Illustratie van:

Massey Ferguson 133 - slaat na ca.1 minuut weer af

Mijn MF 133 doet al jaren trouw dienst. Starten en lopen ook in de winter. Sinds kort start hij nog wel prima, loopt dan als normaal en reageert gewoon op het gas, maar na ca. 1 minuut krijgt hij het moeilijk reageert slecht op het gas en slaat vervolgens af.
Brandstof probleem leek me, dus alle leidingen ( valse lucht of vuil) gecontroleerd, diesel filters vervangen, tank geleegd en kraan filtertje schoon gemaakt, maar... probleem blijft! Wie heeft er suggesties?

Deel dit topic

Reacties

ford5000
Waarschijnlijk toch het zeefje bij de kraan in de tank weer vol vuil.
Heb je de tank ook van binnen schoongemaakt?
newholland6640
@ford5000

Of het ontluchtingsgaatje?
Arrie94
Ook als je start en veel (of zelfs vol) gas geeft (na een halve minuut, niet met koude motor) zakt ie helemaal af en gaat uit?
chiel-fendt 936
@newholland6640 daar dacht ik ook meteen aan
ed inter
Toch is het volgens mij de brandstof toevoer Als u de leiding net voor de opvoerpomp losmaakt blijft dat regematig stromen ? anders het opvoerpompje controleren bij gebreken beter het hele pompje vervangen dan alleen de membraam zo duur zijn ze niet .Kijk maar even of er geen diesel in de motorolie zit vaak komt dat door een lekage in het opvoerpompje
ford5000
@newholland6640 Dat kan ook nog.
Even proberen zonder de dop op de tank.
Andere optie is inderdaad het opvoerpompje.
Membraan kan lek zijn, en wat ook wel eens voor komt is dat zich achter het membraan een boel viezigheid ophoopt waardoor het membraan niet fatsoenlijk kan bewegen.
Wimsumar
Beste Jan Willem T: Hier nog 2 aanvullingen op de ontluchtprocedure:
Lees (aandachtig!) de volgende pdf-link over de werking van de brandstofpomp met met name de ontluchting van het inwendige hulppompje wat in de brandstofpomp zit (laatste pdf-blad).
Daarnaast zou het filtertje onder de brandstoftoevoerleiding in de brandstofpomp verstopt kunnen zitten. (zie tekening in de Annatefka-pdf).

annatefka.com/perkins/cav-pomp.pdf/
fendt 939 vario
Effe de leidingen doorblazen
major6cil
Heeft hij een cav pomp?
dan zit er nog een filtertje achter in de pomp.
boegie
Stopknop gaat ook goed terug?
RPCounty
Er zit ook nog een zeef in de bezinkselkolf aan het opvoerpompje. als die dicht zit heb je precies dit verschijnsel. Ik heb het laatst nl nog gehad met een 35 X. dit is exact dezelfde motor.
Landini 6500
Mijn Landini 5500 ook zelfde motor zelfde probleem
versleten klepjes in opvoerpomp, nieuw pompje nooit weer probleem gehad
Wimsumar
Beste
Quote @major6cil:
e.a. filtertje achter in de pomp.

Figuur 59: nr 8, in de workshop manual:

search-document.com/pdf/1/…
Jan-WillemT
@Wimsumar Hoi Wim, Het was inderdaad het filtertje onder de aanvoerleiding in het pomphuis. Super bedankt! anders blijf je bezig. Denk dat daar voor 30 jaar bagger in zat, ongelooflijk dat dat mogelijk is na het primair en secundair filter! Heb het hele achterste pomp deel met plunjers en al gedemonteerd en schoon gemaakt. Hij loopt weer als en zonnetje. Alle anderen ook bedankt voor jullie reacties. Top forum! Groet Jan-Willem
Wimsumar
Beste
Quote @Jan-WillemT:
Het was inderdaad het filtertje onder de aanvoerleiding in het pomphuis. .......................... Hij loopt weer als en zonnetje.

Gefeliciteerd! 😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 133 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
17