International Meerdere - Inter 46 en 55 serie met D(T)358

Ik heb voor ik mijn 1055 kocht eerst ook een paar andere trekkers bekeken, allemaal met een het bekende 5.9liter 6 cilinder blok.
1046, 1246 en de 1055. En alle trekkers hadden een DT 358 motor terwijl de 1246 en 1255 officieel alleen een DT-358 motor horen te hebben en de rest een D-358

Nu is mijn vraag: Wat hebben de rest van de 6cil rijders voor blok, ben gewoon benieuwd of er iemand is met een D-358 blok dus zonder de T of dat iedereen een DT heeft.
ihc-driver

Reacties

HOOIJMAN
Ik zou ut niet weten.. kan wels kijken maar is toch hetzelfde blok..
Hoezo zou iedereen een dt blok hebben ? wij hebben gewoon een d358 blok met +- 100 pk in onze 956
ihc-driver
Zeg ook niet dat iedereen een Dt blok heeft maar het viel mij gewoon op dat iedere trekker die ik tegenkwam dit blok had.

Er is wel een verschil want er zijn pakkingsets voor de D-358 en ook pakkingset voor de Dt-358 motor, Dt heeft meer oliekanalen vanwege de turbo wat ik er uit kon maken
interpowerrr
946 en oudere 955 hebben een d310 blok 5,1 liter.
(nieuwere 955), 1055, 1046, 956,1056 hebben een d358 blok 5,8 liter
1246 en 1255 hebben een dt 358 blok, t staat voor turbo.
en er zijn nog enkele kleine amerikaanse ihc 6 cilinders met dit blok.
1046
Ik heb een origineel d 358 blok in mijn 1046, met bijna 17000 uur op de klok en nog nooit opegeweest
ihc-driver
Heb 2 1046ers bekeken en beide hadden een DT blok
Mijn 1055 heeft ook een DT blok.
Allen zonder turbo.

Weet ook wel in welke trekker welk blok in zit, heb zon leuk boekje waarin de belangrijkste data van de trekkers uit Neuss in staan en daarnaast is het mijn werk om onderdelen voor machines van klanten (LMB's) uit te zoeken. maar mijn reden van dit topic is om te kijken of er soms ook 1046 en 1055 en zo standaard met dit blok geleverd zijn.
mickheijboer
Ik denk dat er dan niet meer het origineele blok inzit maar het blok van buiten is het zelfde als een d motor alleen heeft een compleet dt blok met de bij pasende onderdelen meer zuiger veren en krukas is anders en heeft kleprotors. Dus zet je op een d motor een turbo is het nog geen origineele DT motor
mickheijboer
Er is wel een periode geweest dat vanaf fabriek origineel een 1056 werd geleverd met een Turbo er op omdat er mensen waren die de 1255 tegroot vonden. Wij hebben zo 1056 gehad en gereviseerd maar die was inwendig nog gewoon een d motor en had geen klep rotors die we er toen wel hebben in gedaan. Maar verder konden we geen dt motor onderdelen gebruiken omdat die anders waren en we anders teveel extra moesten vervangen.
pieto84
955 956 1046 1055 1056 hebben een D-358 motor. Oudere 955's hebben een D-310 motor. Een 1246 en een 1255 hebben een DT-358 motor. De T staat voor turbo. Zoals mick zegt zijn er ook 956's en 1056 geleverd met turbo.
ihc-driver
@ mickheijboer D motor is idd geen DT. Ik weet dat mijn 1055 niet zo af fabriek is geleverd want er is toen van 2 1055 1 goede gemaakt 1 had achterbrug in puin en de andere de motor. Dus ik weet dat er aan gesleuteld is. Maar wil dus daarom ook weten hoe het zit met een DT motor.
ROBERTIHC
T staat inderdaad voor turbo, maar toen ik van de week bij een inter 744 stond (stickers waren op, kon geen 744 lezen)effe bij ht nummer gekeken rechts motor en daar stond op DT - 239, maar 744 is nooit met turbo gebouwd.
ihc-driver
En D staat voor Diesel
hans ih
De D is standaart de Dt is turbo,zoals hierboven vermeld.Ik weet het echte verschil niet.Maar vroeger vanaf 1966 tot einde jaren70 had je vertikale verstevigings ribben(+/-2cm breed)buiten op het motorblok (om de+/-20cm).Daarna zijn die weggevallen en is het blok dikkerwandiger geworden,mischie zijn alle blokken als DTuitvoering.Als jullie de logika proberen na te gaan op jullie trekkers kunnen we nagaan of dit kan kloppen
IHC1246
Mischien staat de T wel voor "tractor"
Dus: Diesel/Tractor
Of: Turbo/Tractor
In mijn motorenboek heet een gewone D358, maar in het motornr. staat DT
een turbo heet DT 358, maar in het motornr. staat TT.

Nu heb ik een blok staan met gietnr. 3 055 005 R3
Deze komt in mijn motorenboek van inter niet voor.
En ook niet in het 946 1046 1246 boek; mischien een industrie?
Weet iemand waar ik info daarover kan vinden?
bertus706
Wij hebben een D-358 in onze Yumbo 3965B bandenkraan liggen.
nickwils
Origineel hebben enkel de 12 en 14 series een turbo dus dt358 motor de andere hebben een d358 motor zonder turbo blok is eigenlijk hetzelfde enkel andere pomp, oliepomp en injectoren, het blok zelf is in grote lijnen hetzelfde.
Dat is wat ik ervan weet.
teunis
@nickwils

14 heeft geen 358blok is volgens mij een dt402 blok ( kan t mis hebben met de 402 maar weet zeker dat t geen 358 is )
GD tuning Garyp
@teunis 402 klopt 😉
nickwils
@teunis Inderdaad bedoelde dat enkel de 12 en 14 turbo hebben. En de 12 serie de dt358 .
1046
856 ook turbo
nickwils
@1046 Ja dat is waar maar is geen 358 blok.
teunis
@GD tuning Garyp

Haha is ook welleens leuk, om gelijk te hebben 😃 haha
teunis
@nickwils

Haha oké miscommunicatie 😉
monteurtje
@nickwils

Een turbo-motor word aangeduid met TT, een DT is een motor zonder turbo.
Alleen op de IHC site gebruiken ze de afkortingen D en DT.
(dit is erg verwarrend met de praktijk)
monteurtje
@mickheijboer

ok, zou dat niet de standaard maat zijn voor de plunjer?
monteurtje
@mickheijboer

ga ik es proberen uit te zoeken hoe t zit.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van International ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!