Illustratie van:

John Deere 6900 - koppaking lekt na 1 maal vervangen

Ik heb mijn koppapking vervangen
cilinderkop laten slijpen en laten testen en alles is goed volgens de revisi bedrijf.
het betreft over een jd 6900.
hij lekt langst de buiten zeide van blok.(op een plaats )
ik heb ook gekeken of de motorblok vlak is
en de bussen niet gezakt zijn en op heel goed gekekeken op barsten
heeft iemand ervarig mee?
moet zoon kop pakking zijn tijd hebben om dicht te branden ? of mag het water er totaal van de eerste start er niet meer uit komen ?

( de john deere maakte veel druk in zijn water bakje en werd na enkele minuten heet )
na dat de nieuwe pakking op op lag is de druk weg maar lekt die



groeten

Deel dit topic

Reacties

deeremeneer
Hoe heb je de kop dan aangedraaid want je vraagt in een ander topic de aanhaalmomenten?
heimans
Exact aan de momenten en volgorde gehouden?
Ferdinanddijkstra
Laat het blok maar vlakken , grote klus maar geen andere mogelijkheid , bekend probleem als de nieuwe pakking weer lekt .
johndeere6900
Volgens mee weten is het blok vlak heb na gemeten met een lange liniaal
Wimsumar
Beste
Quote @JohnDeere6900:
blok vlak

(Ongemerkt) een kopbout geknapt?
6900johndeere
Nee heb de cilinderkop los gedaan en de alles na gekeken
had de bouten aan getrokken op 15 mkp
jd4050
@6900johndeere

volgens boekje aangedraaid?
looper321
Nog eens aanhalen op bedrijfs temperatuur
Ferdinanddijkstra
De bouten moet je ook met graden vast draaien
Ferdinanddijkstra
Als de pakking nieuw is en de kop is gevlakt blijft er maar 1 ding over en dat is een krom blok dus moet je die vlakken , dat betekend demontage van het blok uit de trekker en blok leeg halen , zorg dat je de goede aanhaal koppels hebt met de goede graden , het bedrijf die je kop heeft gevlakt en de gene die je pakking heeft geleverd kan je die gegevens leveren
unimogbommel
Heb je ook de juiste volgorde aangehouden? je moet elke stap eerst de binnenste bouten aandraaien en dan naar buiten werken
RobinBos
Heb je nieuwe kopbouten gebruikt? hoe heb je die vast gezet?

stap 1: van binnen uit naar buiten werken met 100Nm
stap 2: van binnen uit naar buiten werken met 150Nm
stap 3: nadat je de motor 5 minuten hebt laten lopen nogmaals van binnen uit naar buiten werken en aanhalen op 150Nm
stap 4: 60 graden (tolerantie van plus of min 10 graden)na draaien.
let op, geldig voor motoren beneden serienummer 4999, als je motor hier buiten valt eerst even je dealer vragen!

daar zou ik mee beginnen als ik jou was, blok vlakken hebben we nog nooit gedaan, is waarschijnlijk ook niet nodig.
johndeere6900
Heb de zelfde bouten gebruikt voor vast te trekken morgen ga ik proberen zoals hier boven voor geschreven . Heb een lang geslepen lat gehaald en gecontroleerd of de blok vlak is en dit is prima volgens mij heb ik verkeerd vast getrokken


Groeten
RobinBos
@johndeere6900 check wel even of je die 60 graden wel of niet moet doen bij e dealer, en als je je bouten eruit hebt, vergelijk de lengte dan ook even, soms kun je rek zelfs met het oog al zien
Ferdinanddijkstra
Robinbos heeft gelijk , de dealer heeft wel een plaatje van de kopbouten die genummerd zijn , zo weet je in welke volgorde je het moet vast draaien en sommige serie,s hebben reebouten en dan moet je die vervangen , ook dat weet je dealer wel , ik heb geen kennis van JD maar wel van renault,claas en daar zitten ook DPS motoren in , even goede info vragen bij je dealer en hij kan je zo verder helpen
Ferdinanddijkstra
Wij hebben 2 keer gehad dat een blok gevlakt moest worden maar deze motoren hebben waterslag gehad en dan lopen de krachten wel erg hoog op , een trekker liep op vol vermogen en dan gaat het wel erg raar hoor
JD3010
Misschien heb je hier wat aan. Dit heb ik ooit voor mijn 2850 gekregen. Als ik het hierboven zo lees, geldt het ook voor de jongere motoren, maar vraag het voor de zekerheid wel even na.
Remi_91
@RobinBos

Bij stap 3 heb je het over 5 minuten laten lopen?!!

Naar mijn ervaring was het gewoon 5 minuten wachten. Je motor kan toch niet altijd direct lopen als je je kop nog aan het monteren bent?
Bakker S
Als het zover komt dat je de kop er af hebt/haalt, LAAT het revisiebedrijf het blok op meten. Tis niet altijd zichtbaar.
Spreek uit ervaring en bij mij is de trekker gauw weg gegaan. Het zou dan een complete moterrevisie worden en gezien leeftijd en uren...... Succes
JDFreaky
Wat ook belangrijk is..... heb je de pakking goed gemonteerd-? Alles goed schoon etc?

trouwens ff een ter zijde....kopboute mag je never nooit laten vallen...
samd4005
Breng hem gewoon naar het oud ijzer
Tom VB
Quote @samd4005:
breng hem gewoon naar het oud ijzer

Kijk, dat zijn nu de constructieve en behulpzame reacties waar men op zoek is hier. Hulde voor dit TF lid met tot nu toe de allerbeste tip!
Jij alleen al tilt deze site naar een hoger niveau, proficiat en dat er nog maar vele wijsheden uit jouw koker mogen komen !
teunis
@Tom VB

Haha en dan te bedenken dat t nog een knulletje is van 15
Tinus
Quote @samd4005:
breng hem gewoon naar het oud ijzer

Dat zijn niet de reacties waarop de topicstarter zat te wachten.
deeremeneer
Loopt de koelvloeistof nu zo uit de pakking?
ronald73
Heb je het schroefdraad in het blok ook echt gecontroleerd waar de bouten in zitten gedraaid? Door een ooit lekkende koppakking kan het draad vuil of roestig zijn geworden waardoor de bouten op een veel andere manier aan hun aantrekspanning komen. Gaatjes uitblazen is dan niet voldoende, draad eerst met een tap opschonen en dan uitblazen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6900 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
0