Onder onze trekker ligt 650-65-38 nou willen we hier dubbelucht aanbouwen.
Nou had ik een mooi setje cultuurbanden gezien van maat: 9.5 r 42 nou was mijn vraag past deze naast de onze?
Zo niet welke maat hebben we dan nodig?
Eerst wilden we een molcon systeem aanbrengen in de velg maar mijn vader beweerden dat dan de hele band van de velg af moet om die schelpjes er in te kunnen lassen hoe zit dit?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar welke maat moet ik dan wel hebben?
Als je 12.4 erlangs wilt of kunt leggen moet je naar een velg van 50 of 48 inch toe.
16.9 zou ik dus niet doen.
Maak er maar dinsdag van. Met de adviezen tot nu toe wordt je volgens mij te breed.
Wat is nu de breedte van buitenkant band tot buitenkant band?
Maar belangrijker is: hoe breed ben je, hoe breed wil je gaan, of mag je. En wat wil je er mee gaan doen.
18.4 is evenhoog als 600/65R38....
Mag ik vragen waarom je deze maat adviseert?
( Ik heb zelf geen ervaring met dubbellucht met verschillende bandenmaten)
De 13.6 heeft idd bijna dezelfde diameter als de 650. Echter de belaste straal is weer hoger.
Als je bijvoorbeeld een 11.2R48 ernaast zet kom je met de belaste straal dichter in de buurt van de 650/65R38. Is het niet zo dat je dan meer mogelijkheden het om het maximale uit je banden te halen met een optimale bandenspanning?
Dan wil ik dubbelucht achterop doen.
En voor op de kuil is het ook makkelijk.
Vergis je niet! Er moet vrij nauwkeurig gezaaid zijn anders rijdt je mais plat (in ieder geval in de geren).
B.T.W.: Hakselaar voorop (4-rijer?) en wagen achter de trekker?
Dan wil ik dubbelucht achterop doen
We hebben inderdaad een 4 rijer voorop en geen kar. maar het is onze eerste keer de mechanisatie zegt dat een 4 rijer makkelijk kan met 115 pk maar ik weet het niet ik lees uit reacties van tf'ers dat zo'n maisbek heel zwaar is we zullen het zien!
Sterker nog: meer pk mag je niet inzetten voor zo'n hakselaar. (Dus een sterker trekker moet je inhouden).
B.T.W.: Een P.Z.-rijafhankelijke hakselaar?
P.S.: Vorig jaar een natte plek ook met zo'n 4-rijer trekkerhakselaar (haks. achterop) laten doen. Een geweldige combinatie, zo mooi als dat er over rijdt: dan wil je nooit weer een zelfrijder in/op het land!
1] Krietiek schrijf je zo: Kritiek.
2] Het gewicht (P.Z.M.H.-240S = 1.285 kg) is pittig genoeg voorop. De wagen achter de trekker geeft enige compensatie ( en spaart mogelijk 1 man/1 trekker uit).
3] Voor het zicht op de invoer is het plaatsen van de hakselaar in de achterhef (ook) gunstiger.
Klopt maar de gegevens van de Quattro staan niet in het Kverneland downloadcentre.
Het is in ieder geval (met wat oogstresten en aanklevende modder geen kattepis )
1140 kg