Case CVX 150 - Waar zit ontluchting Cvx150...

Als die er uberhaupt op zit? Me cvx start niet meer nadat hij met koud weer met een bijna lege tank eventjes aanging en toen weer uit. Dit probleem heb ik wel's eerder gehad, alleen toen ging'ie uiteindelijk wel weer aan (na een paar jerrycans diesel), maar nu gebeurd er niks meer met't starten. Dus kan ik heb ook ergens ontluchten of vlotteren?

bvd.

Deel dit topic

Reacties

zijstandaard
Moderne trekkers hoeven toch niet te worden ontlucht?
johniePOWER
Ik denk even circa 30 sec op gloeistant houden volgensmij gaat ie dan vanzelf ontluchten
Ontluchting zit bovenop de tank met een slangetje.. achter de trap zegmaar. alleen bijna lege tank?, als de tank echt nog maar een paar liter in zit dan gooit electronica boel in beveiliging zodat je de pomp niet kapot loopt
Hoekstraj
Je moet hem op contact zetten dan hoor je hem bij de brandstofpomp wel draaien even een paar seconden vast houden en dan starten
Filters nog netjes op tijd vervangen?, anders is dat niet zo verkeerd haha, kan met de diesel van tegenwoordig veel bezinksel inzitten wat het starten ook niet echt ten goede komt..
Puur op contact zetten is al genoeg, dan gaat het opvoerpompje al lopen
barrry
Ja, het is zoals matijnsteyrdriver zegt. Gewoon contact aanzetten. Dan moet je het opvoerpompje horen draaien. Dan pompt hij zijn filters en leidingen vol. Hoef je niet te ontluchten. Draait je opvoerpomp niet dan is deze defect. Of een zekering. Normaal geeft hij foutmelding ( bij mf foutcode 94 of 97) Hebben we ook al eens voor gehad bij massey ferguson 6497 en 6499. (zijn zelfde motoren) bij deze commenrail motoren is het belangrijk optijd ook de waterafscheider eens af te laten. Commenrail motoren zijn er zeer gevoeling aan. Daarom dat je er extradiesel moet ingooien.
groeten Bart
Cvxdriver
Met het voorgloeien stond'ie ook al een halve minuut op't contact.. Maar je had het over onluchten bij de tank, wat moet ik precies doen?
MaartenMandemaker
Dat zijn geen commomrail motoren barry, deze motoren hebben een bosch VP hogedrukinspuitpomp
Ja ho, is dit het ''oude'' type cvx 150?, van de eerste generatie?, of de nieuwe serie?, anno 2007/8/9?,

cvx driver, meende dat je de ontluchting op de tank zocht!, als deze dicht zat of niet..
hewi hendriks
Zit daar geeen handpomp op? eerste serie zat mechanische opvoerpomp op
barrry
Tvt cvx en cvt zitten toch met een sisu moter. de zelfde als de mf. en zijn hier bij ons commenrails.
Cvxdriver
Ik heb oude type cvx 150
Ja maar barry de ouderen hebben nog geen commonrail, de eerste serie bijvoorbeeld
Cvxdriver
Maar ik las dat er wel een mechanische ontluchting zit op de oudere cvx?
hewi hendriks
Contact zetten handpomp bedienen , lekleiding losdraaien voor sneller ontluchten, w8 tot brandstof komt dicht , starten lopen ja/nee bij nee draaiverstuiverleiding van 1of 2 verstuivers iets los tijdens het starten,


lukt het niet bel je me of je dealer

suc6
Euhm mechanische ontluchting?, ontluchting heeft niks met electrisch hydraulisch of mechanisch te maken haha 😉
@hewi, hij zegt dat als ie tank bijna leeg heeft dit overkomt.. dan zou ie dat elke keer moeten doen als ie dat heeft maar dat hoort niet helemaal zo
Cvxdriver
Hewi; kun je me ook vertellen waar die handpomp zit? Ik kan daar niks over vinden in de handleiding.
hewi hendriks
Ben uit de case wereld al een tijd je uit maar dacht aan de rechter kant ,maar martijn steyr adtendeerde me op je vraag, je brandstof zakt terug , kan nu wel een heel verhaal afsteken wat er loos kan zijn, maar er zit ergens lekkage of je fiters zitten dicht
ValtraStisch
Cvx is Valmet motor
Opvoerpomp zorgt voor ontluchting.
Deze is elektrisch,hoor je hem regelmatig lopen als je hem op contact zet?
Bij deze temperaturen moet je al gauw denken aan water in je brandstof.
Als je het onderste uit je tank rijdt dan haal je ook het meeste water in je inspuitsysteem.
Eerst maar eens je filters vervangen,ook al heb je dat vorige week nog gedaan.
daarna goed ontluchten (twee maal 30 sec op contact,althans dat is bij valtra.)
als hij dan nog niet start moet je hem op de inspuitstukken ontluchten(geldt niet voor Common Rail!)
De elektrische opvoerpomp wil wel kapot als je het hem moeilijk hebt gemaakt.
Maikel-Wissink
Euh je kunt kijken in de handleiding..
Laatst wou vabn onze TVT het pompje ok al met moeite lopen, dat kon je in ieder geval horen dat hij het er moeilijk mee had.
Ik weet ok niet wat de levensduur is van zo'n pompje, wat is de urenstand?
redpower
Probleem hebben wij ook met onze cvx, is makkelijk op te lossen, wil het wel uitleggen als ernog vraag naar is?
Oude type cvx heeft de opvoerpomp mechanisch en rechst op het blok zitten, midden onder uitlaatspruitstuk
boer
Zit er geen zomer gasolie in die trekker??

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
6