Illustratie van:

John Deere 510 - loopt erg slecht

Sinds een jaar of twee heb ik een JD 510 deze kocht ik met een lekke koppakking maar naar wat gesleutel en getier liep hij erg goed tot voor kort.

Het is namelijk zo dat het net lijkt of hij niet genoeg Diesel krijgt, hij wil dus soms slecht starten
en als hij het doet en je geeft veel gas dan houd hij in net als of de diesel op is.

Ondertussen heb ik er 3 nieuwe verstuivers ingezet met het idee dat het beter zou worden maar helaas.

Wat zou het toch kunnen zijn, ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Fake Mulder

Deel dit topic

Reacties

staaf
Filters? Leidingen schoon? Dieseltank vervuild? Brandstofpomp vervuild of niet goed afgesteld?
Is het wel winterdiesel ?
de yanmarman
Of brandstofpomp kapot dat hij nie genoeg geeft
Tom VB
Bij begin beginnen, eerst kijken of ie wel voldoende diesel krijgt vanuit de tank. Opvoerpompje getest ?
fendtkubota
Wij hebben nog zomer diesel gistere wou ik de kubota starten en soms kan hij volle toeren maken en soms valt hij gewoon stil en toch volgas geven gewoon omdat filter dicht zit van de parafine dus kijk daar eens naar
shovel-joopie
Ga maar eens beginnen met een nieuw brandstoffilterje,en de leidingen door blazen,en zomogelijk ook de tank leeghalen,vervolgens goed ontluchten en hem eens lekker laten draaien,probleem is meestal dat die trekkertjes te lang stil staan en dan krijg je dit soort situaties,kan ook nog wat gevlokte diesel in de leidingen zitten
Fendttrisixfan
Waarschijnlijk vuiligheid in tank/filter hebben wij ook gehad en had net dezelfde symtonen
johndeere 0495
Allereerst bedankt voor de reacties,
Ik ben een nono wat dat betreft maar laatst heb ik het Filter er afgehad en ik zag tot mijn verbazing dat er allemaal bruinedrap in en om zat.
Ik heb het schoon geblazen met een compressor maar mischien is dat niet voldoende.

Ik heb ook de Diesel uit de tank gehad nou ik moet zeggen dat ik niet wist dat Diesel donkerbruin van kleur is en ik gebruik gewoon autodiesel.

Ik ga in ieder geval hiermee aan de slag dus Filter vervangen en Tank schoonmaken en slangen doorblazen.
Is het raadzaam om de verstuivers er ook nog eens uit te halen?

Ik hoor het wel weer.

Fake
Fokke
Even Off-topic, waarom gebruik je geen "rode-diesel" ?
Tom VB
Nee laat sie verstuivers eerst maar ff zitten, gewoon zoals ik zei bij het begin beginnen. Dat is dus de tank. Deze grondig reinigen en zoverder het systeem zuiveren. Filter niet uitblazen maar vervangen. Pomp uitspoelen.
Daarna grondig ontluchten! Gloeien en starten maar. suc6.
Teakew
Met Tom eens. Schoon beginnen, filters vernieuwen, pomp doorspoelen, en dan verder.
Gewoon je tank volledig leegmaken, eventueel spoelen, en even een jerrycan schone diesel erin, rood of wit maakt niet uit.
met de handpomp doorpompen, ontluchten, en ook de leidingen voor de verstuivers even lossen.

Als je pech hebt, moet je zelfs je nieuwe verstuivers even eruit halen en in een diesel bad gaan reinigen.

In dit geval is schoonmaken absoluut de beste reparatie, maar dan ook volledig schoonmaken.
Ben het voor 100% met de laatste reacties eens!, als er drap in filter zit en alles, haal alles maar los tot aan de brandstofpomp!, vervang de filters en maak tank en leidingen goed schoon!, dan moet het weer helemaal klaar wezen.. heb zoiets ook al eens gehad bij trekker van mn oom, die had ook zonnebloem olie erin gehad enzo.. heb me er paar keer over verbaast dat dat ding nog wou lopen zo dicht als dat alles zat!
haasjeRens
Schijnbaar is het bij die 510 zo da de brandstofpompen niet al te best zijn want mn zwager heeft er ook een en daar is de brandstof pomp van vastgelopen maar die heeft er een origineele pomp op staan kosten zijn nu 1500 euro voor het reviseren of een andere
Tom VB
Reviseren pomp bij een dieselservice zou toch met een eurootje of 500 betaald moeten zijn ?
Voor revisie toch maar eerst es goed schoonmaken alles, zie boven, en dan als ie t nog niet doet kun je denken over revisie.
JD92
Heb je de kop met de nieuwe verstuivers zo op je werkbank/ tafel gelegd? Ik weet niet precies hoe dat bij een 510 zit, maar bij mijn trekker 1120, als je kop zo op tafel legt dan gaan je verstuivers dicht zitten, wat betekent dat je nieuwe nodig hebt.

De dealer heeft wel een testbankje om uit te testen of ze nog goed zijn.
Tom VB
Potloodverstuivers altijd eerst demonteren !
JD92
Ja, maar als je nou alleen met je kop naar de dealer bent geweest?
Tom VB
Euhh... nou meestal ga ik geheel kompleet naar de dealer, hahahaha. (grapje)

Ja je verhaal klopt, de potloodverst. steken onderuit. De nozzles beschadigen als je de kop zo op de werkbank of wat dan ook legt. Dus altijd eerst demonteren, kun je ze gelijk laten testen. Of zelf testen.
JD92
En bij de weg, hoe haal je ze er uit? Voor zo ver ik weet heb je daar speciaal gereedschap voor nodig? Of heb jij dat als JD liefhebber thuis?
johndeere 0495
Ok,bedankt.
Ik ga er dit weekend even mee bezig en laat jullie snel weten hoe het is afgelopen.

Ik ga dus beginnen met reinigen en filter vervangen en hopen dat hij dan weer goed wil lopen.
Gijs kol
John deere 0495,
Als het allemaal niet lukt wil ij je 510 wel overnemen, ik heb er nl. een wwaarvan de moter kaduuk is.
Laat maar weten

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 510 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
16