Moeren veenhuis mesttank

Hoi,
ik ben op zoek naar moeren voor een veenhuis mesttank 10000 liter waarvan de achterkant helemaal los kan klappen.
deze zijn van de achterklep heb er 12 nodig volgens mij is het m24.
ik heb het al via lmb en veenhuis geprobeerd maar dan kom je op nieuw uit en bij veenhuis kun je het hele setje dus bout en moer voor 37,5 kopen en losse moeren via lmb kosten 11,9 dus dat werd mij net iets te gek.

dus als iemand nog iets heeft liggen tweedehands hoor ik het graag

mvg jorn

Deel dit topic

Reacties

Valtra-Fordpower
Waarom? Als je de klep open wilt, en ze zitten vast moet je ook al naar een andere haakbout.

Maar als jij graag wil dat de deksel eruit ploft tijdens werkzaamheden..... Tsja. Spul moet wel goed vast.
martsnijders
Niet alles is goedkoop kunt beter nieuwe in doen als hij dan kapot gaat kun je terug vallen op de lmb of veenhuis
newholland6640
Tjonge, zijn die dingen bij VD stouwe zo duur :lol: ?
Favorit614
Ehu Jorn dit nie wat?
Kost dik 7 euri per stuk.
De orginele moeren is toch grove draad van veenhuis
mypartspartner.nl/mpp-nl/nl/…
assink
Van deze?
rjtools.nl/Webwinkel-Product-341087/…
Of een oogmoer?
kleinmetaalshop.nl/oogmoeren-verzinkt/…
FF iets verder zoeken dan alleen de LMB 😉
En niet denken dat RVS sterker is, want dat is het niet!
Valtra-Fordpower
En inderdaad, de haakbouten van Veenhuis hebben een eigen, grove draadspoed, en een standaard metrische moer zal dus ook niet passen.
Ferdinanddijkstra
Het is geen gewone draad en gebruikt zo ik niet doen , het zal niet de eerste keer zijn dat het deksel er uit knalt met dodelijk gevolg
Goedkoop kan duurkoop zijn , neem geen risico
MartinZaandam
Wat moet je met tweedehands bende? ook verroest, verkeerde draad, draad beschadigd, ophalen kost ook tijd, op laten sturen kost ook geld, Je hebt er al tijd ingestoken (LMB en Veenhuis bezoeken/bellen. En wat heb je nu al? nog niks!!Neem geen risico!! gewoon nieuw en én het belangrijkste: je ouwe bende gelijk in de oud-ijzerbak en niet bewaren om weer hier te verkopen (je weet maar nooit)
jorn wijthmen
@MartinZaandam verroest zegt niks, verkeerde draad heb je niks aan draad beschadigd kun je niks mee. was maar een kleine moeiete om met lmb te overleggen. nieuw spul is de tank niet waard en met wat er nu op zat deed hij het ook deksel knapt er niet zomaar af.
Loeideutz
@assink Rvs is zeker niet sterker, eerder zwakker. Heeft alleen maar het voordeel dat het minder snel aangetast wordt door de omgeving.
jorn wijthmen
@Favorit614 moi ja is grove draad maar ik denk dat deze te licht zijn en op de foto te zien is dit geen grove draad maar ik weet niet als je het kunt vervangen?
assink
Rvs A4-80 is gelijk aan 8.8 verzinkt, dus het standaard A2 rvs is zwakker dan de normale verzinkte bouten(4.6 en andere brol daarbuiten gelaten natuurlijk 😉 )
jorn wijthmen
@newholland6640 nee via velthuis en die had weer een adressie waar veenhuis dat spul ook vandaan haalt geloof ik
Favorit614
Quote @jorn wijthmen:
nee via velthuis en die had weer een adressie waar veenhuis dat spul ook vandaan haalt geloof ik

