Illustratie van:

Fendt 311 LSA - Remlicht en aftakas

Beste,

De remlichten van onze 311 uit 1985 werken niet meer. Omdat ze allebei niet werken denk ik dat het probleem zit bij de remschakelaar, maar ik kan deze nergens vinden. Ik weet ook niet op welke zekering ik moet meten. Weet iemand raad?
Een ander probleem is dat wanneer de aftakas draait (met lichte en zware werktuigen) hij soms uit de geschakelde aftakasversnelling springt, naar nul dus. Zou dit een groot probleem kunnen zijn? Alvast bedankt, Benjamin

Deel dit topic

Reacties

marco steyr
Remlichten: krijg je stroom bij de lampen? ik zou eerst op zoek gaan naar een kapotte zekering of slechte massa voor je naar de schakelaar gaat kijken.

Aftakas: ik denk aan de arretering
Wimsumar
Beste NH1880: Bij mijn 1988 Fendt 304 is de zesde zekering van onderen voor remlicht ( en de electronische L.M.S.-drietrapsschakeling die heb jij waarschijnlijk niet!).
De remlichtschakelaar (oliedrukschakelaartype) zit (bij mij) op de remolieleiding, onderaan het rechterspatbord.
(Zekering, kabelschoentjes even inspuiten met contactspray of kruipolie).

Test op de aanhangerverlichtingsstekkerdoos gemakshalve eerst of de stroom daar komt. Het stekkertje op " 11-uur" (linksboven) is remlicht.

De voorkeurschakelhendel van de aftakas zal hoogstwaarschijnlijk door aangekoekte rommel niet in de vergrendeling grijpen.
Fendttrisixfan
Drukschakelaar zit idd rechts onderaan het spatbord, achter het potje met ruitenwisser vloeistof voor de achterruitwisser (als je die hebt)
nh1880
@Fendttrisixfan
@Wimsumar
De L.M.S.-schakeling zit er wel op, en de zekeringen van een 304/305 zijn verschillend van die bij de zwaardere types, hetgeen je over de remschakelaar vertelde klopt, ik dacht ergens een mechanische schakelaar tegen te komen, maar het bleek dus een drukschakelaar te zijn.
@marco steyr
Het was inderdaad de arretering.
Door de schakelaar te overbruggen werkte alles, dus er moet een nieuwe schakelaar in.
De arretering zat niet vervuild, maar deze bestaat erin dat een lat met halvemaanvormige uitsparingen, die aan de toerenhendel hangt, in een boutje M6 wordt geduwd. Dit boutje was helemaal afgesleten. Ik heb er een nieuw boutje ingezet en het veermechanisme dat de lat tegen het boutje duwt een beetje aangepast. Voorts de inkepingen ook een beetje dieper geslepen, dus als hij er nu nog uit wipt zal de stang geregeld moeten worden omdat hij inwendig op de hoeken van de tandwielen loopt en hij er zo wordt uitgewipt.
Dank jullie voor de reacties!

Benjamin

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 311 LSA ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
4
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
7