International 844 S - turbo

Ik vroeg me af of ik een turbo op mijn 844 kon bouwen. ik heb al een voet gevonden op marktplaats van een 856xl maar weet niet of dit allemaal wel kwijt kan onder de kap. en waar ik de olie druk vandaan moet halen?
timotje112

Reacties

koenjohndeere
Het was eeen 856xl spruitstuk
timotje112
@koenjohndeere staat er toch
koenjohndeere
@timotje112 net nie haha
gypCaseXL
Het type moter uit een 844-s is in ieder geval ook met turbo gebouwd. namelijk de D-268(zonder turbo) en de DT-268(met turbo)
timotje112
@gypCaseXL heb er anders nooit van gehoord bij een international dan he
koenjohndeere
@gypCaseXL het blok kan het wel aan maar hetgaat er om als ie nie past wat dan
brauheist
2 weken
@timotje112 4240xl had een dt268 blok
koenjohndeere
@tractorquintentje heeft die ook een trubo dan? maar kun je een trubo wel kwijt onder de kap van een 844s
1066

@ gypCaseXL de 844 is toch nooit met turbo gebouwd en de 856 is toch een ander blok
marco steyr
Meten = weten 😉
timotje112
@marco steyr moet ik wel iemand kennen met een 856xl turbo om het te kunnen meten 😄
koenjohndeere
@timotje112 je kunt ook vragen of iemand op tf het wil meten voor je
@koenjohndeere die heeft een turbo ja. Onder de kap van 844s passen is inderdaad niet makkelijk. Zo kun je het oplossen...
zalker
Volgens mij past dat niet onder de motorkap want dan is de turbo te hoog want de uitlaat spruitstuk zit nie gek ver van de kap
timotje112
@tractorquintentje ziet er niet zo erg jofel uit als je het mij vraagt maar hoe koel je de turbo??
koenjohndeere
@timotje112 werk je um weg met aan kappie der over
Turbo hoeft niet gekoelt te worden maar gewoon olie na het oliefilter afpakken naar bovenkant turbo en retour terug in de motor.

En @koenjohndeere, leuk dat je behulpzaam wil zijn maar aan onzin hebben we hier niks, geld trouwens niet alleen voor dit topic.
timotje112
@PascalStruijs4440 ok bedankt heb je bij het oliefilter druk dan? want als ik mijn turbo onder de kap wil krijgen moet die olie van het filter daar wel komen?
Volgorde: olie in carter - pomp - filter - leiding naar turbo - retour naar blok ... herhaal. Als je een turbo monteert, maak dan ook een oliedruk meter in je cabine. zal een paar bar moeten geven.
DaanHaar
Ik mag me vergissen, maar in enkele landen zijn ze origineel verkocht met turbo.
timotje112
@DaanHaar ja maar ik bedoel de inters niet de case
GD tuning Garyp
Een TF lid, volgens mij Kosak of zoiets heeft een spruitstuk met turbo van een 856 op een 844 gebouwd en daar zag je niks van
GD tuning Garyp
Oliedruk kun je bij je oliefilter wegpakken en retour in klepdeksel
GD tuning Garyp
Quote @PascalStruijs4440:
maak dan ook een oliedruk meter in je cabine.
Waarom?
timotje112
@GD tuning Garyp zat ik ook al aan te denken maar ben band dat ik de turbo niet onder de kap kwijt kan
GD tuning Garyp
@timotje112 @wvdh zei ook tegen mij dat het niet kon... maar ik weet het niet
timotje112
@GD tuning Garyp als het net niet pas zou je de kap iets kunnen ophogen maar het houdt een keer op
inter844-s
@timotje112 wat moet jij in godsnaam met een turbo op die 844-s.. die trekkers zijn al aardig vel, koop dan een 1046 bespaart je een hoop werk
timotje112
@inter844-s is voor de sound en het is dan wel zeldzaam, heeft bijna niemand, en het blok kan het aan
SJB533
Wil je een turbo op je 844S, zou ik gewoon op zoek gaan naar het blok van een 995XL of 4240XL. Dat blok is er namelijk sowieso op aangepast, om met een turbo te kunnen werken.
inter844-s
@timotje112 ben je mooi gek als je het alleen voor het geluid doet is mijn mening.
john deere 3030
tractorfan.nl/movie/7861/
Hier zit ook een turbo op
wvdh
Turbo past niet onder de kap. Maar moet er ook een andere pomp op die meer sap geeft. Anders heeft ook weinig zin
wvdh
En turbo van 856 is ook te klein. Want das een 4l blok en 844s heeft 4.4l
Mf1155
timotje112
Dan denk ik dat ik er toch maar vanaf zie
koenjohndeere
@timotje112 BBOE HOE
koenjohndeere
@PascalStruijs4440 wat vindt je onzin en ps dit is een maat van die dit topic opende 😛
koenjohndeere
@wvdh pomp staat vol open is dat dan nog niet genoeg?
koenjohndeere
@GD tuning Garyp klopt tfer kosak heeft dat ook
wvdh
@koenjohndeere nee. Voor het mooie moet er een 856 pomp op. Die heeft er ook een membraam die druk van de turbo kan krijgen
timotje112
@koenjohndeere hij heeft het erover dat je vaak van die klote antwoorden geeft
koenjohndeere
@wvdh ja dat is waar maar zou zijn pomp het dan niet aan kunnen
koenjohndeere
@timotje112 ja klopt maar doe ik meer omdat ik weet dat je het niet alte erg vind en ja dan stop ik der maar mee met die antwoorden te geven!
wvdh
@koenjohndeere ja wel maar doet de turbo bijna niks. Dus is nutteloos
koenjohndeere
@wvdh oo op die manier mar wat zou die 8 op leveren met turbo en pomp helemaal los
wvdh
@koenjohndeere 100 misschien plus een beetje
timotje112
@koenjohndeere ik zei het ook niet he
monteurtje
@wvdh

