Gezien er op het moment geen mooie gebruikte michelin's 480/65 R24 voorbanden aangeboden worden (of weten jullie ze wel) bieden ze me (uiteraard) nieuwe michelin's aan of een B merk en dan zou dat een Alliance worden omdat BKT deze maat niet heeft!
Nieuwe michelin's liggen zo'n 250 euro/band hoger in prijs.
Wie heeft er ervaring met Alliance tractorbanden en zijn die Michelin's die 500 (stel) extra waard,dus wat is wijsheid?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
BKT heb ik echter hele goede ervaringen mee. Zeker die radiaal serie (agrimax) zijn echt super banden!
en dan klopt in dit geval de voorloop niet meer...
miw.eu/
Die traxions moet je niet op grasland willen hebben, veelste scherpe nokken.
Wij hebben michelin XM108 op de trekker liggen. Rijden er nu al zon 4500uur op, en is nog 30/40%. Bij 6000uur zullen ze wel kaal zijn. Halen alle merken ook niet.
Hebben mooie ronde nokken en banden kunnen goed plat voor zo min mogelijk insporing.
pirelli,s trelleborg's mss ook naar kijken
voor ons gevoel doen ze het wel, maar heb totaal geen ervaring met andere merken... onder die trekker...
Op de Ford zit achter Goodyear, kan niet zeggen dat het slechte banden zijn. wel hobbelt er eentje, maar dat hadde we pas nadat die ene vervangen is i.v.m. Grote lekkage... :|
Rijden hier met bemesten met een loopvlak van 30/40cm lang op 0,8bar. Wou ik niet graag proberen met een traxion. Kun je nog beter met oude kooiwielen gaan rijden.
Kortom, ik weet 1 ding zeker,
Vredestein lost sneller dan bv. michelin xm 108
Michelin rijd super maar slijten veel sneller dan een pirelli (scheelt ong. 1500 uur),lopen sneller vol in de klei.
De nieuwere types slijten niet zo snel maar zijn ook iets stugger kortom heb liever pirelli (prijs/kwaliteit) dan michelin.
De bkt banden hebben we onder trekkers liggen die voor een minikraan karretje lopen en bevalt super,we zitten er ook over te denken om de bkt banden op de grotere trekkers te leggen.
Scheelt toch aanzienlijk in prijs en het slijten valt ons hard mee.
en ja, als je luchtgeveerde stoel enzo hebt kun je ook wel wat stuggerder der op leggen.
Enige B band die ik gezien heb is BKT en dat lijkt best op michelin,hoe lang zijn die nieuwste BKT al in de handel?
Is trelleborg net zo duur als michelin?
Pirelli/Trelleborg is een stuggere band, wat slijtvaster is en beter voor op de weg, is ook wat goedkoper dan Michelin.
Vredestein is eigenlijk echt voor de weg gemaakt volgens mij.
Alliance is in mijn ogen enkel goed voor sproeiwielen.
Dus ik zou voor Pirelli/Trelleborg gaan!
Maar hoe soepel vind je de BKTees t.o. de michelins,zijn ze wel grasmatvriendelijk?
Zou je er weer voor kiezen?
Maarten idd de multibib zou beter zijn,ik weet echter niet wat ze nu aanboden dacht wel xm108
Die xm108 gaat het zeker 6000uur volhouden, misschien nog wel 1000uur meer, en dan lekker verkopen voor tractorpulling
Zitten gelukkig niet veel op de weg, staat het jaar rond op 0,8 bar met giertank en opraapwagen.
Wat je bespaart op banden kost het je dubbel aan structuurschade/opbrengstverliezen.
Hebben ook BKT banden onder de hark en schudder liggen, daarvoor zijn ze wel goed, maar onder mn trekker kwamen ze nooit een keer.
Tussentijdse conclusie:
xm 108 soepel maar hogere slijtage;
Multibib en tm 800 zijn vergelijkbaar;
Maar waar moet ik BKT plaatsen?
Michelin zegt zelf dat de multibib 35% minder slijt dan de xm108!
Fendt412 Jullie hebben geen voorladerwerk zeker? heeft de multibib wel van die ronde kammen?
En zal het aanbod tractorpullinggeschikte xm108 over enkele jaren niet giga hoog zijn?
Multibib heeft veel meer nok dan de xm108 maar zijn niet zulke scherpe nokken als de traxions.
de multibib staat het meest voor de mengwagen, slijten amper. Kan ook zijn dat ze niet zo flexibel zijn omdat de bandhoogte erg groot is in vergelijking met de velggrote. R34 multibib is netzo hoog als r38xm108.
Als ik mocht kiezen kwam er zeker een xm108 weer of een xeobib, ook prachtige banden.
We hebben inderdaad geen voorlader werk, hebben we een shovel voor
xm was met 1800 uur af en ze stuiteren ook meer.
omnibib 440/65r28 kostten ons 650/stuk.
tractorfan.nl/picture/105174/
Op 0,8bar en gaan.
1800uur? hoe doe je dat dan?
Veel voorlader werk?
Dan moet je sowiezo niet zon soepele en zachtere band nemen.
jah alleen voorbanden met voorlader jah, moet weleens krap gedraait worden met 2 ton voorin , achterbanden zijn 40% , moeten met 3500 vernieuwd worden denk ik , xm zat nog wel 1 cm op
0,8 bar kan stomil ook goed hebben kom ik achter bij de 6140'ers!
super goedkoop, en niet eens slecht