Massey ferguson 3085 E

Hallo ik vroeg me af waar de E voor staat bij de mf 3085 weet iemand dat en zit daar ook powerschift op ?

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste Turbo Broekie: Belangrijkste verschil zit 'm in het aantal versnellingen.

Vergelijk de "E"-typen op konedata:
3050 en 3060 met 3050E en 3060E.
konedata.net/Traktorit/MF3050b.htm/

3070 met 3070E
konedata.net/Traktorit/MF3070.htm/

P.S.: Bij een M.F.-3085E lijkt de "E"er bijgeplakt. (Bestaat niet(?) ).
Turbo broekie
@Wimsumar
oke ik dacht soort hilo
mfjens
De E staat na mijn weten voor economisch wat in deze zin betekent dat het een minder luxe trekker is volgens mij is de e zonder haas en schilpad schakkeling. dus geen super kruip en bijvoorbeel maar 1 dw hydroventiel achterop
MF65
De E houdt in dat het een " uitgeklede" of te wel een kale uitvoering is. SE is destijds ook geleverd die was nog eenvooudiger, bijv geen remventiel, geen vanghaken etc. Ze zijn geleverd met zowel 32/32 (AB)) als 16/16 bak.
Turbo broekie
Oke dus zonder powerschift dus , maar wel met kruip of niet ? want als we bij onze mf een tik naar links geeft gaat ie in de kruip in dat ook bij een 3085 e zo ?
mfjens
@Turbo broekie nee de e uitvoering heeft dat niet dat als je de hendel naar links tikt dat ie in de kruip gaat. de e heeft wel multipower (1 traps powershift)
wouter_
De onze is een MF 3060E. Deze heeft kruipversnelling, maar dat was een optie. Standaard zit het er normaal niet op.
Turbo broekie
Oke maar nog nooit grote problemen mee gehad ?
wouter_
@Turbo broekie
Nee, geen problemen. Maar we gebruiken die kruipversnelling praktisch nooit.
christophevv
E is de goedkopere versie en is met een ab bak er zijn er die daar al problemen mee gehad hebben en die hebben ook een lage cabine dan heb je ook die nog met een gewone power die zijn beter bij de 3085 is dat een dynashift dat zijn 4 powers
EA_MF
Die E staat voor electronic (staat origineel met stickers ook op de deuren), de meest eenvoudige uitvoering van de 3000 serie, daarna kwam de autotronic en je hebt ook nog de datatronic, verschil zit voornamelijk in de automatiek, bij de electronic zijn oa de 4wd en sper niet gekoppeld aan snelheid/uitheffen, wat bij de autotronic wel het geval is, en de datatronic heeft nog een trekker-prestatie monitor in de cabine zitten
EA_MF
Ter aanvulling, powershift op de 3000 serie is in de vorm van multi power (knop in zijpaneel) of de 4 traps dynashift die je bedient met een hendeltje links onder het stuur
Turbo broekie
@EA_MF
Ja dat weet ik wel maar die e wist ik nie

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0