Illustratie van:

Same Antares 100 - syncropower differentieel fwd blijft ingeschakeld

Wie weet wat de oorzaak kan zijn dat differentieelslot fwd ingeschakeld blijft en hoe is de werking daar van

Deel dit topic

Reacties

DANOONTJE POWERR
Bij Fiat kan het een kapotte zekering zijn, weet niet of dat bij Same ook zo is.
MF 2725
@DANOONTJE POWERR Bij de explorer series word volgens mij de 4WD mechanisch (aan een hendel links naast de stoel trekken)ingeschakeld. Bij de Antares 100 is dit volgens mij hetzelfde.
DANOONTJE POWERR
@MF 2725 Oké, ben niet zo into Same.
MF 2725
Wij hebben vroeger een aantal explorer's en een Antares 110 gehad. Zodoende weet ik er een beetje vanaf.
MF 2725
Heb het net even snel opgezocht: ik zat verkeerd. Bij de Antares 100 werkt de 4wd en de sper wel elektro-hydraulisch
DANOONTJE POWERR
@MF 2725 Dus zou het toch een kapotte zekering kunnen zijn 😉
simca
Het is inderdaad electro -hydraulisch maar nu nog de oorzaak
Wimsumar
Beste Simca:
Quote @simca:
nu nog de oorzaak

Zoals reeds genoemd moet je beginnen met het contrleren van de zekering en of de bedrading nog intact is/goed contact maakt.
Zo nee: herstellen.
Zo ja: de electromagneet controleren op werking.
RubenSiebkes
Aan de linker kant achter de tank zit een cilindertje die de hevel van de 4wd bedient. Beweegt die wel als je de schakelaar bedient?
langeslagdiesel
Ik weet wel dat de antares zonder stroom of olie geschakeld staat.
dus iets ontbreekt.
typese vraag voor joop.
meelezer1
@langeslagdiesel
is dit bij alle uitvoeringen ik weet dat het bij de silver met mecahniese hef zo is. maar bij elektronische hef werkt het net andersom
langeslagdiesel
Ha die meelezer.
electronic hef moet je altijd effe wakker maken.
by schakelingen kan je er voor kiezen om of geschakeld te zijn zonder commando, of schakelen op commando.
kortom, diff is los 4wd is geschakeld en direct speed is gekoppeld bij een antares als het beesie uit staat zonder stroom.
maar hoe en waaneer het schakeld, dat weet joop wel.
meelezer1
@langeslagdiesel
je schrijft dat de dif los is en 4wd geschakeld is. Dan moet er toch iets heel raars zijn dat ze beide ingeschakeld blijven. Ik denk dat ze beide los staan bij de electronische hef uitvoering. Ik denk dat het probleem in de computer zit dat deze stroom blijft geven. Of de hydraulische schuiven blijven hangen door vuil in de olie
joop-same
De Ant.100 schakeld de 4wiel met stroom en oliedruk UIT.
Hij wordt dus door veerdruk IN geschakeld.
Let wel op het schakelblokje binnenin is vaak versleten.
Het Diff.slot wordt met stroom en oliedruk Ingeschakeld.
simca
Beste joop wat bedoel je precies met dat schakelblokje en waar vind ik dat
joop-same
@simca De hendel met cilinder en een veer zit buiten de bak.
Op de as van het hendeltje zit binnenin een hefboom met een schakelblokje, dit blokje zit in de schakelring van de 4WD
en is een van de eerste storingen met het in-uit schakelen.
Vaak staat er bij het uitschakelen zoveel spanning op dat hij door de oliedruk niet vrij is, maar wel continu druk op het schakelblokje blijft staan, en daardoor slijtage op het
blokje.
Met het uitsch.van de 4wd. moet je altijd een slinger aan het stuur geven zodat de 4wd. ook echt uit is.
Je kan erbijkomen door het onderdeksel van 15x40cm los te halen(wel de Olie eerst aflaten bijna 60 lit)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Antares 100 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
3