Sinds een jaar of twee heb ik een JD 510 deze kocht ik met een lekke koppakking maar naar wat gesleutel en getier liep hij erg goed tot voor kort.
Het is namelijk zo dat het net lijkt of hij niet genoeg Diesel krijgt, hij wil dus soms slecht starten
en als hij het doet en je geeft veel gas dan houd hij in net als of de diesel op is.
Ondertussen heb ik er 3 nieuwe verstuivers ingezet met het idee dat het beter zou worden maar helaas.
Wat zou het toch kunnen zijn, ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Fake Mulder
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 510 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik ben een nono wat dat betreft maar laatst heb ik het Filter er afgehad en ik zag tot mijn verbazing dat er allemaal bruinedrap in en om zat.
Ik heb het schoon geblazen met een compressor maar mischien is dat niet voldoende.
Ik heb ook de Diesel uit de tank gehad nou ik moet zeggen dat ik niet wist dat Diesel donkerbruin van kleur is en ik gebruik gewoon autodiesel.
Ik ga in ieder geval hiermee aan de slag dus Filter vervangen en Tank schoonmaken en slangen doorblazen.
Is het raadzaam om de verstuivers er ook nog eens uit te halen?
Ik hoor het wel weer.
Fake
Daarna grondig ontluchten! Gloeien en starten maar. suc6.
Gewoon je tank volledig leegmaken, eventueel spoelen, en even een jerrycan schone diesel erin, rood of wit maakt niet uit.
met de handpomp doorpompen, ontluchten, en ook de leidingen voor de verstuivers even lossen.
Als je pech hebt, moet je zelfs je nieuwe verstuivers even eruit halen en in een diesel bad gaan reinigen.
In dit geval is schoonmaken absoluut de beste reparatie, maar dan ook volledig schoonmaken.
Voor revisie toch maar eerst es goed schoonmaken alles, zie boven, en dan als ie t nog niet doet kun je denken over revisie.
De dealer heeft wel een testbankje om uit te testen of ze nog goed zijn.
Ja je verhaal klopt, de potloodverst. steken onderuit. De nozzles beschadigen als je de kop zo op de werkbank of wat dan ook legt. Dus altijd eerst demonteren, kun je ze gelijk laten testen. Of zelf testen.
Ik ga er dit weekend even mee bezig en laat jullie snel weten hoe het is afgelopen.
Ik ga dus beginnen met reinigen en filter vervangen en hopen dat hij dan weer goed wil lopen.
Als het allemaal niet lukt wil ij je 510 wel overnemen, ik heb er nl. een wwaarvan de moter kaduuk is.
Laat maar weten