Illustratie van:

Fiat 550 - start slecht

Dag allemaal
ik heb een fiat 550 maar nu met de koude temperaturen start deze slecht hij gloeit wel aan zijn luchtinlaat maar dat is volgens mij ook alles moet hij op andere plaatsen ook gloeien? en rechts bij de verdeelpomp start hij beter als ik daar op druk? hebben jullie ook nog andere tips om hem beter te doen starten?
bedankt

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste Kobe: Welke brandstofpomp zit er op?
Bosch roterende?

Zoals op onderstaande foto?
(Klik op foto voor vergroting)
fiatfan
Waarschijnlijk een CAV pomp.
is een kwaaltje, maar als hij eenmaal loopt.....dat is ie niet meer te stoppen!
Ik heb bij mijn 550 rond deze tijd ook altijd een extra accuutje met kabels erlangs staan..
snuitje
Leer er mee leven. dat is natuurlijk kort door de bocht maar wel realistisch. Wat je kunt doen is er een ander anker in de startmotor laten zetten. Dan start hij sneller.Verder gewoon ongeveer 30 seconden gloeien, moet ik bij mijn 570 ook.
Ferdinanddijkstra
Mijn oude renault heeft een lucht gekoelde motor en die is ook niet te starten als het koud is en laat daar nu net mijn sneeuwschuif voor hangen . Omdat ik hem niet zo vaak gebruik en startpilote niet wil gebruiken heb ik wat anders bedacht . Slang los van de inlaatlucht en de verfstripper er in . .30 seconden wachten en starten maar , en hij loopt na een paar omwentelingen meteen , rookt dan wel flink maar dat mag hij van mij doen
erik9831
@Ferdinanddijkstra

Zoals op mijn JD955 ... Start perfect bij een temperatuur boven de 10 graden, eenmaal daaronder start hij ook niet meer. Batterij is krachtig genoeg, gloeit ook mooi voor maar toch wil het ding niet starten. Dus zoals het weer nu is, start hij al niet meer, terwijl ik deze wel het meeste nodig heb.
ronald73
Quote @Ferdinanddijkstra:
en laat daar nu net mijn sneeuwschuif voor hangen

Ferdinand, dan is het goed dat sneeuw maar een zeldzaamheid is in Nederland 😄
Wimsumar
Beste Ronald73:
Quote @ronald73:
sneeuw maar een zeldzaamheid is in Nederland

Gelukkig wel. Andere landen zijn daar veel geschikter voor. Polen bijvoorbeeld. 😃
ronald73
Quote @Wimsumar:
Andere landen zijn daar veel geschikter voor. Polen bijvoorbeeld. :D

Tsja, stel je voor dat je daar moest wonen, daar ben je mooi klaar mee! 😃
Wimsumar
Beste Ronald73:
Quote @ronald73:
ben je mooi klaar mee!

Je hebt er in ieder geval wel goed internet, gezien je snelle reactie. 😄
ronald73
@Wimsumar
Ik zit net te ontbijten en te internetten tegelijkertijd, vandaar. Toen m'n internetverbinding nog over de telefoonkabel ging was het niet uit te staan, zo langzaam als dat ging. Die techniekachterstand is hard ingelopen de laatste jaren.
Wimsumar
Beste Ronald 73:
Quote @ronald73:
Ik zit net te ontbijten................. techniekachterstand is hard ingelopen de laatste jaren.

Dat is jammer voor je: de wekker zal dan 's ochtends ook wel wat vroeger dan +/_ half tien af gaan. 😉
kobe
@Wimsumar
ja het is zo een pomp ik ben er in ieder geval zeker van dat ie van bosch is bedankt voor de reacties allemaal
Wimsumar
Beste Kobe: Hoe lang gloei je voor bij koudestart?

Betrekkelijk eenvoudig zijn nog de kleppen te (laten) stellen en de verstuivers te (laten) testen. Met name het laatste kan grote gevolgen hebben voor een goede (koud)start.
kobe
In ieder geval al heel fel bedankt en voor wat dient dat klepje dan waar je op kan drukken zou dit ook helpen als ik dit doe of voor wat dient dit ?
Landini 6500
Mijn buurman heeft een Valtra,deze kun je voorverwarmen
via stopcontact 220 volt
ronald73
Quote @Wimsumar:
Dat is jammer voor je: de wekker zal dan 's ochtends ook wel wat vroeger dan /_ half tien af gaan.

Ontbijt- en lunchpauzes liggen hier op andere tijdstippen als in NL, dus denk niet dat wij hier zo laat uit ons bed komen rollen 😉
Wimsumar
Beste Kobe:
Quote @kobe:
klepje

Mij niet bekend maar er zijn inderdaad trekkermerken/-types waarbij er een knopje op de brandstofpomp zit waarmee de koudestart verbeterd kan worden. Om dit in werking te stellen is er vaak wel een bepaalde volgorde van handelen bij.
jippe
Misschien zit er wat verstopt?
jouwstra
Het is een mooi weer trekker. Onze 550 doet het al jaren niet meer als het rond het vriespunt komt.
fiatfan
@jouwstra er zit veel verschil in die fiat's van die serie met de koudstart. maar de 550 is wel een uitzondering: die doet het gewoon bij iedereen slecht!
fiatfan
Met de lijnpompen starten allemaal heel makkelijk, ook als je leeg rijd hoef je nooit te ontluchten. maar die roterende pompen zit veel verschil.
Polderjong
Dit is een uitvoering met een bosch-pomp die hebben geen extra opbrengst voorziening voor koude start, de CAV pompen hebben dit wel. Heb je gecontroleerd of het kleine brandstof reservoir van waaruit er een klein beetje gasolie over je gloeispiraal loopt goed schoon is ? Het systeem is zodanig geconstrueerd dat de gloeispiraal een beetje gasolie moet ontsteken waardoor je een vlamstart krijgt. Bij het voorgloeien moet je na ongeveer 15 tot 30 seconden een klein plofje horen, direct daarna kan je starten. Het reservoir voor de gasolie toevoer naar het gloeispiraal zit onder de motorkap recht boven het inlaatspruitstuk tegen de zijkant aan gemonteerd. succes ermee
Wimsumar
Beste @Polderjong: Wat is dan het knopje/hendeltje op de brandstofpomp waar topicschrijver Kobe het over heeft?
Polderjong
Beste @Wimsumar Het is mij niet duidelijk welke knop of handle Kobe bedoeld. Ik heb zelf een Fiat 600 met een Boschpomp en daar zitten geen voorzieningen op voor verhoogde opbrengst, alleen de Fiats met de CAV pompen uit de 70'er jaren hebben dit kenmerk

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 550 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
3