Ik heb voor ik mijn 1055 kocht eerst ook een paar andere trekkers bekeken, allemaal met een het bekende 5.9liter 6 cilinder blok.
1046, 1246 en de 1055. En alle trekkers hadden een DT 358 motor terwijl de 1246 en 1255 officieel alleen een DT-358 motor horen te hebben en de rest een D-358
Nu is mijn vraag: Wat hebben de rest van de 6cil rijders voor blok, ben gewoon benieuwd of er iemand is met een D-358 blok dus zonder de T of dat iedereen een DT heeft.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de machines van International ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Er is wel een verschil want er zijn pakkingsets voor de D-358 en ook pakkingset voor de Dt-358 motor, Dt heeft meer oliekanalen vanwege de turbo wat ik er uit kon maken
(nieuwere 955), 1055, 1046, 956,1056 hebben een d358 blok 5,8 liter
1246 en 1255 hebben een dt 358 blok, t staat voor turbo.
en er zijn nog enkele kleine amerikaanse ihc 6 cilinders met dit blok.
Mijn 1055 heeft ook een DT blok.
Allen zonder turbo.
Weet ook wel in welke trekker welk blok in zit, heb zon leuk boekje waarin de belangrijkste data van de trekkers uit Neuss in staan en daarnaast is het mijn werk om onderdelen voor machines van klanten (LMB's) uit te zoeken. maar mijn reden van dit topic is om te kijken of er soms ook 1046 en 1055 en zo standaard met dit blok geleverd zijn.
Dus: Diesel/Tractor
Of: Turbo/Tractor
In mijn motorenboek heet een gewone D358, maar in het motornr. staat DT
een turbo heet DT 358, maar in het motornr. staat TT.
Nu heb ik een blok staan met gietnr. 3 055 005 R3
Deze komt in mijn motorenboek van inter niet voor.
En ook niet in het 946 1046 1246 boek; mischien een industrie?
Weet iemand waar ik info daarover kan vinden?
Dat is wat ik ervan weet.
14 heeft geen 358blok is volgens mij een dt402 blok ( kan t mis hebben met de 402 maar weet zeker dat t geen 358 is )
Haha is ook welleens leuk, om gelijk te hebben haha
Haha oké miscommunicatie
Een turbo-motor word aangeduid met TT, een DT is een motor zonder turbo.
Alleen op de IHC site gebruiken ze de afkortingen D en DT.
(dit is erg verwarrend met de praktijk)
ok, zou dat niet de standaard maat zijn voor de plunjer?
ga ik es proberen uit te zoeken hoe t zit.