Renault - vermogen

Hallo

Wij hebben een renault ares 540 rx. Prima trekker alleen ding heeft niet veel pit en geeft het bij zwaar trekwerk nog wel een keer op. Mijn vraag; valt er iets aan te doen zodat hij meer vermogen krijgt en langer vasthoudt? Kan deze serie ook gechipt worden?

Mvg

Deel dit topic

Reacties

rickrenault
Er zit nog een gewone mechanise brandstof pomp op
Hoe bedoel je geeft snel op? De ares van ons is niet snel stil te krijgen met maaien 320 met kneuzer eerste snee gras rijd ik 15 km per uur bocht van de uitlaat was roodgloeiend die van ons in best taai vind ik lucht filter en brandstof filter wel schoon?
Loeideutz
De eerste vraag die je je moet stellen is: gebruik ik mijn trekker wel waar hij voor gemaakt is, of wil ik hem werk laten doen waar hij veel meer pk's voor nodig heeft? Niet verkeerd bedoeld, maar op deze site zie je regelmatig mensen voorbij komen die denken dat hun 100 pk trekker veel sterker is als de 150 pk van de buurman, enkel en alleen maar omdat ze een beter merk hebben.
valmet6400power
@Loeideutz

De trekker van de buurman is toch altijd slapper dan die van jezelf? Ookal heeft jouwe maar de helft aan pks 😃
Loeideutz
@valmet6400power Bij mij is het altijd omgekeerd: anderen kunnen veel meer met hun tractor. Maar als je dan doorvraagt hoe diep ze werkelijk werken, of hoe breed de ploeg echt staat, of wat nou de werkelijke snelheid was, dan beginnen ze altijd over hoeveel meer ze voor hun maïs of aardappelen hebben gekregen.
Ferdinanddijkstra
Eerst even een goede trekker test bij je dealer en dan kijken of er een probleem is , dan weet je meteen of hij zijn vermogen heeft , hoeveel uur heeft hij en wanneer zijn de verstuivers vervangen ? . Hoe is het met de staat van de brandstof filters ? Maar het belangrijkste is . Meten hoeveel vermogen hij heeft
weurding
Trekker van 90 pk en dik 5 ton eigen gewicht kan wel terug in toeren maar houdt ook veel grip door het hoge gewicht, concurrent is al gauw 1000 kg lichter, moet je niet vergeten!
Wimsumar
Beste Weurding:
Quote @weurding:
concurrent is al gauw 1000 kg lichter, moet je niet vergeten!

Wat er niet op zit, hoeft ook niet meegesleurt te worden.
Die extra ton eigen gewicht kost te vaak nutteloos pakweg 10 p.k.. Dit verklaart waarom de trekker gevoelsmatig geen pit heeft. 😞
FiatTrattori
Even motorisch laten nakijken. Kan aan zeer veel dingen liggen, dat kunnen wij zo ook niet beoordelen. We kunnen enkel de meest voorkomende oorzaken geven.
weurding
@Wimsumar dat bedoel ik ook, gevoelsmatig, liever dat de motor smoort dan dat de wielen slip vertonen
Wimsumar
Beste Weurding
Quote @weurding:
dat bedoel ik ook

Ik niet.
Bij te veel werkzaamheden is die 1.000 kilo overgewicht nutteloze ballast die weer wél de nodige kracht vragen meegesleurt te worden en de trekker mindert presteert dan lichtere soortgenoten.
atlaspower
Kan ook gevoelsmatig wezen, de cabine is zeer stil, je hoort dus nagenoeg niks van wat je trekker doet, dan lijkt het ook of ie weinig pit heeft, een 540 heeft maar 85 pk dat is ook niet zoveel,, een 550 heeft er al een andere motor in staan (95 pk), dus denk niet dat je er veel meer op een verantwoorde manier uit kan halen.
weurding
@Wimsumar dus jij gaat liever al slippend over het land? 😉 maar jij begrijpt mijn opmerking ook wel, gevoelsmatig zal hij minder trekken doordat de motor eerder in toeren zakt dan bij een lichtere versie, die vertonen meer slip als het erop aankomt, gooi maar eens extra ballast op je eigen en je zult zien dat de trekker meer trekt maar wel eerder in toeren zakt, zie trekkertrek
Wimsumar
Beste Weurding:
Quote @weurding:
liever al slippend over het land?

Ik heb op veebedrijf eigenlijk geen werkzaamheden waarbij slip plaats zou kunnen vinden.
Alleen voor de vastetandcultivator en daarbij verzwaar ik dan liever de cultivator om zo de extra ballast intelligent via de trekkrachtregeling/gewichtsoverdracht over te brengen op de plaats waar ballast nuttig is.
( Maar dan is het met 56 'horsepowers' evenzogoed nog 'slechts' streepjestrekken. 😉 )
Jasperfendt
@rickrenault 320 maaier aan een trekker van rond de 100 pk denk ik. Bij me oom maai ik met een fendt 305ls 62 pk met 220 maaier met kneuzer
rickrenault
@Jasperfendt die van ons is 90 -95 pk iets opgedraaid wij maaiden vroeger met een renault 551 -55 pk 220 trommer maaier met kneuzer
Jasperfendt
@rickrenault als die reno dat al niet kan dan met 95 pk voor 320 maaier
rickrenault
@Jasperfendt hij kan dat makkelijk rij met tweede derde snee met gemak 20 km per uur
timotje112
@rickrenault 😉 net was het nog 15
rickrenault
@timotje112 ja met de eerste snee als je dan de 15 voorbij gaat dan maait het niet mooi meestal rijd ik 15 tot 18 als ik harder ga dan maait het niet netjes vind ik
Jasperfendt
@rickrenault Nu is het 15 18
timotje112
@rickrenault licht eraan hoe de windt staat nie 😄
Albert same
Ik had direct een Same gekocht veel taaier
rickrenault
@timotje112 nee dat maakt niet veel uit maar ik kan 20 rijden wat niet kan maar if het dan nog netjes maaid
timotje112
@rickrenault was als grapje bedoelt 😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
1