Illustratie van:

John Deere 5720 - Opvoeren

Hallo,

Ik zou graag willen weten hoe ik onze trekker zou kunnen opvoeren, van JohnDeere zelf hebben ze een trekker die standaard 125 PK uit hetzelfde motorblok haalt. En ik heb zelf een gezien die 178 PK er uit kreeg maar dat hoeft ook weer niet.

alfast bedankt, Groeten JD5720

Deel dit topic

Reacties

Ronijn
Dan zou ik graag over een week of 2 de rekening van de dealer zien ivm een in mekaar gelopen motor 😉
Advies: Niet zelf aan gaan prutsen 😉
Boemrang
Waar zit het verstand weer, tjonge nog aan toe...
guy s
Ff bij de dealer langsgaan en dan kan dat zo geregeld worden ...
samie
Dit is voor niks voordelig de achter brug en de versnellingsbak
JD3010
Daar zit echt wel verschil hoor tussen die motoren die je noemt.
samie
@JD3010 en vast ook in chassis, achterbrug versnellingsbak,...
Ronijn
Denk trouwens dat het bij de nieuwste JD niet meer lukt om alleen maar aan je brandstofpomp te draaien...
deeremeneer
Je bent echt 14? Waarom moet hij opgevoert worden? Welke machine kan hij nu niet goed aan?
JD 6430 The Best
4.5 liter van een 6430 is heel wat anders dan een 4.5 liter uit dat trekkertje 😉
samie
@Ronijn nee tegewoordig moete ja alles met de computer doen chippen heet dat ofzo
JD3010
@JD 6430 The Best 4.5 liter is toch gelijk aan 4.5 liter? Maar dat is ook bijna het enige wat gelijk zal zijn.
JD 6430 The Best
@JD3010 dat bedoel ik ja 😉
JohnDeere5720
@deeremeneer Wij hebben een PZ 280 f trommelmaaier en een Deutz k7 36 tegelijk, en met nat gras merk je soms dat ie wat terug loopt in toeren.
JohnDeere5720
@Ronijn Dan ga ik er maar niet aan zitten 😛
JohnDeere5720
@JD3010 En wat is dat verschil dan :? , want je zou denken dat een 4,5 Liter 4 cilinder hetzelfde is als een andere 4,5 liter 4 cilinder, misschien een dikkere turbo en nog wat andere dingen.
koenjohndeere
@Ronijn met de niewere kan het zo iezo nie meer allemaal van die computer zooi
JD 6430 The Best
@JohnDeere5720 dat het een 4.5 liter is is ook de enige overeenkomst ja 😉
JD3010
@JohnDeere5720 Veel, brandstofsysteem, turbo, intercooler, zuigers, krukas, smeersysteem enz.enz. Uiterlijk lijken ze wel hetzelfde, maar inwendig toch veel verschillen.
Robin S
Het is niet omdat ze dezelfde inhoud hebben dat ze hetzelfde zijn.bvbv een ford 8670 heeft een 7.5l powerstar,een ford 8970 ook.maar een 8970 heeft een andere pomp,andere injecteurs,intercooler,...
JohnDeere5720
Oh, dat is jammer.
Maar zonder dat alles valt er echt niks meer uit te halen :? .
Robin S
En bvb een zetor crystal 10045 heeft een 4.5l ,new holland 6010 ook.de ene is 110x120,de andere 108x132.
evenveel inhoud,totaal andere motor.
JD3010
@JohnDeere5720 100pk moet wel kunnen, alleen zal de brandstofpomp dan wel aangepast moeten worden.
EA_MF
@JohnDeere5720 er va;t vast wel het eea uit te halen, alleen ga je dan wel aan het chiptunen, zijn bedrijven die t volgensmij zelfs op locatie kunnen uitvoeren
JD3010
@EA_MF Die trekker heeft nog een 'oude' brandstofpomp, dus is chippen niet nodig.
EA_MF
@JD3010 ow, dan is t vrij 'simpel'
JD3010
@EA_MF Als de pomp al op max. staat, niet.
JohnDeere5720
@EA_MF Ik had al een keer opgezocht hoe duur als dat is, maar ik heb er geen 250 euro voor over voor 20 PK meer
JohnDeere5720
@JD3010 En hoe kan je die dan aanpassen?
ErDee
@JD3010 als het een se is ja. De premium heeft een common rail. Meen ik
JD 6430 The Best
Quote @JohnDeere5720:
250 euro voor over voor 20 PK meer
is maar net hoe je het bekijkt, wij hebben de trekkers ook laten tunen, voor weet ik hoeveel euro, niet om de pkaas, maar gewoon voor brandstof besparing, dan heb je die paar 100 euro er snel weer uit terugverdient 😉
koenjohndeere
@ErDee onze is geen premium en is jmmer genoeg wel common rail meen ik
JD 6430 The Best
Quote @JohnDeere5720:
En hoe kan je die dan aanpassen
als je er zo weinig van weet, zou ik er niet aan beginnen 😉
JD 6430 The Best
Quote @koenjohndeere:
jmmer genoeg wel common rail
slechte ervaring mee?
koenjohndeere
@JD 6430 The Best ding is egal kapot en jammer gnoeg ook beetje voort opvoere
JohnDeere5720
@JD 6430 The Best Ik weet er niet veel van, dat klopt. Maar ik wil het wel graag allemaal weten, ik weet enkel een paar basis dingen. En ik weet ook wel hoe je hem meer toeren kan laten lopen (1 boutje verdraaien), maar ik weet niet waar je de brandstof kan aan passen.
JD3010
@ErDee De 5R heeft een common rail motor, de 5020 serie heeft nog een ouderwetse brandstofpomp.
Tom VB
Ga gewoon naar je dealer. Zij kunnen je het beste adviseren.
TE20
Als het met common rail is , dan zul je moeten laten chippen wil je er meer pk's uit halen , anders kan je aan de pomp draaien, maar als je daar geen verstand van hebt , dan ga je beter naar de dealer. Die hangt hem dan voor de testbank - waterpomp en ziet hoeveel pk's eruit komen, beter dan op de tast 😉
deeremeneer
@koenjohndeere Wat is er dan steeds kapot?
deeremeneer
Krukas en drijfstangen van een 6430 en een 5720 zijn hetzelfde en daar houd het dan ook wel een heel eind op.
JohnDeere5720
@TE20 Ik zal eens vragen danmaar.

