Ik heb een MTD zitmaaier type 13AN660G752, echter is er een nieuwe v-snaar voor de aandrijving erop gekomen. Nu schakelt hij weer perfect tussen alle versnelling 1 t/m 6.
Echter rammelt hij nu verschrikkelijk bij de aandrijf poelie dus achteraan waar je op zit. Trap ik de rem iets in dan is het probleem over maar rijd die niet op volle snelheid.
Hoe hoger de versneling hoe meer rammel. Wie kan mij helpen.
mvg. Jesse
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de MTD Zitmaaier ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Je hebt de oude er toch ook afgehaald? Hoe zat die dan?
Op internet staan "Repair manuals":
mtdparts.com/equipment/mtdparts/…
Zitten de pulleys goed vast op de assen ?
Als ik rijd lijkt het net of de vsnaar niet goed gespannen staat je zit hem trillen als ik hem uit zet en aan de vsnaar voel staat die gewoon strak. hoe lager de versnelling hoe losser de vsnaar word.
Span ik hem nog meer dan werken de 1 ste t/m 3de versnelling niet en is gerammel over. dit stellen deed ik met de stang die de achterste pulley heen en weer kan bewegen als ik de rem in trap. hij staat nu zo gesteld zoals de fabriek in de manual zegt.
Zit er een propje gras o.i.d. in 1 van de poelies?
Ow
Dan deze images.partstree.com/…
Als je de koppeling voor de helft intrapt rij je dan ook precies een keer langzamer ? Als je hem in de 2 zet komt de koppeling een klein stukje op ?
Ik dacht dat je een versnellingsbak had met een soort variosysteem, dat je koppeling ook gelijk het rijpedaal is.. en dat de versnellingen gewoon simpelweg 6 standen zijn waarin je het rijpedaal "vast" kunt zetten.
Of heb je dit wel ?
Dan heb ik het vermoeden dat de nieuwe v snaar iets langer is dan de oude, en dat de spanner van de v snaar de achterste poelie aanraakt.
Het makkelijkste wat je nu kunt doen, de moer die aan de stang vast zit waarmee jij je versnellingen kiest iets te verdraaien, zodat de koppeling iets minder ver opkomt en je dus ook iets langzamer rijd
Weet je zeker dat je de goede V-snaar hebt gekocht/meegekregen?
Is de nieuwe V-snaar wel goed? Geen oneffenheden in de zijvlakken?
De snaarschijven zijn onbeschadigd?
B.T.W.: Het gaat om de v-snaar nummer 23 (de lange) ?
Vanmorgen terug geweest naar de dealer deze heeft de stang gespannen en gerammel was over.
Echter bij thuiskomst kwam ik erachter dat de 1ste t/m 4de versnelling werken naar behoren de 5de en 6de versnelling doen niets.
Het lijkt mij dat het nog niet goed is afgesteld, de v-snaar is het goede type aldus de part nummers.
Ik heb zelf het idee dat misschien pulleys te ver uitgesleten zijn.
Heb hem gedemonteerd, en echt recht is die niet meer.
Pulley dus besteld en hopelijk is dit het euvel, ik houd jullie op de hoogte.
Graag. Ik ben erg benieuwd wat het nu was.
De speed pulley is er nu af en hij is niet echt recht, lijkt me dat dit de vibraties veroorzaakte. Zal deze week een antwoord hebben als alles terug geplaatst is met de nieuwe poellie.
Ben zelf ook erg benieuwd.
Ben nu alleen al uren aan zoeken naar de juiste afstelling van de stang die de rem en pulley bedient en de afstelling van de stang van de versnellingen.
Kan helaas niets vinden hierover.
Jammer dat het nog niet gelukt is, ik ben ook benieuwd. Was de oude v-snaar geknapt ? Bij aankoop van de nieuwe ook de oude mee gehad ?
Versnellingshendel niet ingesleten?,zijn van die kleine dingetjes die toch invloed kunnen hebben. Ik kan me niet voorstellen dat de afstelling van die stang zo precies komt..
Nadeel was dat de grote riem die van de motor naar de variabele poellie liep heel erg aan trillen was onder spanning en in de 6de versnelling op toeren waardoor die tegen de koppel/rem stang aankwam en de plaat waar de variabele poellie opzit. Erg veel trillingen, de variable poellie is op het oog al niet eens meer recht en de middelste ring ook niet, waardoor er aan de ene kant van de vsnaar meer druk op kwam dan de andere kant.
Dit veroorzaakte als ik geluk heb de trillingen. Nadat de de koppelingsang strakker hebben gezet waardoor de koppeling dus minder ver op komt en de vsnaar dus minder diep in de variable poellie getrokken worden is het probleem over.
Ik hoop dat ik morgen de spullen binnenkrijg, weet niet of ik hier foto's kan plaatsen maar zal leuk zijn om de oplossing te delen.
Oude vsnaar niet mee gehad maar gezocht op juiste onderdeel nummer. nieuwe komt van kramp.
hoe kan ik zien of de versnellingshendel is ingesleten?
Om foto's te plaatsen is het makkelijk om ze eerst te uploaden op tractorfan en dan gewoon een linkje in dit topic te zetten
Versnellingshendel vanaf de hendel even bekijken op alle draaipunten of er ergens een borgpennetje of boutje los zit of ingelopen is.
Het vervangen nam dit maal veel tijd in beslag omdat alles veel strakker zat.
De oude en nieuwe poellie naast elkaar gelegd en een wereld van verschil. De oude poellie was zo goed als versleten zeker 3 mm per ring.
Alles terug gemonteerd en alles werkt weer 100%. Meer snelheid en meer kracht weer. Alle versnellingen werken en als je de koppeling op laat komen schiet je echt naar voren heen.
Ook alles netjes in de WD40 gezet met name de veren en draaiende deeltjes. Bij het remmen sta je nu dus ook meteen stil.
Gefeliciteerd.
Wel vind ik persoonlijk dat de versnelling van F - N - R niet echt soepel gaat. Voornamelijk in de vrij zetten.
Iemand nog enig idee waar dit aan kan liggen?
Dient de versnellingsbak achter nog voorzien te worden van olie? Indien Jah welke olie en hoe bij te vullen en af te tappen.
Ik vind dat er echt summier wat te vinden is over reparaties aan een MTD zitmaaier.
Zeg, je bent NU, 10 uur in de avond niet nog aan het spelen met je MTD-zitmaaier?