Beste mensen, ik heb een 1500TX en daarop zit op het rechter spatbord een externe hydraulische hendel met een in- en een uitgang gemonteerd. Hij is echter niet aangesloten op de trekker. Mijn vraag is nu waarop en hoe je die aansluit zodat ik er een kieper achter kan hangen. Ik weet er niet veel van, maar het werkt dan toch zo dat je de olie van de aanhanger ook in je trekker krijgt, dus moet ik dan zorgne voor verse olie.
Weet 1 van jullie hier antwoorden op? Groet, Govert
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Iseki tx1500 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Eén aansluiting is de ingang, hier moet de drukleiding afkomstig van de hydrauliekpomp op aangesloten worden.
Vervolgens zit er een drukdoorvoer op waarmee de drukleiding verder naar de liftblok loopt voor de bediening van je lift.
Ook zit er een retouraansluiting op die naar de drukloze retour in het reservoir (versnellingsbak dus bij deze) moet gaan.
Ten slotte heb je nog 2 aansluitingen waar druk op gezet wordt wanneer je de hendel bedient en waar dus de machines op aangesloten moeten worden.
Het zou echter ook nog kunnen dat er een enkelwerkend ventielblok opstaat, maar dan zou je best een foto moeten plaatsen om dat verschil te kunnen maken.
Let op:: Het opgebouwde ventiel moet dan wel een overdrukventiel hebben!
Een ander, veel simpeler kiepwagenaansluiting is te maken door (onder de zitting) op de trekkerhefcylinder een slang/snelkoppeling te maken.
De hefinrichting werkt ook met een handbediend regelventiel en als de hef geheel omhoog is kan de olie voor het kiepen van een wagentje worden gebruikt.
Zie onderstaande foto's:
Dank voor jullie reaktie's. Ik heb de iseki niet hier staan en kan dus niet meteen gaan kijken. Ik ga het onderzoeken en merk wel dat ik wat hydraulische kennis moet opdoen. Hoe zit dat eigenlijk met het volgende: ik ga ervan uit dat als ik een kieper aankoppel aan de iseki dat dan de olie van de kieper ook in de iseki en omgekeerd komt. Wat gebeurt er dan als ik diezelfde kieper aan een ford superdexta hang? Want daar zit andere olie in, dat kan dus denkik niet?
Dan zou het handiger zijn om een aftakas aangedreven kieper (bestaan die eigenlijk?) te hebben, waardoor dat probleem vermeden wordt.
Ik hoop hier nog op terug te komen, maar tot zover bedankt, groet, Govert