Open pijp op 1455

Dag jongens een vraag he

als ik een open pijp op een 1455 zet is dit toch niet schakelijk voor de turbo??

Ik zie het namelijk meer op de 1455ers.

Wou het graag even zeker weten !

alvast bedankt Mvg Christian

Deel dit topic

Reacties

brauheist
Kan gwn
kees 956
Het enige dat verandert is het geluid verder maakt het helemaal niks uit
dave 7810
Gaat heel snel stuk, als hij geen tegendruk blaas je zo de turbo de lucht in. NIET DOEN DUS!





































































































































































Geintje natuurlijk 😉
koenjohndeere
Kan gewoon hoor rijden hier zat met open pijpen hebben ook turbo of zonder en nooit geen stukke allen maar pure inter sound
ErDee
@koenjohndeere waar is die kenmerkende fluit dan, met een open pijp? Niks pure inter sound dus
Mf1155
koenjohndeere
@ErDee inderdaad daar had ik niet aan gedacht maar je hebt 99,9% gelijk want beetje turbo fluit ook wel mar de inter fluit heb je dan niet neee!
ValtraT202
@dave 7810 als je iets te veel indraai kan het ook stuk gaan hhaha
inter844-s
Bedankt jongens !
Remi_91
Open pijp bij turbo is alleen maar beter. Kan je uitlaatgas goed weg, dus blijft de windmolen lekker draaien.

Bij 2-takt brommertjes, daar moet je tegendruk hebben en is een uitlaat dus zeer belangrijk, 4-takt diesels geen enkel probleem!
samie
Ik zou wel een een kruis in de uitlaat maken voor moest de turbo ontploffen dat er geen warme delen rond vliegen
dave 7810
@Mf1155

Geniaal he 😛
Jasperfendt
Quote @Remi_91:
Bij 2-takt brommertjes, daar moet je tegendruk hebben en is een uitlaat dus zeer belangrijk,
Als ik de uitlaad van men brommer der af heb loopt die hader hoor. Maar dan heb ik de bocht er nog wel op
GD tuning Garyp
@Jasperfendt wat voor brommer heb je dan?
Jasperfendt
@GD tuning Garyp Honda mt 5 70 cc.
rickrenault
@Jasperfendt bij mij net anders om
Jasperfendt
@rickrenault wat voor een hej dan?
rickrenault
@Jasperfendt een oude puch
GD tuning Garyp
@Jasperfendt ooh, da's wel mooi, die willen wel op het achterwiel 😎
Jasperfendt
@GD tuning Garyp Als die in een goede bij is dan loopt die machtig hard ja 😛 valaatst een keer had die een goeie bui een heele lange betonplaaten weg wind mee. Hard dat die liep ale bouten trilden er uit 😛
Jasperfendt
@rickrenault Dat is ook maar 50 cc he mischien zit daar in
rickrenault
@Jasperfendt ja dat zou wel kunnen
GD tuning Garyp
@Jasperfendt wahaha, da's minder 😛
Inter 14551466
@dave 7810 ik vind je redenering onzin.. de druk wordt volges mij in het huis van de turbo opgebouwd en niet in de uitlaat zelf.. anders zouden ze in de tractorpulling toch ook niet met open pijp rijden?? heb er zelf ook een op mn 1455 en gaat al jaren goed! dus cristian maak je geen zorgen!
bigroest
@Jasperfendt Quote @Remi_91:
Bij 2-takt brommertjes, daar moet je tegendruk hebben en is een uitlaat dus zeer belangrijk,
Als ik de uitlaad van men brommer der af heb loopt die hader hoor. Maar dan heb ik de bocht er nog wel op

om een tweetakt optimaal te laten lopen ben je gewoon een goed gasdicht uitlaat systeem nodig incl de juiste demper
Miniplaat
Inderdaad bigroest, ik geloof dat alleen 2 takt benzine motoren behoefte hadden aan tegendruk door de uitlaat, bij diesels en 4 takt benzine motoren maakt het weinig verschil.
dave 7810
Quote @Inter 14551466:
@dave 7810 ik vind je redenering onzin.. de druk wordt volges mij in het huis van de turbo opgebouwd en niet in de uitlaat zelf.. anders zouden ze in de tractorpulling toch ook niet met open pijp rijden?? heb er zelf ook een op mn 1455 en gaat al jaren goed! dus cristian maak je geen zorgen!

Het is ook onzin, heb je het onderste zinnetje niet gelezen? Ik rij zelf ook altijd met een open pijp op mn Case 1690.
maisboerke
@Miniplaat

Hierbij een voorbeeld:

Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen 2 en 4 takt buitenboordmotoren?
De 2 takt buitenboordmotor is een zuigermotor. Deze levert kracht bij de neergaande beweging van de cilinder.
De 4 takt levert kracht bij de neergaande beweging na 2 omwentelingen van de cilinder. 2 Takt wordt vooral gebruikt bij voertuigen waarbij voornamelijk het vermogen van belang is zoals: scooters en grasmaaiers. Nadeel is dat het brandstofverbruik hoger ligt.
Een 2 takt buitenboordmotor maakt meer lawaai en bij een 2 takt buitenboordmotor is de kans groter dat er nog goede brandstof uit de uitlaat lekt. Dit komt doordat de 2 takt motor doorgaans geen kleppen heeft.
2 takt buitenboordmotoren zijn daarentegen lichter, minder kwetsbaar en kunnen beter tegen stil staan. Dus gebruik je de motor weinig, bijvoorbeeld achter een zeilboot. Dan is 2 takt ideaal.

Hoe werkt een tweetakt buitenboordmotor:
1. De zuiger zuigt lucht en benzine aan via de inlaatpoort vanuit het carter, door zich omlaag te verplaatsen.
2. De zuiger verplaatst zich weer omhoog en bouwt druk op in de cilinder (compressieslag).
3. De bougie ontsteekt het samengeperste mengsel en door de explosie verplaatst de zuiger zich weer omlaag(arbeidsslag).
5. De uitlaatpoort opent zich en de zuiger verplaatst zich weer omhoog. De uitlaatgassen worden via de uitlaatklep uit de cilinder geperst.
6. Het geheel herhaalt zich.

Hoe werkt een viertakt buitenboordmotor:
1. De zuiger zuigt lucht en benzine aan via de inlaatklep, door zich omlaag te verplaatsen.
2. De inlaatklep sluit als de zuiger beneden is.
3. De zuiger verplaatst zich weer omhoog en bouwt druk op in de cilinder (compressieslag).
4. De bougie ontsteekt het samengeperste mengsel en door de explosie verplaatst de zuiger zich weer omlaag (arbeidsslag).
5. De uitlaatklep opent zich en de zuiger verplaatst zich weer omhoog. De uitlaatgassen worden via de uitlaatklep uit de cilinder geperst.
6. Het geheel herhaalt zich.
deeremeneer
@inter844-s Iedere pijp is open anders is het wat moeilijk om uitlaatgassen weg te werken.
Jos-IH
@Jasperfendt ik rijdt nog met een rieju mrt, met de originele pijp loopt ie 75-80 en met de snelle pijp loopt ie dik 90 en trekt stukke harder op.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
30
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
2