Illustratie van:

Unimog 406 - te weinig remdruk

Beste tf-er's,

Als ik rem merkt ik dat mijn Unimog niet perfect meer remt zoals vroeger en ik zie dat het rode wijzertje van de remdruk maar 3 bar aangeeft als ik rem, weet er iemand wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn ?

alvast bedankt.

M.v.g. Arne

Deel dit topic

Reacties

unimog_kevin
Hoeveel druk bouwt hij in totaal op ?
Boemrang
Kan een probleem met de compressor zijn, of rem ventiel...
arneunimogdriver
@unimog_kevin compressor geeft meer als genoeg, op 9 bar blaast hij lucht af werkt allemaal perfect behalve het remmen.
unimog_kevin
@arneunimogdriver Al noodstop geprobeerd ? blijft hij dan nog steeds rond de 3 bar hangen ?
arneunimogdriver
@unimog_kevin heb ik geprobeerd blijft steeds 3 bar
unimog_kevin
Kan zijn dat er lucht in je remleidingen zitten. Dan geeft hij volgens mij ook nie zoveel druk
Joop3
@arneunimogdriver Die 406'jes hebben maar 1 luchtketel, toch? Anders zou het ook een overdrukventiel kunnen zijn dat smerig is, of waarvan de instelling is verlopen.
arneunimogdriver
@Joop3 ja deze heeft 1 luchtketel ik weet niet vanbuiten waar het overdrukventiel zit maar ik neem wel even de werkplaatshandboek erbij ik ga het morgenvroeg zeker nakijken.
Joop3
@arneunimogdriver Zijn er verder nog functies die met lucht bediend worden? Doen die het nog wel goed?
arneunimogdriver
@Joop3 heb er luchthoorns op staan en die functioneren perfect voor de rest heb ik genoeg druk
Joop3
@arneunimogdriver Dan zit het waarschijnlijk toch in de rembekrachtiger, of de aansturing ervan.
barteltie
Loopt de luchttank ook snel leeg als de unimog stil staat? of kun je hem een nachtje laten staan zonder dat er veel lucht uit komt?
Joop3
@barteltie dat is niet van invloed. Mijn 900 heeft momenteel ook een ernstig luchtlek, met 5 minuten is de ketel leeg als je de trekker stopzet. Maar na 2 minuten na het starten heb je weer genoeg lucht voor alle functies.
barteltie
@Joop3 ik doelde er meer op of de rembekrachtiger lucht lekte maar ik had het een beetje krom omschreven
jd greenpower
Ik zou eerst maar is alle vier de remmen ontluchten
Steyr thomas
En als je hem op druk stil zet, en je trapt dan op je rem, hoor je dan je lucht-rembekrachtiger lekken? dat is de pot achter je hoofdremcilinder. Dat heb ik ook al eens aan de hand gehad. 😉
Fendt926Driver
Quote @jd greenpower:
de remmen ontluchten
luchtremmen ontluchten. worden het vacuum remmen????
moet niet gekker worden
jd greenpower
@Fendt926Driver
Unimog remmen zijn niet lucht gerend maar lucht bekrachtigd dus er gaat gewoon remolie door de leidingen. Bij mijn unimog heb ik ze al regelmatig moeten ontluchten in het begin.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Unimog 406 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
19