Hallo allemaal.
De David Brown 950 loopt inmiddels en we hebben hem goed laten werken ivm hoge carterdruk. Is inderdaad iets minder geworden.
Maar nu en vraag over een Nuffield 10/60.
Hoe zijn die 3.8 BMC dieselmotoren. versnellingbakken, olie lekkage, enz.
Er is hier in de buurt 1 te koop voor 1200 euro die er netjes uitziet.
Is dit iets?
blocket.se/gavleborg/…
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Nuffield 10/60 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik denk dat je er zelf maar eens mee moet gaan werken en dan effe flink laten werken en alles goed uit proberen.
Succes er mee.....
Hopelijk krijg je vandaag of morgen toch nog het juiste antwoord.....
Niet echt handige trekkers om mee te rijden (maar dat verschijnsel heb je bij meer merken uit die tijd).
De Nuffield uit de advertentie is zeker de moeite waard nader informatie zien te krijgen.
Tractoren uit die tijd hadden geen eigen cabine's, maar allemaal fabrieks cabine.
dat moet een nuffield cabine zijn
Diezelfde cabine stond op Fordson David Brown en veel meer Engelse merken.
Was een cabine met een afneembaar polyester dak en ook de deuren konden eraf.
Kijk eens bij mijn foto's van de 10/90 dan zie je wat voor projekten wij doen.
Het is een Victor Stormguard cabine als je dit intikt in google krijg je zo 10 tallen foto's van deze hut
Kijk dit was een 10/60
Wel degelijk spul. Maar Engelse motoren lekken altijd.
Perfect spul, daar kan een Ford gebruiker (en anderen) wonderen mee.