Naar aanleiding van een discussie een paar weken terug bij een foto hier op tf heb ik nu een paar vragen voor de heren hier.
velen bij loonbedrijven transporteren vaak ook machines op een dieplader, balen op de platte kar of ander materiaal.
Bij ons op het bedrijf zijn we er op gebrand de machines op de dieplader altijd vast te zetten.
nu mijn vraag hoe denken jullie daar over? brand maar los.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar verder zie je toch nog veel dat rupskranen los op de diepladers staan.
natuurlijk vallen ze er niet zomaar af, maar het zal je maar overkomen dat het gebeurd omdat je bv plotseling moet uitwijken of hard remmen en die balen vallen er af en mischien wel op iemand die er net naast fietst of loopt.
een boete is volgens mij 200 euro, voor dat geld kan je ook een paar setjes degelijke spanbanden kopen.
waneer ze mij zo zouden volpakken kiep ik um naast de kraan zo weer leeg.. verrek maar
op het terrein ok leuk en gaan maar over de weg? nee dank
dan laat ze maar naar de zaak bellen dat ik dat niet doe, wil ze het nummer direct wel geven
nu al paar 2x hier in buurt gezien dat rupskraan eraf gleed, mogen allebei van geluk spreken dat net geen fietser naast fietse!!
Zelf met balen bij huis doe ik het niet, lange afstanden wel.
maar als ik enkel in het terein ben pakken ze hem wel zo vol dat het aan alle kanten eraf komt stromen loat goan..
wij geruiken vooral kettingen
meeste hebben geen sjorbanden mee of touw. ik heb zelf altijd paar meters touw mee en af en toe een sjorband. met dat touw ken ik meer vastzetten en ook strakker,
laatst nog mobiele kraan opgehaald met dieplader omdat die kapot was, die jongen die meereedt zei van oh da gaat wel. ik zei van ja en als er wat gebeurd dan? da wil ik niet op me geweten hebben.. dus die zet nou denk ook wel un hoop vast! met pakken rijden doe ik het ook tenzij ik gewoon bij huis bezig ben..
Dan moet je bij de daarvoor heersende instantie`s zijn .
De WegenVerkeersWet is over jouw vraag heel duidelijk.
Wat betrefd openbareweg;Lees art 1 en 5 van de wvw dan heb je al duidelijkheid,dan art over gebruik hangwagens.
En dan is er nog een appart art over gebruik landbouwvoertuigen en machine`s
Op particulier terrein heb je ook te maken met de ARBO (arbeids-omstandighedenwet)(waar ik voor werk)
Hier zijn de regels tav vast zetten lading.
A- Art 1 en 5 WVW.
B- Men is verplicht gebruik te maken van door TNO gekeurde vastzetmaterialen.
C- Men is verplicht om daarvoor voorgschreven veiligheid in acht te nemen en verlichting te gebruiken.
het gaat mij er om de de meesten er hier over denken. pas was er een best pittige discussie bij een foto waarbij 2 kranen op een dieplader stonden niet vast en wel over de weg. volgens de 18 jarige die het geplaats heeft kan het makkelijk. mijn mening en die van anderen stonden daar recht tegenover. vandaag deze topic.
kijk hier maar ff
tractorfan.nl/picture/304450/
Alleen een discussie is niet mogelijk, je moet je aan regels houden en zulke strenge regels als elders in Europa hebben wij nog niet.
Het probleem waar wij iedere keer weer tegen aanlopen is dat men de regels niet kent.
Men heeft nog geen rijbewijs ( te jong).
Men is niet meegegroeid met de moderne mechanisatie (ouderen).
Een trekkerbewijs is niet meer voldoende in het verkeer van nu.
Goedkope krachten en hoge druk in de agrarische sector.
Hobbyboeren
Men heeft een bedrijf niet wetend dat dan een aantal dingen om de zoveel tijd gekeurd moeten worden waaronder vastzetmaterialen
De minister is nu bezig om hier verandering in aan te brengen een schifting maken in het besturen van een landbouwvoertuig.
Ook het werken met landbouwmachine`s, in de toekomst zal men aan Europesche regels moeten voldoen.
Daarnaast gaan AOC meer doen aan ARBO en VCA cursussen
als we gaan verkassen gaat er altijd een spanband of een ketting aan.
als de AOC nu pas aankomt met een vca dan lopen ze heel heel ver achter.
Aan de cursus doen naast beroepschauffeurs ook loonwerkers mee.
Algemeen werdt er eerst nogal verschillend gereageerd.
Na een uur discusie was de mening totaal anders men zag in dat er te lichtzinnig over het vastzetten van ladingen werdt gedacht.
Wat de topic betrefd de zin "vastzetten van de lading" bracht wat discussie,beter was geweest Hoe moet je een lading vastzetten.
Uitmuntende topic bedankt
Boy
ook ik wil de topic gaan gebruiken voor een komende toolbox meeting.
als ik de topic had geplaats over hoe maak je een lading vast dan zal er wel weinig mensen gereageerd hebben. en daarvoor zou oik dan ook meer beeld materiaal gebruiken voor goede uitleg
als ik met de kraan erop rijd zal die ook altijd vast staan . het is een klein moeite om voor de veiligheid van u en anderen te denken ik bekijk da als lui zijn alleen ma willen rijden die da ni doen . ohja de geen die zeggen dat is niet nodig doe maar op als er weer iets gebeurt word iedereen weer mee getrokken door nieuwe belachelijke regeltjes en dan is het weer gezeik