Beste ik heb een guldner g15 (A2KS) en ben deze aan het restaureren.
Vooraan op de motor zit een riemschijf waar riemen aan zitten voor de dynamo en de hydroliekpomp.
nu moet de riemschijf er af om aan de oliedichting te kunnen.
Weet iemand hoe ik dat er af moet halen?
Ik heb reeds geprobeerd met een riemtrekker, maar dit ging niet.
Zie bijgevoegde tekening en foto's
plus.google.com/photos/112172638845853336425/…
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Guldner G 15 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ja, heb geprobeerd met grote riemtrekker, maar krijg het er echt niet af, zou het kunnen dat de riemschijf er op gevezen is , dus dat er schroefdraad op zit?
plus.google.com/photos/112172638845853336425/…
bedankt reeds voor uw uitleg, maar
(om een foto te maken moest ik de riemtrekker even loslaten en daarom staan de benen niet symetrisch tov de spindel.)
ik had al veel kracht gezet waardoor er een stukje is afgebroken, waar moet ik dan wel de benen zetten zodat er niets afbreekt, want ik breek de riemschijf ipv dat de riemschijf naar voren komt, daarbij vind ik het ook al raar dat hij zelfs geen mm is opgeschoven vandaar ik dacht dat er toch mss draad op zat.
ja, heb idd de borgmoer en de ring er af gehaald
heeft u zelf ook een guldner?
alvast bedankt
Nee ik kan de benen niet tussen het blok en de riemschijf zetten omdat de klauwen niet breed genoeg zijn en die polie is vooraan te breed.
En ruinerdexta:
Op de tekening is er geen spie te zien, dus denk dat die er niet is.
Ik heb de schijf er af gekregen door de As te bevriezen met een speciale spray, en de schijf op te warmen terwijl de riemtrekker strak aangetrokken was.
Natuurlijk zoals u al zag op de foto's is er een stukje van afgebroken,
dus als u een riemschijf van een guldner g15/spessart weet zijn, laat maar weten!
dank
Als je een poelie of iets dergelijks wilt verwarmen dan moet je hem op één plek verwarmen, dan zet de poelie uit en de as niet.
De poelie is nog prima te lassen, ik heb zelf een cormick 214 waar een kwart uitgeknapt was, (ook mijn leermomentje 20 jaar geleden) en die heb ik met gietijzer elektrode's gelast.
Als je goed kunt lassen dan kun je het zelf doen:
-eerst de poelie warm stoken
-dan een klein stukje lassen
-direct daarna op het laswerk kloppen (dan klop je de spanning eruit
-daarna weer een cm lassen en weer kloppen
-poelie warm blijven houden met de brander
-het mooiste is als je hem in de hete as in een vuurkorf bv. kunt laten afkoelen, dan ben je helemaal de man...
succes. en van fouten kun je leren
Wie niet waagt, die niet wint, en spullen zelf proberen te repareren daar leer je veel van, en is in mijn ogen één van de mooie dingen van het opknapppen...