Same Antares 100 - syncropower differentieel fwd blijft ingeschakeld
Wie weet wat de oorzaak kan zijn dat differentieelslot fwd ingeschakeld blijft en hoe is de werking daar van
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Same Antares 100 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zoals reeds genoemd moet je beginnen met het contrleren van de zekering en of de bedrading nog intact is/goed contact maakt.
Zo nee: herstellen.
Zo ja: de electromagneet controleren op werking.
dus iets ontbreekt.
typese vraag voor joop.
is dit bij alle uitvoeringen ik weet dat het bij de silver met mecahniese hef zo is. maar bij elektronische hef werkt het net andersom
electronic hef moet je altijd effe wakker maken.
by schakelingen kan je er voor kiezen om of geschakeld te zijn zonder commando, of schakelen op commando.
kortom, diff is los 4wd is geschakeld en direct speed is gekoppeld bij een antares als het beesie uit staat zonder stroom.
maar hoe en waaneer het schakeld, dat weet joop wel.
je schrijft dat de dif los is en 4wd geschakeld is. Dan moet er toch iets heel raars zijn dat ze beide ingeschakeld blijven. Ik denk dat ze beide los staan bij de electronische hef uitvoering. Ik denk dat het probleem in de computer zit dat deze stroom blijft geven. Of de hydraulische schuiven blijven hangen door vuil in de olie
Hij wordt dus door veerdruk IN geschakeld.
Let wel op het schakelblokje binnenin is vaak versleten.
Het Diff.slot wordt met stroom en oliedruk Ingeschakeld.
Op de as van het hendeltje zit binnenin een hefboom met een schakelblokje, dit blokje zit in de schakelring van de 4WD
en is een van de eerste storingen met het in-uit schakelen.
Vaak staat er bij het uitschakelen zoveel spanning op dat hij door de oliedruk niet vrij is, maar wel continu druk op het schakelblokje blijft staan, en daardoor slijtage op het
blokje.
Met het uitsch.van de 4wd. moet je altijd een slinger aan het stuur geven zodat de 4wd. ook echt uit is.
Je kan erbijkomen door het onderdeksel van 15x40cm los te halen(wel de Olie eerst aflaten bijna 60 lit)