New Holland T 6030 Plus - brandstofpomp

Waar kan ik ergens de merktekens vinden om de brandstofpomp van een T6030 plus eraf te halen? En zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

Deel dit topic

jcb416s

Reacties

boer
Als je zo al moe beginne dat je er geen boek of weet hoe het moet kan je beter naa de dealer rijden
JohnDeere5720
Quote @boer:
beter naa de dealer rijden

Je moet het toch een keer leren he.
boer
Een keer leren okee maare zonder wetensheid een pomp er af halen gaat nooit goed komen
jcb416s
Heb vaak zat een pomp eraf gehaald, maar nog nooit dat hij aan de koppelingszijde zat ipv aan de distributie zijde. Vandaar mijn vraag waar ik de merktekens kan vinden en waar ik eventueel op moet letten
nhmonteur
@jcb416s
Hey eric, waarom moet de pomp eraf dan? Kapot?
Valtra-Fordpower
Wordt ie dan aangedreven door de starterskrans?
malcon
@jcb416s heb je speciaal gereedschap voor nodig..
jcb416s
@nhmonteur pomp is idd kapot. is er al eerder afgeweest omdat hij lekte, zit er nu ongeveer half jaar op, in begin trok hij goed, werd steeds minder en nu ook dat hij af en toe maar zo af slaat.
nhmonteur
@jcb416s zit het wel in de pomp dan? is de rest van je brandstofsysteem wel goed? en dan zal ik toch ook eens naar de diesel kijken die getankt word, want deze pompen lopen niet echt vaak kapot.
jcb416s
@nhmonteur als het aan de diesel zou liggen zou de rest van de trekkers er toch ook last van moeten hebben? Die hebben gern problemen.
malcon
@jcb416s je hebt toch geen bacterie in de dieselolie tank van de t6030?
selten
@jcb416sZijn de andere tractors ook Common Rail?
Wilting NH
Ik weet het niet helemaal zeker, maar deze trekkers zijn toch commonrail? Dan kun je lang zoeken na een schroefje. De 6030 is de opvolger van de tsa 115 die had wel een brandstof pomp maar ik meende dat deze electries had
selten
@Wilting NH TS115A is ook Common Rail. Tenminste ik meen dat de TS115A een 4 cilinder is en de TS125A een 6...
Wilting NH
@selten tsa115 is 100% geen commona rail, is de enigste 6 cyl die dat niet had. Onze vorige trekker was ook zo en 😉
selten
@Wilting NH
Ah okee. Nee als het een 6 cilinder is was het ook een gewone motor. Ik dacht dat de 115 een 4 cilinder was net als bij CIH
Wilting NH
@selten de mxu 115 en de tsa 115 was exact het zelfde 6cyl zonder comonrail, machtig taaie trekkers.

De 100 en de 110 waren 4 cyl
selten
@Wilting NH
CIH had ook een 4cilinder 115PK. Common Rail. In ieder geval die was in Steyr verkrijgbaar net als de 115PK sterke 6 cilinder
Wilting NH
@selten dat is michien later gekomen ma niet met de mxu serie mischien met de maxum serie
jcb416s
6030 is geen commonrail. @selten worden ook commonrails uit de zelfde tank getankt. @malcon zou de bacterie dan in 1 tank voor kunnen komen? Omdat de rest geen problemen heeft?
Wilting NH
@jcb416s dr is tegenwoordig geen verschil meer in diezel voor comon rail en gewoon, is allemaal de duurdere diezel geworden een paar jaar terug
dresje80
Als je dat de dealer laat doen
selten
@Wilting NH
Idd je hebt gelijk. Steyr was dan de enige met een 4 cilinder Common Rail motor van 115PK.
selten
@jcb416s
Mijn ervaring is, is dat een common rail motor wat moeilijker ooit doet.. In ieder geval die bij de buren deed vlugger lastiger over bijv. de diesel.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 6030 Plus ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!