Nieuwe MF 8700 serie

Massey Ferguson toont tijdens Agritechnica de beloofde 8700-serie. Het laat in ieder geval de 8737 zien.

Deel dit topic

Reacties

steyrlanzboy
Zou heb best een willen zien de nieuwe mf serie
MF Freak
Naar het schijnt zal er aan het uiterlijk niet veel veranderen, maar inderdaad het topmodel is de 8737, de 37 slaat op de 370pk maximum, dit is zonder boost. Met boost haalt hij de 400pk grens. Het zou een 8.4l 6 cilinder twin turbo worden met zowel SCR als EGR. Klinkt niet slecht he.
valmet6400power
@MF Freak

Klinkt hetzelfde als het topmodel van Valtra, de S374, zelfde specificaties 😃
EA_MF
@valmet6400power leukste is, dat die valtra in Beuvais (of hoe je dat schrijft) gebouwd word, en dus op de cabine/motorkap na exact gelijk is aan de MF, net als de S353 en 8690
valmet6400power
@EA_MF

Klopt 😃 maar evengoed kiezen MF mensen geen Valtra, en andersom haha
EA_MF
@valmet6400power klopt, ben eigenlijk wel benieuwd of er nog een groot prijsverschil in zit 😃 je zou t toch niet verwachten bij 2 exact gelijke trekkers
valmet6400power
@EA_MF
Noouu.. Dat zal wel ben ik bang, weet niet hoe MF zit maar Valtra is wel wat "duurder" 😄
MF Freak
Mf is duurder hoor, niet over twijfelen, maar inderdaad, het verschil zijn wat kapjes en stikkers, maarja, kijk naar CNH, of je nu case steyr of nh koopt, 3 keer hetzelfde, en er zit ook prijsverschil op.
oh btw, wordt de 8600, nu de 8700 niet in Marktoberdorf gebouwd, ik heb me laten vertellen dat de cvt's bij fendt gebouwd worden en de powershifts bij mf.
EA_MF
@MF Freak zover ik weet worden de DynaVT trekkers van mf gewoon in beauvais gebouwd, en word de Valtra S374 daar ook gebouwd, dat is altijd al zo geweest, CVT komt inderdaad bij ML (Fendt) vandaan, of ze die wel in Marktobendorf bouwen of ook in frankrijk weet in niet
Wimsumar
Beste MF Freak e.a.:
Quote @MF Freak:
het verschil zijn wat kapjes en stikkers,

M.F. had zich beter kunnen houden bij de produktie van de 100 en 500 serie. Deze series zouden wereldwijd (inclusief Nederland!) nog steeds succesnummers zijn. Met dat 'kopiëer- en plakgedrag van andere merken(onderdelen) verliezen ze hun geloofwaardigheid.
MF Freak
@Wimsumar sorry maar ik volg niet goed, als ik je goed begrijp zeg jij dat mf met niets nieuws is gekomen sinds de 100 en 500 serie?
Wimsumar
Beste MF Freak:
Quote @MF Freak:
dat mf met niets nieuws is gekomen sinds de 100 en 500 serie?

Ja, daar komt het eigenlijk wel op neer. Wel regelmatig (te vaak) nieuwe series gelanceerd met in toenemende mate "bij elkaar gekopieerde/geplakte componenten van andere merken" en nog steeds niet volmaakt ( zoals de 100 en 500-serie dat ook al niet waren).
mfrijder
Nou, dat is wel heel krasse praat!

MF had in 1979 als eerste de electronische hefinrichting standaart op in seriegebouwde wieltrekkers.

MF was de eerste in 1985 die een computer monteerde om allerlij functies te automatiseren en bewaken op de 3000 en 3600 series.

MF was in 1999 de eerste die aan het stuur van richting kon veranderen én schakelen in versnellingen met één en de zelfde hendel waar ook nog een neutraal op zat/zit zonder de koppeling te gebruiken.

en zo ken ik er nog wel een hele hoop...
MF Freak
@Wimsumar
ik ga hier nog een kleinigheid aan toevoegen, iets wat niet zo lang geleden is, dat zal je je misschien wel nog herinneren.
MF was de eerste om SCR technologie toe te passen op zijn tractoren
Wimsumar
Beste MF Freak:
Quote @MF Freak:
SCR technologie

Welk merk motor werd daarvoor gebruikt?
MF Freak
@Wimsumar
AGCO Power, niet naar de bekende weg vragen he
Wimsumar
Beste MF Freak:
Quote @MF Freak:
bekende weg

Uit welk fabrikaat onderdelen de laatste series M.F. zijn opgebouwd weet ik niet veel van maar dat waren dus SISU-motoren.
MF Freak
@Wimsumar klopt, maar zo kan je eindeloos doorgaan hoor, de direct van Valtra gebruikt ook een ML van Fendt, daar dient een groep voor, kijk naar CNH, daar is het nog erger.
Zo wordt ook de cabine van de 8700 van MF gebruikt bij Challenger.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
1