Iedergeval iedereen bedankt 😃
koenjohndeere
@deeremeneer wat niet kun je beter zegge zit al voor de 3 keer een nieuwe hydro pomp op en jankt als de tering en wou laatst de heletijd niet meer voor of achterruit soms wel en dan weer niet best lastig met maaien 😛 maar het is nu weer goed maar laat ik niet te hard roepe
JD3010
@deeremeneer Ja je hebt gelijk. 😄
deeremeneer
Quote @koenjohndeere:
zit al voor de 3 keer een nieuwe hydro pomp op

De hydrauliekpomp achterop?
koenjohndeere
@deeremeneer ja maar hij turbo fluit wel heerlijk en brult ook best voor pakkenwagen 😛 😛
deeremeneer
@koenjohndeere Ben toch wel heel erg benieuwd wat er dan steeds aan die pomp kapot gaat. Ik heb 1 keer de plunjerpomp kapot gezien.
koenjohndeere
@deeremeneer ja precies weet ik het ook nie maar toebn we de inters hadden gingen ze nooit naar de dealer ja voor onderhoud haha
JohnDeere5720
@koenjohndeere Als er een volle opraapwagen achter onze trekker hangt en je geeft flink gas dan brult ie ook wel mooi, typisch 4 cilinder geluid en laat je het gas los dan hoor je de turbo heel mooi 😃
koenjohndeere
@JohnDeere5720 ja die van ons is daar in machtig hoeveel uur heb die van jullie
JohnDeere5720
@koenjohndeere ehhh... volgens mij iets van 5103 uur ofzo
koenjohndeere
@JohnDeere5720 oo die van ons pas 3600 uur
JohnDeere5720
@koenjohndeere die van ons is van 2007 en heeft altijd bij een teler in Engeland gelopen, en nu hebben wij hem voor het 3de seizoen
ValtraT202
Je kan ook terug schakelen als de toeren weg valt ?
koenjohndeere
@JohnDeere5720 vons ons meen ik 2008 maar wat doen jullie er ammel mee wij voeren maaien en schudden en beetje dumperen heel afentoe
JohnDeere5720
@ValtraT202 Hoe bedoel je?

