Illustratie van:

David Brown 990 - Prijs db 990?

Hoi,

In mijn buurt is me een db 990 met hydraulische achterarm met bijbehorende klauw aangeboden. Deze david brown is volledig gerestaureerd en ziet er zeeer goed uit en werkt echt goed. Ik weet alleen niet wat een goede prijs is om ervoor te geven en wat ik er mogelijk voor zou kunnen krijgen als ik hem door wil verkopen

Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste Ryouandik: Zonder nader informatie, foto's, filmpje en/of proefrit is advies vrijwel onmogelijk.
superluc
Voor een opgeknapte ben je ongeveer 2500,- kwijt maar is hij standaard, en wat wil de verkoper er voor hebben.
valmet6400power
Vraaggprijs op internet boven de 2500 voor een 990 is vaak te hoog gegrepen ,nu met klauw komt de prijs misschien rond de 3000 uit..
DieterL
Wat is het voor 990, rood/geel, wit/bruin of wit/oranje?
Gerestaureerd naar origineel of opgeknapt?
Nederland of Belgie?

Allemaal van invloed op de prijs
valmet6400power
@DieterL

Oranje wit is duurder zeker dan zwart wit? 😄
DB_jansen
Ik snap niet wat je bedoelt met: "Hydraulische achterarm met bijbehorende klauw"?
Deze?
DieterL
@valmet6400power
Oranje / wit is nieuwer, vaak wat duurder idd.
De wit/ zwarte serie heeft eerst de motor vd rode serie gehad, met losse, natte bussen (4/47), later het blok zonder losse bussen (4/49).
valmet6400power
@DieterL

En welk blok is beter dan? Qua onderhoud? De natte of de droge bussen? Wil zelf van het najaar namelijk ook een 990 kopen 😄
DieterL
@valmet6400power

Tsja, ligt er een beetje aan wat je ermee wilt gaan doen en wat je er zelf aan wilt en kunt doen.

Voor de show vind ik een rode 990 mooier, maar om mee te trekken/ werken zou ik gaan voor een later type, maar dan wel een 995/996 met de AD4/55 motor (65 pk), geen 990.
Moet het persé een 990 zijn?

AD4/49 heeft wat meer inhoud en pk's/koppel t.o.v. een 4/47.
Daarnaast lopen de distributietandwielen van een AD4/47 wel eens kapot.
Voordeel van de losse bussen van een 4/47 is dat je ze evt. zelf kunt vervangen, waar je bij een 4/49 (en ook de 4/55) moet laten boren en honen.
Maar een goed onderhouden 4/49 (en 4/55) gaat makkelijk 7.500-10.000 uur mee.

T'is een kwestie van een goede opzoeken, met een bekende historie, en die mag dan best ietsje meer kosten, of eentje waar je zelf het een en ander aan doen wil, maar dan voor wat minder...
valmet6400power
@DieterL

Nouja meer een 990 omdat die redelijk goedkoop is en omdat we die vroeger ook gehad hebben, en hij qua pk wel mooi is voor de hobby zodat je er ook nog wat mee kunt vervoeren!

Maar ik merk dat je veel kennis hebt over David Brown, waar heb je die kennis opgedaan?
DieterL
@valmet6400power

Veel over lezen en aan sleutelen 😄
DieterL
Als je Engels enigzins goed is:

dbtc.co.uk

heel veel info te vinden
valmet6400power
@DieterL

Had een 8 op me vwo examen dit jaar haha 😃 maar super bedankt!
DieterL
Dat zal nog wel eens van pas komen dan als je een David gaat kopen 😉

Veel succes met zoeken naar een geschikte machine.
Hefinrichting even goed testen en controleren of de olie schoon is in de achterbrug. Hef is gevoelig voor vuil.
(Op mijn 1200 heb ik een extern persfilter van een 1490 gebouwd in de persleiding vanaf de pomp.)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de David Brown 990 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
10