Beste,
Ik hoorde deze week dat de deutz motoren die bij fendt worden ingebouwd alleen specifiek volgens de specificaties door fendt opgelegd door deutz worden gebouwd. Volgens een fendt dealer mogen deze motoren niet door andere merken gebruikt worden. Sommige andere beweren dat deutz met een identieke motor is uitgerust als fendt... Waar of niet waar? iemand meer uitleg??
groeten
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz Motoren ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dit is trouwens net als DPS en Claas volgens mij, Claas koopt kale DPS's en Claas bouwt het motor management erom heen.
Enkele voorbeelden:
De Fendt 9 reeks heeft dezelfde motor als die van van de Deutz Agrotron X. (Allemaal Deutz TCD motoren)
De Fendt 8 reeks = Agrotron TTV 600 reeks.
En zo kun je een heel pak verder gaan...
Fendt gebruikt al jaren lang Deutz motoren, net zoals de MWM motoren... Deutz AG kocht in 1984 het motorbedrijf MWM over...
Hoe het zit met andere motorfabrikanten en Fendt, daar heb ik geen idee van.
Claas gebruikt tegenwoordig FPT motoren he..
De motorenbouwer Deutz heeft niet veel te maken met de landbouwmachinefabrikant Deutz-Fahr.
Dat zou ik persoonlijk niet durven zeggen...
De Deutz AG (KHD) groep was wel de eerste producent van de Deutz tractor... (Ergens in de jaren 1920) Wat later volgde bij de Deutz groep voor de aandeelkoop van Fahr AG. De groep KHD kocht de overige aandelen van de Fahr AG groep eind de jaren 60, wat volgde tot de oprichting van Deutz-Fahr.
Nog meer! Tot eind de jaren 90 was de SDF (Same Deutz-Fahr) groep voor meer dan 40% aandeelhouder in de groep. Sinds September van dit jaar zijn de volledige aandelen van de SDF groep verkocht aan Volvo AB
Dus op deze manier heeft Deutz-Fahr en de Keulse motorfabrikant heel wat meer gemeen dan je denkt
Er zijn wel verschillen in de motoren, het typenr is wel hetzelfde, maar qua bouwwijze en aansturing is er wel verschil
Rob,
Klopt, type aanduidingen etc zijn het zelfde. Motorinhoud en specificaties ook? Waar ligt het verschil zich? Enig idee? Brandstofpomp, injectoren?
FPT is dan ook een samenvoeging van iveco en Cummins, een merk waar case zelf motoren samen mee heeft ontworpen. De 5.9l blokken in de oude maxxum modellen (5100 serie) is een ontwerp van de Case Corporation samen met Cummins. Ze stappen dus niet zomaar af van FPT terecht trouwens, FPT maakt zeer goede en zuinige motoren afgaande op de laatste trekker testen.
De Fendt serie met de MWM motoren van het type D 226 (zonder de B aanduiding ) hadden ook droge cil. bussen !
Dus heel veel van de 100 en 300 serie ( 1976- +/- 1990 ? )