Injectoren vervangen ? Na een week intensief gebruik bij warm weer - een zware kloofmachine op de aftakas - is mijn 1020 nogal gaan roken. Vooral als hij warm is en vermogen moet leveren komt er veel witte/licht blauwe rook uit de uitlaat.
Verbruik carterolie is niet gestegen.
Heeft het zin om de injectoren te vervangen en is daar speciaal gereedschap voor nodig ? Of moet ik denken aan nieuwe zuigerveren of zelfs een revisie ?
groeten,
Dick Groot Boerle
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 1020 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Vraag: Hoeveel is het verbruik dan?
P.S.: Alles wijst op olieverbruik door door Old man Jose genoemde (hoofd)oorzaak.
Martijn: hij trekt niet beter...
Old man Jose: het zou extra olieverbuik kunnen zijn, na ca. 30 zware uren heb ik ca. 1/4 liter bijgevuld. Ik weet niet of dat veel is. Ligt het dan voor de hand dat de klepsteelrubbers te warm zijn geweest, of komt het langs de zuigers ?
Stefaanp: water in de brandstof lijkt me onwaarschijnlijk, rookt nu alleen bij zware belasting en meer naarmate de motor warmer wordt.
Wezel844s: dieselverbruik niet echt opgemeten, maar ik heb de indruk dat hij wel meer is gaan gebruiken
TomVB: koelvloeistof peil is gelijk gebleven
Winsumar: ca. 1/4 bijgevuld na 30 zware draaiuren