Mc-Cormick DGD4 - korte vraag: "kurbelwellezapfen lager"
Ik heb mijn motorblok vervangen en daarbij moest ik de druk groep omzetten. nu stond er in de werkplaatshandboek dat ik het lager van de "kurbelwellezapfen" moest in vetten, liefst met grafiet pasta. maar ik kon niet achterhalen wat ze ermee bedoelden.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick DGD4 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Een Zapfen is volgens het woordenboek "ein abgesetztes Ende einer Achse", dus de ashals --> het dunnere gedeelte van een as, waarmee hij op het aslager steunt en erin ronddraait.
Het gaat dus om het lager van de ashals van de krukas.
Ik ben niet technisch, maar mijn vrouw is lerares Duits, dus woordenboeken genoeg.
Ik hoop dat je hiermee verder kunt.
Succes.
iwl-stadtroller-berlin.de/seiten/technik/…
en nu toegepast op de mc cormick
Ja. Het gaat om het princiepe, dus wat er met dat woord bedoeld wordt, en dan even kijken/zoeken waar deze zit op de Mc Cormick.
Heb dit gewoon via Google, en ook op YouTube vind je heel veel op technisch gebied.
Hier een aantal varianten in spelling (en Duits hoofdlettergebruik) uit Google vertaling:
kurbelwellenzapfen Lager = krukasspielager.
Kurbelwellenzapfen Lager = hoofdlagertaplager.
Kurbelwelle. Zapfenlager = krukas. askussenblok.
Met name de laatste zou de aannemelijkste verwijzing zijn naar het vetkoord.
Ga je ook een nieuwe koppelingsplaat monteren?
Want als je de plaat met drukgroep wisseld is de plaat en vliegwiel niet op elkaar ingesleten.
dus ik moest in dat gat vet spuiten????
ondertussen zit alles alweer in elkaar. (nee geen nieuwe koppelingsplaat)
ander zou je en klein likje aan de as kunnen doen.
wel oppassen dat het niet smeert aan de koppelings plaat.
alles steekt weer in elkaar.
ik moet eerst nog de cilinder kop wisselen terug van het gedemonteerde blok naar dit blok.