Ik moet iedere keer weer de koppeling ontluchten, maar dat helpt dan niet veel okal heb je goede pedaal druk, het schakelen blijft moeilijk (bij lopende motor). de koppeling kun je zo nu en dan ook goed ruiken, hij slipt nu ook maar soms gaat dit over en wordt het langzaam beter.
maar het schakellen blijft moeilijk.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 500 Serie ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
ja dat vloeistof bij vullen dat wist ik nog niet???????
Waarmee heb je de inhoud van dit potje bijgevuld?
P.S.: Aanbevolen verversingstermijn is jaarlijks(!).
Dat ik niet weet dat het een droge koppeling is of eentje in olie kan ik nog begrijpen. Maar dat je eerst iets doet en je dan pas vragen stelt vind ik een pak erger.
Dat is zoals een koe naar een trein kijkt en ook meuuhh zegt ...
Bij ontluchten van een koppeling wordt er toch altijd bijgevuld man!
Haha jij begint over auto's!
De koppeling loopt boven over de bak maar verder kun je zo nergens bij
begin ik over auto's ... Waar dan ? Ik zei dat het anders was als bij een auto, dat weten we dan ook weer. Waar en wanneer ben ik dan over auto's begonnen.
Als je niet weet dat er een potje opstaat, dan wilt het zeggen dat er niet naar gekeken is geweest door jezelf.
Maar wat blijkt hier allemaal, het is een hydraulisch bediende koppeling ... net hetzelfde als bij auto's, dus het enige dat ik verkeerd was, was dat de koppeling een natte lamellen koppeling is. DAT is dan ook het enige verschil.
Ik heb 10 jaar in een garage gewerkt, dus ja ... Ik ken er inderdaad niets van.
Ik hoop dat je probleem opgelost raakt door het zelf te doen, als het niet zo is en je moet naar een dealer ... Dan hoop ik ook dat je daar uitlegt wat je zelf er aan hebt zitten doen. Want eens bij een dealer weten ze nooit van iets en kan die de problemen maar oplossen.
+1
Maak er gerust een 'neutrale' 0 van. Ook dealers (maakt niet uit waarvan) doen reparaties onvolledig of worden er zelfs dingen overbodig vervangen.
Mogelijke oplossingen zijn:
- Achterstevoren ontluchten dmv. oliespuitje gevuld met Pentosin te vullen en mbv. helder pvc slangetje op ontluchtingsnippel olie oppompen van nemercilinder naar gevercilinder. Op deze manier word het voorraad potje van onderaf gevuld.
- Trekker wat meer voor- of achterover plaatsen zodat lucht uit gevercilinder wat makkelijker kan ontsnappen naar het hoogste punt.
- Combinatie van beide hierboven.
Dat je de koppeling af en toe meent te ruiken lijkt me sterk. Aangezien het hier een (oliegekoelde) natte lamellen koppeling betreft.
Als de koppeling zwaar trapt, in met name het eerste traject, zijn zeer waarschijnlijk de lamellen krom en zal de trekker moeilijk schakelen. Enige controle hierop is ook nog mogelijk door inspectie dop aan linkerzijde transmissiehuis boven brandstoftank. Alleen verkleuring van de lamellen kan hier worden waargenomen. Ook de olie koeling van de lamellen met ingeschakelde versnelling en bediening van koppelingpedaal is hier waarneembaar.
Koppeling vervangen is niet zo eenvoudig als een droge plaat koppeling vervangen van 300.
Jouw ervaringen met de pleatselyke mechanisatie zijn niet representatief voor de gehele branche.
Klopt. Ik ga daar, zoals ik al schreef' neutraal mee om.
Kijk, als een 'klant' komt met een probleemomschrijving zoals bijvoorbeeld in dit topic terwijl, vanuit monteursoogpunt, de oplossing eigenlijk kinderlijk eenvoudig is (zie bovenstaande reactie Keeko), dan is het geen wonder dat reparaties/onderhoud anders wordt uitgevoerd dan verwacht.
Succes!
Helemaal ongezouten!: boerderij.nl/Home/Blogs/…
Helaas, ik mag er niet op van Boerderij.nl
Echt een GEWELDIGE site.