Goedendag heren van het goede leven!
Heeft toevallig een van jullie nog een digitaal exemplaar van het werkplaatsboek van de Renault 56 rondslingeren op de kompoeter?
Trekker is bijna klaar om te starten naar 2 jaartjes stilstand ...
Nu wil ik er weer verse olie in gooien ... maar zou ik graag even willen weten hoeveel er in gaat ...
Nu weet ik dat er in onze Renault 551-S een litertje of 6 gaat.
is dit bij de Renault 56 hetzelfde?
Reden dat ik het werkplaatshandboek zoek, is dat ik aanneem dat dit soort dingen er in staan.... toch??
Het lieftste heb ik hem in het Nederlands .. (Duits of Engels is ook nog niet zo'n probleem) ... Maar Frans ...... dat zou heel wat google vertaal tijd gaan kosten ...
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Renault 56 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Volgens het boekje.
Dan weet je zeker dat het de dynamo is ..
Zit er overigens een wisselstroom dynamo op ... of een gelijkstroom (origineel) ?
Misschien kan je hier meer mee. En als ik het zo lees gebeurt het wel meer dat de lagers eruit lopen. Is het mogelijk om de lagers te vervangen. Trekker word misschien maar 50 uur in het jaar gebruikt.
Gewoon openmaken en de lagers er af trekken met een poelie trekker ... nieuwe lagertjes er op zetten ... en het geheel weer in elkaar flansen ...
Stelt niet heel veel voor ...
Wel ff kijken of het geheel aan de binnenkant niet nog meer kapot heeft weten te maken.
Mis.
De kans is minstens zo groot dat de lagers van de koelventilator "muziek" maken.
gewoon eventjes met de hand ronddraaien, en dan weet men vaak al genoeg ...
of eventjes wat nieuw vet onder het smeerdopje doen... (beste is natuurlijk gewoon nieuwe dichte lagers er in persen ... heb ik ook gedaan. loopt weer als een zonnetje!)
lagertjes zullen een eurotje of 10 per stuk kosten .. (zitten er 2 in)
Voordeel van die dichte lagers is ... je hebt er geen werk aan voor een jaar of 10 (onder continu gebruik)
Wil evt. wel wat betalen voor het scannen en in pdf zetten?
Heb het geprobeerd via art-agri ... maar van die franse website's word ik niet veel wijzer...
en die fransen snappen engels ook niet echt ... (stuur je een email in t engels ... sturen ze em toch weer terug in het frans ....)
De letter "K" zit links naast de "L"-toets.
Een Renault 56 heeft een tweetraps (dubbele) droge plaatkoppeling.
Je opa heeft gewoon altijd een Fendt willen hebben en waar het hart vol van is, loopt de mond van over.