Beste forumleden
Ik heb de kans een ford 4610 met 4WD en servo te kopen. De prijs die men vraagt is redelijk correct, maar wat mij interesseert is of deze in de loop der jaren meer waard zal worden of niet? zijn de 4WD's van ford veel gevraagd, of beziet men het als een massaproduct?
MVg
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De waarde zal altijd wel stijgen, maar het doen als investering ... Neen dat zou ik niet aanraden. Misschien dat er altijd wel een paar 100€ of misschien een 1 à 2 duizend euro bijkomt, maar daar zal het denk ik bij blijven.
Men kan het ook niet zien als massaproduct, vermits er maar altijd een x-aantal van gemaakt zijn. Het is gewoon zo dat er veel minder mensen interesse hebben in een tractor dan in een auto.
Een trekker van pakweg 30 jaar oud een oldtimer? Dan hebben ze pas hun inloopperiode gehad.
@ TimDr: Een Ford 4610 is niet heel erg bijzonder. Deze met 4-wd zie je echter niet veel. Of het voor de toekomst een waardevermeerdering geeft? Ik betwijfel het.
P.S.: Het aantal draaiuren is met 1.200 erg laag voor een 30-jarige trekker. Of is het 11.200 uur?
Daar heb je een overduidelijk punt. 30 jaar is bij veel trekkers niks speciaal.
Een auto van 30 jaar ziet er soms 10 keer slechter uit/ 10 keer meer werk, dan een trekker.
50-50.
Nieuwe keerring in je voorasdifferentieel is nog wel een keer te doen. Moet voor die Carraro assen nog wel redelijk makkelijk te krijgen zijn.
Voor een € 5500-7000(afhankelijk van zijn algehele staat) moet je een eind komen, maar denk nou niet dat hij over 10 jaar het dubbele waard is want dan ga je bedrogen uitkomen.
Ook al heeft hij maar zo weinig draaiuren, dan maakt hem dat geen € 3000,- meer waard dan eentje met 6000 uur.
Miljonair zal je er zeker niet mee worden.
De motoren uit de Generatie I tot 1983 willen nog wel eens doorrotten vanuit de koelkanalen naar de cilinders toe.
Begin 1983 zijn die motorblokken wat aangepast waardoor de cavitatie problemen een stuk minder werden.
Let dus goed op de kleur van de motorolie en trek de pijlstok eruit. Grijs/witte motorolie duid op water in de olie, dus als de olie aan de peilstok gewoon zwart is is er niks aan de hand.
Dan mag hij ook nog wel een paar cent waard zijn, dus zo rond de 6500 tot ruim 7500 Euro. Mits hij verder in goede nette staat verkeerd.
Zijn best goede trekkers waar je veel plezier aan beleven kan.