Hallo allemaal,
Afgelopen weekend een voorlader aan de 3130 gebouwd. Na aanbouw heb ok stuurproblemen. Bij bedienen van de voorlader slaat het stuur uit handen en ook bij voorlader in rust stuurt de 3130 zwaarder (vooral als je verder doorstuurt). Zonder aangekoppelde voorlader werkt alles prima. Ik heb het idee dat de voorlader, zelfs in rust, te veel olie wegneemt van de stuurinrichting. Het lijkt in zekere zin wel op de problemen die ik heb gehad bij een kapotte hilo. Die is inmiddels vervangen, werkt goed, en ik heb een permanente drukmeter op het schakeldeksel gemonteerd waardoor ik kan zien dat ook bij bedienen van de voorlader daar geen enkele drukval is.
Iemand ideeën?
Groet,
Jelle
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 3130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Lijkt zoals Jo al verteld inderdaad dat je ergens de voorlader rechtstreeks gekoppeld hebt met je stuurinrichting.
Meer gewicht op vooras is het niet, als ik de leidingen loshaal en de voorlader laat zitten is het probleem verholpen. Het heeft met olie te maken ben ik bijna zeker van
Ventielenblok van je voorlader heeft zelf nog een ingebouwd overdrukventiel?
Maar alles is op te lossen, zelfs dit probleem...
Bedankt trouwens voor alle reacties, waardeer het enorm
wij hebben er zelf ook een en hebben er ook wel eens last van, Is het een lS uitvoering?
hij pompt wel op z'n max, maar het vraagt bijna geen vermogen, omdat je het rondpompt in het systeem met bijna geen weerstand, dit vraagt dus weinig vermogen.
tis altijd nog beter als constant door je overdruk heen pompen...
nee, dan zou hij contant door z'n overdruk pompen, en dit zal hij dan doen op vol vermogen.
De enige manier is een gesloten ventielenblok erop zetten, niks meer, niks minder...
oke, dat wist ik niet.
hoe doen ze dat dan? of is dat gesloten systeem dan het aparte ls systeem van jd? draait de pomp dan pas als er olie word gevraagd of constant?
Jij hebt het over een carry-over plug oftewel drukdoorvoerplug.
Exact, dat is de enige oplossing.
Als er geen olie nodig is, zweven de plunjers in de pomp en verpompen dus geen olie. De pomp staat dan op zijn maximale druk. Als er olie nodig is, zakt de druk en gaan de plunjers olie leveren. Hoe verder de druk zakt, hoe meer olie.
aah op die manier, bedankt voor de uitleg.
valt me nog mee dat je geen administratie kosten rekent, of zitten die er bij in?
Gelukkig, scheelt dat weer
volgens mij zat daar een overdruk op.
Duidelijke uitleg van het probleem, geen warrig verhaal vol spel en typfouten, geen verhaal in een dialect wat ze enkel begrijpen in het gehucht waar de vraagsteller woont.
Als we hier nu allemaal eens een voorbeeld aan nemen
dit is dus iets wat ik niet helemaal begrijp. je kunt een plunjer pomp nooit niets laten pompen. dan zouden de lagers van de pomp het zeer snel begeven... puur omdat ze geen smering krijgen. ik snap wel dat er een beetje lek is hier en daar, maar dat kan nooit genoeg zijn..
dus, loopt er dan een hele kleine lekleiding naar de retour?
dat lijkt me dan weer niet goed voor de temperatuur huishouding van de olie.. maar de pomp krijgt daardoor wel een slag, en dus olie verplaatsing. kun je me dit duidelijk uitleggen?
Duidelijk zo?
Iedereen bedankt!
handig pompje is het wel. snel wanneer veel liters nodig en sterk wanneer veel kracht nodig is. zit ook maar een 15 KW kubotatjevoor maar toch evengoed 58 liter p/m
het is ongeveer hetzelfde systeem als een oude johndeere, maar dan met slagplaat en drukgestuurd.