Dag jongens een vraag he
als ik een open pijp op een 1455 zet is dit toch niet schakelijk voor de turbo??
Ik zie het namelijk meer op de 1455ers.
Wou het graag even zeker weten !
alvast bedankt Mvg Christian
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Geintje natuurlijk
Bij 2-takt brommertjes, daar moet je tegendruk hebben en is een uitlaat dus zeer belangrijk, 4-takt diesels geen enkel probleem!
Geniaal he
Bij 2-takt brommertjes, daar moet je tegendruk hebben en is een uitlaat dus zeer belangrijk,
Als ik de uitlaad van men brommer der af heb loopt die hader hoor. Maar dan heb ik de bocht er nog wel op
om een tweetakt optimaal te laten lopen ben je gewoon een goed gasdicht uitlaat systeem nodig incl de juiste demper
Het is ook onzin, heb je het onderste zinnetje niet gelezen? Ik rij zelf ook altijd met een open pijp op mn Case 1690.
Hierbij een voorbeeld:
Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen 2 en 4 takt buitenboordmotoren?
De 2 takt buitenboordmotor is een zuigermotor. Deze levert kracht bij de neergaande beweging van de cilinder.
De 4 takt levert kracht bij de neergaande beweging na 2 omwentelingen van de cilinder. 2 Takt wordt vooral gebruikt bij voertuigen waarbij voornamelijk het vermogen van belang is zoals: scooters en grasmaaiers. Nadeel is dat het brandstofverbruik hoger ligt.
Een 2 takt buitenboordmotor maakt meer lawaai en bij een 2 takt buitenboordmotor is de kans groter dat er nog goede brandstof uit de uitlaat lekt. Dit komt doordat de 2 takt motor doorgaans geen kleppen heeft.
2 takt buitenboordmotoren zijn daarentegen lichter, minder kwetsbaar en kunnen beter tegen stil staan. Dus gebruik je de motor weinig, bijvoorbeeld achter een zeilboot. Dan is 2 takt ideaal.
Hoe werkt een tweetakt buitenboordmotor:
1. De zuiger zuigt lucht en benzine aan via de inlaatpoort vanuit het carter, door zich omlaag te verplaatsen.
2. De zuiger verplaatst zich weer omhoog en bouwt druk op in de cilinder (compressieslag).
3. De bougie ontsteekt het samengeperste mengsel en door de explosie verplaatst de zuiger zich weer omlaag(arbeidsslag).
5. De uitlaatpoort opent zich en de zuiger verplaatst zich weer omhoog. De uitlaatgassen worden via de uitlaatklep uit de cilinder geperst.
6. Het geheel herhaalt zich.
Hoe werkt een viertakt buitenboordmotor:
1. De zuiger zuigt lucht en benzine aan via de inlaatklep, door zich omlaag te verplaatsen.
2. De inlaatklep sluit als de zuiger beneden is.
3. De zuiger verplaatst zich weer omhoog en bouwt druk op in de cilinder (compressieslag).
4. De bougie ontsteekt het samengeperste mengsel en door de explosie verplaatst de zuiger zich weer omlaag (arbeidsslag).
5. De uitlaatklep opent zich en de zuiger verplaatst zich weer omhoog. De uitlaatgassen worden via de uitlaatklep uit de cilinder geperst.
6. Het geheel herhaalt zich.