Bij LMB Heino 😃
jorn wijthmen
@Valtra-Fordpower nope daarom ben ik ook opzoek naar de moeren met grof draad en die zijn niet makkelijk te vinden. en tweedehands is beter dan die moeren die er nu op zitten
jorn wijthmen
@assink als je niet weet wat ik bedoel kun je beter ook niet reageren dit is toch logisch dat dat niet op zon tank hoort
jorn wijthmen
@Favorit614 hoho lmb velthuis he:)
assink
FF rustig.. kun je niet ff de spoed opmeten van je draad?
Dwz, de afstand tussen de 2 toppen van je schroefdraad, is misschien handig met het zoeken naar de juiste moeren.
Fijne M24 draad heeft een spoed van 1.5, M24 normaal heeft een spoed van 3.
Grove metrische schroefdraad is d'r niet bij mijn weten.
Hoe groter de spoed, hoe eerder de boel los loopt. Dus lijkt me ook niet gewenst in deze situatie.
Favorit614
@jorn wijthmen hahahahaha.
De haak van Kramp is een m20 met moer.
Ik denk dat ie wel sterk genoeg is.
Garantie Borst op vakantie 😄
jorn wijthmen
@Valtra-Fordpower nee haakbouten zijn goed de tank heeft altijd buiten gestaan en zu zijn die moeren helemaal ingevreten waardoor je ze niet meer met een sleutel los kon krijgen daarom heb ik ze met een grote waterpomptang los gemaakt. en nu ben ik opzoek naar die moeren want dat is niet veel soeps meer snap ie. ik had misschien iets duidelijker moeten wezen met de tekst
Favorit614
Trouwen 24 mm buitenwerks, hoe diep is de spoed, de dikte van de bout zonder draad is de dikte die hem kracht geeft
jorn wijthmen
@assink grof is er wel maar is weinig te krijgen (is iets zeldzaams wat veenhuis heeft bedacht wat ik me heb laten vertellen) hoe grover hoe makkelijker hij na lange tijd weer is los te krijgen. fijn schroefdraad rot op termijn weg
jorn wijthmen
@Favorit614 nu vraag je me wat maar frank had het erover dat het m24 kon wezen heb me er verder niet in verdiept maar volgens mij zijn die moeren en haakbouten van veenhuis allemaal hetzelfde toch op die tanken?
Favorit614
Jep zijn allemaal gelijk
jorn wijthmen
@Favorit614 kiek dan gaan we ook niet moeilijk doen over spoed enz enz. 😄 ik ben dus gewoon een paar moeren nodig met grove draad. heb ie dr niet wat an die oude tank van oe zitn:)
nhmonteur
@jorn wijthmen Doe er geen 2e hands moeren of bouten op, een klant van ons dacht daar vorig jaar ook zo over.
Maar bij de eerste tank uitrijden klapte de achterklep open waardoor de hele tank is ontzet, dus total loss.
Die heeft nu een andere tank moeten aanschaffen en die was toch iets duurder dan een set nieuwe bouten voor de achterklep.

Dus zet er gewoon nieuwe in ook al denk je dat de tank het niet meer waard is.
Favorit614
@jorn wijthmen Op de roelama zitten de zelfde bouten op van kramp.
Maar dan op het mangat.
of je moet de oude moeren strippen op lassen word ie wel wat dikker van 😃
jorn wijthmen
@nhmonteur maarja wat ik dan denk met dat ouwe spul is het ook altijd goed gegaan. en wat is er mis met 2dehands als het gewoon goed is
jorn wijthmen
@Favorit614 ie kunt goed lassen toch? dan bak dr maar een paar platen op
Valtra-Fordpower
Die dingen van Kramp/ MPP zijn prijstechnisch het meest interessant voor jouw, en zijn ook bedoelt voor jouw doel. Doe geen moeite, want die 2dehands moeren ga jij nooit vinden omdat de meeste oude tanks er last van hebben. Als je ze ooit weer los wilt draaien smeer ze dan gewoon goed in het vet.

mypartspartner.nl/mpp-nl/nl/…
nhmonteur
@jorn wijthmen omdat 2e hands moeren een keer los zijn geweest. Vaak zijn de bouten wat verroest waardoor de moer inwendig beschadigd met losdraaien en dus zijn kracht verliest. Mensen denken vaak 1 Bar is niet veel op een tank, maar reken erop dat er enorm veel kracht op zo'n achterklep komt.
jorn wijthmen
@Valtra-Fordpower kon zijn dat iemand een giertank om heeft gebouwd tot weet ik veel wat en die bouten en moeren nog heeft liggen ofzo.
jorn wijthmen
@nhmonteur ik heb onze andere veenhuis ook wel eens losgehaald en daarna weer vast gezet is ook al weer een aantal jaar geleden maar doet het nog steeds. maar ik snap je wel beter het zekere voor het onzekere
Valtra-Fordpower
@jorn wijthmen Ik heb er nog wel een paar liggen denk ik....... Door geslepen.
b450
Is het geen trapezium schroefdraad? Bij de grote druk/meng ketels die ze bij mij op het werk bouwen gebruiken ze daar vaak speciale klemmen met voor met trapezium schroef draad. Is heel erg sterk!
Valtra-Fordpower
Quote @b450:
trapezium schroefdraad