@koenjohndeere Stalvoeren, schudden, mestmixen en dat is het.
koenjohndeere
@JohnDeere5720 ja wij ook mestmixen gewoon veel boeren werk
jd4050
Quote @deeremeneer:
Ben toch wel heel erg benieuwd wat er dan steeds aan die pomp kapot gaat. Ik heb 1 keer de plunjerpomp kapot gezien.

lijkt me eerder dat het er een met tandwielpomp is, die gaan vaker kapot.
JohnDeere5720
@ValtraT202 Wij hebben 40 km bak A,B,C,D met daaronder vier semie powershift versnellingen. Ik wil nooit weer wat anders, dat wend zo snel en is ontzettend makkelijk soms.
deeremeneer
@jd4050 Oh is het een SE?
jd4050
@deeremeneer

kijk maar tussen zn foto's

is een niet premium 30 serie, en die hebben naar mn beste weten een tandwielpomp.
marco2250
@deeremeneer heb je een 6130 priemium dan
deeremeneer
@marco2250 Ja daar zeg je zo eens wat. Volgens mij niet nee maar ze zijn wel met plunjerpomp te krijgen.
ValtraT202
@JohnDeere5720 ik heb zelf ook op john deer gereden precies de zelfde maar als je toeren verliest met maaien omdat het te zwaar gaat ga je van de 4 terug naar 3 2 of 1 of van de C naar B zo iets heet terug schakelen
hobbyboer
Geef je al volgas? of zet je het handgas stilstaand op het goede toerental? Dan zal die altijd zakken als je het gewas inrijdt.
Robin S
@ValtraT202 wie weet valt hij 150 toeren terug...
net hetzelfde met de mannen met dumpers,als ze niet aan 50 per uur de berg op kunnen moet hij opgevoerd worden.
JohnDeere5720
@ValtraT202 Oh zo ja, sorry verkeerd begrepen.
wij maaien altijd in B3 en soms B4 tussen 7 en 10 km/h.
en als het te zwaar gaat schakelen we wel terug, maar ik heb gewoon liever 10 of 20 pk extra. Trek ie ook wat sneller op op de weg.
JohnDeere5720
@hobbyboer we zetten hem op 500 achter aftakas, en we houden hem daarop als ie terug loopt geven we meer gas. Maar soms is iets meer powerr wel handig. 😃
greenrider
@JohnDeere5720 met n chip kan het wel maar niet veel
JohnDeere5720
@greenrider Oh ok, ik zal eens zien.
deeremeneer
@greenrider Wat wil je chippen dan?
JohnDeere5720
@deeremeneer Ik betwijfel of dat met onze trekker kan eigenlijk :?

je kan wel een laptop inpluggen op onze trekker dat weet ik wel.
deeremeneer
@JohnDeere5720 Best lastig met een mechanische pomp.
stannetje96
@JohnDeere5720 je moet een elektrisch geregelde pomp hebben voor het chippen, helaas heb jij een mechanische. Zet dat chippen dus maar uit je hoofd.
Zet , evenals het chippen, het opschroeven verder ook maar uit je hoofd. Als ie terugloopt in toeren ga je maar wat langzamer rijden
JohnDeere5720
@stannetje96 Ik zal wel langzamer rijden 😄
JohnDeere5720
@deeremeneer Ik weet het 😛
jmos
Quote @JohnDeere5720:
we zetten hem op 500 achter aftakas,

ik zou iets meer gas geven. dat hij 540 draait of iets meer. als hij dan iets terugzakt blijft hij gewoon maaien. en iets meer gas is ook minder snel terugzakken.
JohnDeere5720
@jmos Ja, maar met 500 maait ie wel mooi en is ie wat zuiniger. Maar als ie iets zakt geven we gelijk wel meer gas.
JohnDeere5720
@deeremeneer ja,ik begin weer eens lastig te vallen 😛
wat ik net heb gevonden op het internet is een bescrijving van de motor in onze trekker, deere.com/wps/dcom/… 84 pk

en een zelfde motorblok deere.com/wps/dcom/… met 115 pk.

maar is de dieselkraan echt het enige verschil dan?
marco2250
@deeremeneer onze 5080 is ook best sloom en onderin weinig kracht die kan je toch wel chippen
JohnDeere5720
@marco2250 is het een 5080R??? die kan namelijk wel gechipt worden, voor 600$
marco2250
Ja of een turbo of kijken wat het beste is
JohnDeere5720
@marco2250 deere.com/en_US/media/… dot is de grafiek van de motor volgens mij.
JD3010
Quote @JohnDeere5720:
een beschrijving van de motor in onze trekker
Dat zijn industriemotoren, die zitten niet in een trekker. Daar halen ze veel meer vermogen uit.
JohnDeere5720
@JD3010 oh jammer.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 5720 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
84
DEELNEMERS
21
WEERGAVES
8