Een 844-s pomp kan max 115cc geven, en de turbo van een 856 kan er gewoon op, alleen zal ie ietsjes harder draaien omdat het blok van een 844s idd meer inhoud heeft maar dat wil niet zeggen dat het niet gaat of niet goed is.

Maar kwa hoogte past ie niet onder de kap bij een 844, maar zal vast en zeker aan te passen zijn.
koenjohndeere
@timotje112 kom ff op fb
DaanHaar
@timotje112, er zit echt geen verschil qua afmetingen tussen de inters en de case trekkers. Past gewoon. Staadegaard verkoopt kant en klaar setjes die het prima doen.
gypCaseXL
@1066 daar heb je gelijk in. Maar dat bedoelde ik niet. Ik had het alleen over het type moter, die is een tijdje met turbo gebouwd voor de Engelse 42 serie.
obelix
Ik denk dat het niet past, de 844S heeft een D 268 motor met een inhoud van 4.4 L en de 856 heeft een DT 239 motor met een inhoud van 3.9 L, verder staat de motorkap van de 856 hoger dan die van de 844, Je kunt wel turbosetje kopen die wel op de 844 passen, maar succes gewenst.
gerard
Help je even met google... staadegaard.nl/nl/Parts/…
ff mailen en je weet meer..

verder

staat nog een filmpje bij waar de kap open staat en je de turbo ziet enz enz.. misschien die ff mailen en vragen of die wat duidelijke fotos kan sturen?

844 is bijna gelijk aan 845.. zullen vast wat dingetjes anders zijn maargoed..
wezel844-s
Ik heb nog een turbo setje liggen voor een 844-s kun je er zo op schroeven is wel een wat grotere turbo als die van een 856 want die was veels te klein
GD tuning Garyp
@gerard die jonge zit hier ook op tf
gerard
Wat moet die turbo set kosten? ben ik wel benieuwd naar.. zouden ook nog wel wat meer pks uit mijn plusje mogen komen af en toe..

en ja ik weet dat hij hier ook zit..maar ik noem het even omdat de persoon hier het misschien nog niet had gevonden..
timotje112
@wezel844-s kun je der zo opschroeven? heb je geen turbovoet nodig dan? stuur es een foto
timotje112
@wezel844-s ene hoe zit het eigenlijk met het blok kan die het aan want wvdh zei dat je der niks uit krijgt met deze pomp en dat er ook een andere op moest die turbodruk aan kan
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!