Ford 8210 turbo er op bouwen

Beste tf-ers

Ik wil een turbo op me 8210 zetten, nu is mijn vraag zijn de blokken uit de tw serie met turbo dus veel verzwaard oid of aanpassingen zodat ik weet of mijn blok het aan kan!? gaat ook om een 6,6 lieter!

Mvg Jovert

Deel dit topic

Reacties

BdeHond
Jovert, wij hebben op gelijke manier onze ford 8600 6,6 liter aangepast tot een 9600. dit scheelt ongeveer 30 pk en die kun je goed voelen tijdens trekkertrek. de blokken kunnen dit goed aan dit geeft verder geen problemen.
patatjemet
Die uit de tw serie heeft extra koelvinnen er in gebouwt meen ik, ik vermoed dat de zuigers e.d. ook zwaarder gebouwd zijn door de turbodruk die er op komt.
patatjeoorlog
Er zijn al door veel op 8210's turbos gezet en dit heeft nog geen noeminswaardige problemen op gelezen er is er zelfs een die hier nog jaarlijks mee perst en daarom extra pk nodig had, en er zijn tich 8600 naar 9600 omgebouwd zonder problemen
Nick421
@patatjemet je kunt dus wel normaal praten?!
newholland6640
@Nick421

Begint er op te lijken. hier een daar nog wat spellingfouten. Maar daar gaat de wereld ook niet kapot aan 😄
devonvdkroon
koenjohndeere
@Nick421 haha wou het net zegge dit lijkt er al meer op als de gezeverr
Hondekop13
Excuses heren maar ik ben opzoek naar antwoord op mijn vraag 😉 onzin kunnen jullie in dat andere topic kwijt
Nick421
@Hondekop13 nou jij kunt der anders ook wel wat van hoor. Onzin geven;)
Mf1155
Mijn steyr is ook 6.6 liter. dus waarom niet? kan ie makkelijk af
ford3000
Bij onze 7810 zit ook n turbo op, en is t zelfde blok als 8210 ofniet?
rubenv
Mijn oom heeft een 8210 gen3 met turbo en een paarslaagjes aan de pomp 230pk
Al 7 jaar voor een nh bb960 pers nooi geen probleme
RPCounty
@ford3000 het lijkt er in de verste verte niet op.
valmet 605
@Hondekop13 moge we niet ouwehoere op jou topic?

Ach als het een tw blok is plak er dan maar een turbo tegenaan geen probleem!
Arrie94
Wat gaan jullie met die 8210 turbo doen? Frietkraam uit de sloot trekken? 😃
joellll
@Arrie94

hahaha +1
boerekebart
@rubenv een aar slagjes of de pomp helemaal open 😃
boerekebart
@valmet 605 8210blok is zeker geen twblok hoor 😉
afbrekerke
@boerekebart uwe moteur kan da toch hemme hoeveel perst ge er nu uit + - 350 pk?
boerekebart
@afbrekerke dat is wat overdreven denk ik, maar toch rond de 250 minstens 😄
johnny p
@boerekebart
volgens mij word er op dit moment niet veel uitgeperst.
hoogstens dat wat de startmotor kan leveren.mits opgeladen accu.
GD tuning Garyp
@johnny p Wahaha 😃
boerekebart
@johnny p
en dat weet jij zo zeker omdat?
johnny p
@boerekebart
toen ik deze week bij jou passeerde dacht ik gezien te hebben dat het bovenblok van je motor gedemonteerd was?
Maar ik kan ook mis zijn. Tschool was net uit dus ik moest mijn oogjes op de weg houden.
valmet 605
@boerekebart joh ik even verbaast. als het dat blok is zonder de schoren zal er een ander ook verbaast kijken....
boerekebart
@johnny p
ah, je woont in de buurt. ja ik ben gewoon een ander koppakking en zuigerveren aan het steken. ik gooi hem deze week of volgende week terug dicht, heb in november nog een wedstrijd 😉
boerekebart
@valmet 605 allebei 6.6 liter, maar er zitten nog grote verschillen tussen zoals zuigerkoeling etc. 7810 en 8210 is ook lang niet dezelfde motor, andere oliepomp, kleinere kopbouten ...
valmet 605
@boerekebart 10 serie heeft als ik me niet vergis ook nog een verbetering gekend, eerste serie(s) misten versterkingen in het gietstuk.
boerekebart
@valmet 605 dat zou kunnen, dat is mij nog niet opgevallen.
RPCounty
@valmet 605 ik denk dat je de zgn "kruisblokken" bedoelt. die zijn echter in de 6 cylinder modellen nooit geweest. De TW en 8210 zijn exact hetzelfde blok, alleen andere ingewanden zoals 0.5 mm lagere zuigers, 41 mm ipv 38 mm pistonpennen en doorboorde drijfstangen, andere klepzittinghoek voor de TW modellen.
valmet 605
@RPCounty een echte expert aan het woord. dank voor de info. Ik was van onderstelling dat het idd gelijkwaardige blokken waren en niet zelfde gietstukken.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
31
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
1