Zou best nog wel eens kunnen ja!
Valtra-Fordpower
Diameter X spoed X lengte.
trapeziumdraad.nl/zeskantmoeren-staal/
maisboerke
@jorn wijthmen

Kijk eens op de site van Kramp, kan je bestellen wat je nodig heb,
Ga niet zitten knoeien, er gebeuren al ongelukken genoeg.
kace
@jorn wijthmen

TF lid @DESLAGERURRE is ooit bezig geweest om van 2 tanken een groote tank te maken die zal nog wel wat over hebben van de achterkant van een tank.
Was volgens mij ook veenhuis.
DESLAGERURRE
@kace klopt .. maar de besten heb ik ook al in gebruik 😉
DESLAGERURRE
@assink aub geen rvs gebruiken !!!!!!!!!!!!! rvs lijkt heel mooi maar rvs op rvs schroefdraad vreet in elkaar .. krijg je dus niet meer los !!!
Hurli356
@DESLAGERURRE Je tank al klaar dan? Of staat het project stil?
assink
@DESLAGERURRE Ik zeg ook juist dat het niet aan te raden is 😉
RVS is zowiezo ook al minder sterk dan goede stalen bouten.
DESLAGERURRE
@assink rvs is een heel zacht metaal
maartendankers
Quote @DESLAGERURRE:
rvs lijkt heel mooi maar rvs op rvs schroefdraad vreet in elkaar .. krijg je dus niet meer los !!

Ooit van kopervet gehoord??
mbvaltra
@DESLAGERURRE

RVS op RVS kun je zo vast draaien tot ze knappen, je krijgt ze altijd weer los. Zolang er maar VET op de spoed zit.
Valtra-Fordpower
@maartendankers of Rocol boorolie! Werkt perfect.
mbvaltra
@Valtra-Fordpower

Maar wel duur 😞
Valtra-Fordpower
@mbvaltra je hebt aan 1 druppel genoeg, en kopervet is ook an de prijs.
mbvaltra
@Valtra-Fordpower

Ja dat is waar. Wij gebruiken ook rocol, ook voor het boren en frezen. Perfect spul. Werk veel met rvs, dus dan is goede boorolie wel nodig.
Valtra-Fordpower
@mbvaltra RVS bewerken begint met goed gereedschap. Werk ook regelmatig met RVS zowel Elektrisch als TIG lassen, maar bij boorwerkzaamheden komt de kwaliteit direct boven drijven! Alleen de cobalt boren vliegen er door. De standaard HSS gewalste boortjes staan alleen maar te malen.
jorn wijthmen
@maisboerke kramp heeft die moeren niet heeft de lmb al nagevraagd
Favorit614
@jorn wijthmen kom je toch op de kramp haakbouten uit.
Vandaag oud collega van Frankie gesproken bij Veenhuis.
maisboerke
@jorn wijthmen

Informeer eens bij @cvt6230, misschien heeft die ze nog wel.??
jorn wijthmen
@Favorit614 wie rogier werkt ie bij veenhuis nu?
Favorit614
@jorn wijthmen Jep, ik kwam hem daar tegen in de werkplaats
DESLAGERURRE
@mbvaltra ja goed gezegt ..ZOLANG ER MAAR VET TUSSEN ZIT .... maar owee als het opgedroogt is ... rvs op rvs werkt gewoon niet ..
mbvaltra
@DESLAGERURRE

Ja mee eens, werk dagelijks met rvs. Soms snel even een bout ergens in draaien zonder vet, en dan zit die vast. Niet meer los te krijgen.

Maar doe er altijd vet op. Speciaal voor rvs bestemd, droogt niet snel op.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
58
DEELNEMERS
17
WEERGAVES
2