Illustratie van:

Deutz D50 - wie weet meer over d50.1s

Hallo heb zelf een deutz d50,1s staat hier ook op de site de 15 t/m de 20 onder d50. nu had ik een vraagje weet iemand hoeveel hiervan gemaakt zijn of ongeveer want heb wel eens gehoord dat dit een vrij apart ding is die je niet heel veel tegenkomt. en wat zou zoiets als dit ongeveer kunnen opleveren. wil het eerst nog niet verkopen denk ik maar ben wel benieuwd. mvg marwin

Deel dit topic

Reacties

erik9831
Momenteel staat er op agriaffaires een D50.1S en daar vraagt men 5.500€ voor zonder BTW in vrij slechte staat ...

Maar uiteindelijk is dit geen juiste indicatie ... Het is uiteindelijk wat de gek ervoor wilt geven wat hij waard is.
KubotaB6001
Vanaf 1959 werden de Deutz D40.1S en F3L514 beide optisch vernieuwd naar de nieuwe D-serie. Beide trekkers werden in die periode verkocht onder de naam D50. Vanaf 1962 werd deze D50 opnieuw vernieuwd naar de D50.1S (interne benaming), in Duitsland D50S en in het buitenland D55 genoemd. Vanaf nu werden alle D50 geleverd met de Deutz F4L712 motor met 52pk en het ZF-A216 getriebe met 8+4 versnellingen. Vanaf 1964 werd de D50.1S geleverd met de nieuwe F4L812 motor met ook 52pk en dezelfde versnellingsbak.
In 1965 werd dan de D-05 serie geïntroduceerd, op dit moment werd de D50 de laatste keer vernieuwd tot de D5505 met F4L812 met 55pk en ZF A216II-getriebe (ook een licht vernieuwde versie). Het uiterlijk werd hierbij ook gelijkgesteld aan de rest van de D-05 serie.

Van alle D50 werden in totaal circa 24000 stuks gebouwd, maar velen hebben in die jaren hard gewerkt omdat het grote tractoren waren voor die tijd, waardoor er velen de tand des tijds niet doorstaan hebben. De D5505 is tot 1966 in productie geweest tot hij afgelost werd door de D6005. Hiervan zijn in totaal ca. 7500 stuks gebouwd.
dalton
Toevallig heb ik er gisteren ook een gekocht. Met klein beetje werk. Maar optisch ziet hij er nog strak uit. dus ik ben ook wel benieuwd.
KubotaB6001
Richtprijzen in BE/NL liggen trouwens tussen de 1500 en 5000 afhankelijk van de staat, maar zoals reeds gezegd ook een beetje wat de gek ervoor geeft. In duitsland liggen de prijzen voor oldtimers over het algemeen veel hoger.
marwin1987
Maar d50.1s is dus maar een jaar gemaakt
dan zullen er hier ook wel niet heel veel van gemaakt zijn lijkt mij of niet
KubotaB6001
@marwin1987 Nee D50.1S is gemaakt van 1962-1965 gemaakt, en is ook de meest verkochte omdat de eerdere versnellingsbak van de eerste D50 (Deutz-eigen fabrikaat) gewoon ronduit slecht was (te zwak voor het motorvermogen). De ZF bak werd zelfs voor 6-cilinder Schlüters gebruikt, dus dit was echt wel sterk en degelijk materiaal.
fiatfan
@dalton dries, anders even een foto plaatsen. @RobDeutz weet hier ook veel van..
marwin1987
Maar heb zelf een met een 812 moter hier zijn er dan wel minder van gemaakt tog die zijn maar een jaar gemaakt of zit ik fout
dalton
@fiatfan Zal ik binnenkort even doen ja. vandaag stuur en dashboard eraf gehaald omdat er niks van de bedrading klopt.
KubotaB6001
@marwin1987 Klopt, daar zijn er inderdaad minder van gemaakt, één van de laatsten voor de introductie van de D5505 dus.
marwin1987
Oke dat is mooi ben er ook wel blij mee dat ik hem heb maar als je er meer over weet is het ook wel leuk.
weurding
Je komt ze regelmatig tegen, echt zeldzaam zijn ze niet, de 6005 is maar 9 maanden in productie geweest en zie je ook nog vrij veel voorbij komen op het net, behalve de 4wd, de f4l514 is echter wel aan de prijs, was destijds de eerste en zwaarste 4 cilinder wieltrekker van deutz met dorspoulie
weurding
ebay.de/itm/… even 3 die ik in korte tijd tegenkom
KubotaB6001
@weurding F4L514 is ook wel niet te vergelijken, wel 'maar 60pk' maar wel uit 5.3L en >3000kg leeggewicht, daar is een D50 maar klein bier tegen...
weurding
@KubotaB6001 klopt, maar in die tijd was een d50/55 echt wel grof geschut
KubotaB6001
@weurding Maar toch bleek er wel al tamelijk vraag te zijn naar deze machines, gezien de hoge productieaantallen. Vermoedelijk loonwerkers dan? Mijn D5505 heeft alleszins bij een loonwerker gelopen en heeft veel van zijn +20000u in de pers gehangen.
weurding
@KubotaB6001 niet vergeten dat er in duitsland destijds al grotere arealen landbouwgrond bewerkt moesten worden dan hier, stukken van 20 ha had je hier amper en daar wel, toch zijn er ook wel die de tand des tijds goed doorstaan hebben en nog prima werken, pas nog een 5505 gezien met origineel 6000 uur, het kan nog!
KubotaB6001
@weurding Die 20000 (bijna 21) op mijne zijn ook origineel hoor, motor heeft wel al revisie gehad en de koppeling is al voor de 2de keer opnieuw belegd geweest, maar voor de rest niks. Aan de tandwielen in de bak is echter amper slijtage op te merken, alleen de eindaandrijvingen gaan deze winter open want die zijn aan revisie toe (zeker de keerringen)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D50 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
19
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
11