Illustratie van:

Ford County - 6 cyl motor nodig

Tussen de 105 en 120 pk,zal evt naar suriname,paramaribo verscheept moeten worden.op verzoek kan meer info versterkt worden.heb in het verleden met 4 county houtblokken uitgetrokken,heb dus nog wat onderdelen liggen,maar het gaat in hoofdzaak om een geode motor!

Deel dit topic

Reacties

ford5000
Kun je het beste @RPCounty vragen.
Da's de County specialist op dit forum.
Om welk type County gaat het?
M.a.w. zoek je een 590E, 2703C/E, of bv een BSD666 motor.
MartinZaandam
Van trekkers heb ik weinig verstand. Ik kom uit de scheepsmotoren wereld en weet dat er Ford motoren worden gebruikt in schepen. Het zijn wel schorre herriebakken, maar kwaliitatief perfect. Als je op Google-afbeeldingen kijkt en dan Ford Lehman intikt zie je allemaal scheepsmotoren van Ford, gemariniseerd door de firma Lehman. De meeste hebben dan een watergekoeld spruitstuk en 2 waterpompen, maar de rest is gewoon origineel.
ValtraT202
@MartinZaandam Hij zoekt geen scheeps motor maar 1 die op transport kan naar buitenland
Husqvarna
Heb je ook foto's van die county's in Suriname, lijkt me wel mooi om te zien!
ford5000
@MartinZaandam Die Ford Lehman motoren waar jij het over hebt zijn iets jongere varianten van de 2703E en 2704E, zoals de 2714E en 2715E. Ook die zouden in verschillende County's passen. Ze worden ook vaak omschreven als Cargo motoren, naar de naam van de vrachtwagens waar ze meestal uit komen.
Zeer populaire motoren om in Majors te bouwen voor trekkertrek.
DANOONTJE POWERR
@ValtraT202 Kan toch, kan ie er eerst mee naar Suriname varen 😃
Hurli356
@ValtraT202 Zou kunnen dat die motoren ook passen, zoals @ford5000 ook denkt 😄
ford5000
@Hurli356 Die passen geheid. Op enkele aanpassingen na, zoals de hierboven genoemde watergekoelde uitlaatspruitstukken, zijn de motoren exact gelijk.
Lehman maakte de motoren geschikt voor maritiem gebruik.
Het zijn verder dezelfde motoren met aluminium carter als de zgn. Cargo motoren.
Hurli356
@ford5000 Kijk met die stelligheid durfde ik het niet te zeggen, maar dat dacht ik al wel.. En dan blijkt opeens dat Ford toch aardig groot was en veel werd ingezet.
ford5000
@Hurli356 Die 2700 motoren serie is erg veel toegepast, en niet alleen door Ford zelf.
Ook in industriële toepassingen zoals generatoren kom je ze nogal eens tegen, of voor een beregeningspomp.
Veel conversiebouwers, zoals County, Roadless, Muir Hill, en dergelijke gebruikten ze ook. New Holland heeft ze ook veel in combines gebouwd.
Voorbeelden zat dus. 😄
dieterjoh
dit is zowat het model.
deze lijkt er het meeste op.

heb net een motor waar T5 op het blok staat erin geschroeft,niet alles paste maar met wat onderdelen van die oude motor is het wel gelukt,is een turbo.
fordtuck motoren met een extraplaat tussen de motor en de versnellings bak passen er ook op,had er 2 van in gebruik,ben dus op zoek naar nog een motor.
ford5000
Die ene met T5 blok heb je dus een 754/944 van gemaakt want dat is een 4 cilinder uit een 5000/7000.
Als je van de andere een 6 cilinder wilt maken zou je daar een 2703 in kunnen bouwen om er een 1004/1124 van te maken.
Je bent dan inderdaad een schetsplaat nodig.
Kan maar zo dat RPCounty beide nog wel heeft liggen.
Er is wel aan te komen in ieder geval.
ValtraT202
@DANOONTJE POWERR hoe wil je dan weer thuis komen ?
dieterjoh
Halloo RPCounty heb je ze liggen ??dat T5 blok komt inderdaad uit een 4wd 7ooo serie,drukgroep enz past wel niet,en ikheb niet nog een stel van die onderdelen!met nog zoeen T5 turbo ben ik ook al gelukkig.
ford5000
@dieterjoh Even geduld. Ik denk dat Richard in de loop van vanavond nog wel reageert. Hij is een drukbezet man dus zit niet dagelijks op tractorfan.
MartinZaandam
@ford5000 bedankt voor je info. Ford motoren met een ombouw van lehman zijn zeer gewild in de kleine scheepvaart. Het was mij alleen niet bekend in welke vrachtauto's ze ook hebben gezeten.
MartinZaandam
@ValtraT202 In de scheepvaart noemen wij het een scheepsmotor, maar het is een gewone Ford motor, met alle onderdelen van Ford, op het watergekoelde uitlaat spruitstuk en de tweede waterpomp na. Dit is hetzelfde verhaal met alle types Daf die in schepen worden gebouwd. Ongeveer 20 jaar gelden is het nederlandse leger begonnen met het leegverkopen van zijn opslaghallen. Hierin stonden voor alle vrachtauto's van het leger kant en klare reserve motoren. De meeste van deze motoren zijn in de scheepvaart gekomen als boegschroefmotor voor de binnenvaart en als hoofdmotor voor de chartervaart, sleepvaart en de jachtbouw. voor Daf motoren bestaan kant en klare ombouwsets van radiateur koeling naar scheepskoeling (op allerlei manieren)
ford5000
@MartinZaandam Ze zijn hun leven begonnen in de Ford Thames Trader. Daarna de Ford Custom serie en nog weer later de Ford Cargo.
Volgens mij heb je dan de truckseries waar ze in hebben gezeten wel gehad.
De grotere Ford Transcontinental trucks hadden een Cummins motor.
ValtraT202
@MartinZaandam dank u dank u weer wat geleerd
DANOONTJE POWERR
Quote @ValtraT202:
hoe wil je dan weer thuis komen ?

Met de trekker natuurlijk!
ValtraT202
@DANOONTJE POWERR hahah succes

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford County ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
27