Fiat 110-90

Hallo mensen

ik zoek mensen met ervaringen met een fiat 110-90DT. Omdat wij thuis opzoek zijn naar zo een trekker, we hebben er 1 op het oog. waar liggen de problemen (of juist niet) waar moet na gekeken worden? tips zijn welkom
er moet ook nog een fronthef en aftakas bij komen, weet iemand er 1 te liggen?

Steyrdriver

Deel dit topic

Reacties

Boemrang
Dat zullen er niet veel zijn....
Zijn allemaal wild op andere merken... 😃
valmet 605
Ik heb zelf op een fiat gewerkt van de betreffende serie.
Waarom wil je exact dit merk dan wel model hebben?
Zelf heb ik veel rondgereden op: 90-90 140-90 en nu in eigendom een 80-66.

Als ik nu al op zwakte mag schieten zeg ik de versnellingsbak!
Siebenga
Koppeling! En ze zijn gevoelig voor het nederlandse klimaat!

Verder super sterke mechanische alleskunner
FiatPower110-90
Wij hebben ook een fiat 110 90 , zeer goede trekker hebben hem ondertussen al bijna 10000 uur en is bijna nog niks aan geweest enkel op 7000 uur een andere koppeling gestoken
Verder hebben we er nog niks aan gehad

Ik weet geen frothef zitten
hansjee
En de hydrauliekpomp is een gevoelig punt, ligt er natuurlijk aan waarvoor je die gebruikt, en idd de koppeling kan af en toe niet al die power aan!
valmet 605
@FiatPower110-90 zolang de koppeling de zwakste schakel blijft is er niets aan de hand!
blokken zijn onverwoestbaar.
Misschien een raar idee maar is een 115-90 niet beter/mooier?
walker1
Volgens mij wel betrouwbare trekkers, niet voor niets zijn ze nog een tijdje gebouwd toen Fiat al lang New Holland was geworden en er al nieuwe modellen waren.
eelke
Een van de beste Fiat,s ooit gebouwd, alleen plaatwerk soms slecht.
valmet6400power
Gevoelig voor roest en de cabine is (voor deze tijd) veel te klein. Waarom niet een goede tweedehands (New Holland bijv?) trekker kopen met ook 110 pk?
valmet6400power
@valmet 605

Niet per se mooier, wel een stuk sterker natuurlijk doordat het het beginmodel is van de volgende grotere series!
valmet 605
@valmet6400power helaas dat is niet zo. De 110 deelt dezelfde motor als de 115.
valmet 605
@valmet6400power wel een 16 16 bak tov een 12 4 of 12 12 bak.
Bakker S
Vindt dat de 90-90 100-90 110-90 maar rare versnellingsbakken hebben ( 15 vooruit en 3 achteruit).
Beter een 115-90 met 16v 16a. Fronthef kun je eens bellen met zuidberg.
johndeerefiat
Wij hebben een 80-90 en 70-90. Komt op het zelfde neer. Je moet hem goed binnen zetten om de roest in de hand te houden. Voor de rest zeer zuinig in verbruik. Koppeling is rond de 6000 uur er aan toe. Verder kan je bijna alles zelf maken. Maar ik zou voor een bruine gaan.
johndeerefiat
Op mechanisatie.nl staat een super mooie 160-90 met fronthef-aftakas.
valmet6400power
@valmet 605

Motorisch gezien wel maar de trekker zelf is veel steviger gebouwd, wat te zien is in het verschil tussen de leeggewichten van een 110-90 en een 115-90
valmet6400power
@johndeerefiat

Merk je nog verschil in trekkracht tussen beide trekkers met 10 pk verschil?
johndeerefiat
Jaa vroeger merkte we dat meer de 80-90 hield veel langer vol en was taaier als de 70-90. Maar de 80-90 is al rond geweest en is nu minder taai als vroeger.
valmet 605
@johndeerefiat het is zo dat deze fiats heel veel presteren met een klein beetje meer diesel. Dat is wat ze taaier maakt.
CaseCS130
Die uit de link van jou is van 2002. Denk dat die niet meer uit Italië komt, maar in licentie is gebouwd in Turkije. Helemaal zeker weet ik dat niet, maar als dat zo is heb je geen garantie dat de kwaliteit even goed is als de trekkers uit Italië
guy
@CaseCS130

Deze kwamen toch nog van italie, uit Jesi al, vanwaar de TL's ook komen.
CaseCS130
@guy Oké, ik wist het ook niet zeker. Maar dan zit het met de kwaliteit wel goed.
steyrdriver
Dankjewel iedereen voor de reacties, we zijn er meebezig. Voor de mensen met de vraag waarom zo een trekker, nieuwe trekkers zijn nog niet echt goed bevallen hier en met de fiat 80-90 die we hadden weinig tot geen probleem gehad en beviel goed, alleen nu te licht voor de opraapwagen enz vandaar dat er gekeken wordt naar zo trekker, en hier zijn we fiat fans
CaseCS130
@steyrdriver Bevalt de Steyr 9080M ook niet goed? 9094 draait al dik 4000 uur probleemloos bij ons.
Maar de Fiat 90 serie is ook geweldig. Alleen een uitdaging om een goed onderhouden exemplaar met weinig uur te vinden.
steyrdriver
@CaseCS130 eerste 4jaar zijn super bevalen is ook een fijne trekker nu nog maar naar een paar oliepompen en andere storingen is het nu 2 jaar niet echt goed, voor het werk wat die moet doen is die te kleine schijnbaar moet een oliekoeler op, maar wat is het volgende? dat is de vraag nu als we iets kunnen vinden dat komt er geen oliekoeler, kunnen we niks vinden dan komt die er wel en dan maar hopen op het beste
Bakker S
Haha.., toch dan maar terug naar het oude vertrouwde merk Fiat. Het zijn goede tractoren. Zelf hebben wij 2 van de 90 serie (70 en 80)en beide over de 10000 uur. Dus zo`n 110-90 haalt dat ook wel, mits goed onderhoud. Succes
Siebenga
110 krijg je nooit spijt... sterk en erg compact! draait mooi kort en brult als een malle 😉 alleen dat blauw....... sja
Fiat110-90 DT
@Siebenga mooi blauw is niet lelijk 😉
Fiat110-90 DT
Wij hebben er thuis twee en ik vind het mooie, compacte en sterke tractoren. Maar zoals ze al eerder zijden, probeer de roest te vermijden en let op de koppeling. Maar voor de rest, prima tractoren
ares697
@steyrdriver Is die 80-90 nog te koop?
steyrdriver
Nee die hebben we niet meer

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
31
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
36