990 zijn?
AD4/49 heeft wat meer inhoud en pk's/koppel t.o.v. een 4/47.
Daarnaast lopen de distributietandwielen van een AD4/47 wel eens kapot.
Voordeel van de losse bussen van een 4/47 is dat je ze evt. zelf kunt vervangen, waar je bij een 4/49 (en ook de 4/55) moet laten boren en honen.
Maar een goed onderhouden 4/49 (en 4/55) gaat makkelijk 7.500-10.000 uur mee.
T'is een kwestie van een goede opzoeken, met een bekende historie, en die mag dan best ietsje meer kosten, of eentje waar je zelf het een en ander aan doen wil, maar dan voor wat minder...
Nouja meer een 990 omdat die redelijk goedkoop is en omdat we die vroeger ook gehad hebben, en hij qua pk wel mooi is voor de hobby zodat je er ook nog wat mee kunt vervoeren!
Maar ik merk dat je veel kennis hebt over David Brown, waar heb je die kennis opgedaan?
Veel over lezen en aan sleutelen
dbtc.co.uk
heel veel info te vinden
Had een 8 op me vwo examen dit jaar haha maar super bedankt!
Veel succes met zoeken naar een geschikte machine.
Hefinrichting even goed testen en controleren of de olie schoon is in de achterbrug. Hef is gevoelig voor vuil.
(Op mijn 1200 heb ik een extern persfilter van een 1490 gebouwd in de persleiding vanaf de pomp.)