Nuffield 10/60 - BMC diesel motor

Hallo allemaal.
De David Brown 950 loopt inmiddels en we hebben hem goed laten werken ivm hoge carterdruk. Is inderdaad iets minder geworden.
Maar nu en vraag over een Nuffield 10/60.
Hoe zijn die 3.8 BMC dieselmotoren. versnellingbakken, olie lekkage, enz.
Er is hier in de buurt 1 te koop voor 1200 euro die er netjes uitziet.
Is dit iets?
blocket.se/gavleborg/…

Deel dit topic

ketelbinkie

Reacties

Boemrang
@ketelbinkie dit kunnen wij niet voor jou beoordelen, dit ding staat voor ons zo ver weg, toch als je de foto bekijkt ziet hij er goed uit, de motor lijkt mooi droog te zijn...
Ik denk dat je er zelf maar eens mee moet gaan werken en dan effe flink laten werken en alles goed uit proberen.
Succes er mee.....
ketelbinkie
Hallo boemerang, ja beetje ver weg inderdaad. Maar zoals je zegt de motor ziet er droog uit. Maar hoe zijn die trekkers verder? Weet jij dat?
johan6640
Nuffield zijn goeie degelijke trekker's reden vroeger ook veel in het loonwerk.
Boemrang
@ketelbinkieEerlijk gezegd kan ik je hier geen antwoord op geven, heb er nooit persoonlijk mee gewerkt, en bij ons in de beurt liepen er zeer weinig, eentje kan kan ik mij nog voor de geest halen, daar deden ze echt alles mee, deze ging in feiten door waar de andere merken ophielden...
Hopelijk krijg je vandaag of morgen toch nog het juiste antwoord.....
Wimsumar
Beste Ketelbinkie:
Quote @ketelbinkie:
hoe zijn die trekkers verder?

Niet echt handige trekkers om mee te rijden (maar dat verschijnsel heb je bij meer merken uit die tijd).
De Nuffield uit de advertentie is zeker de moeite waard nader informatie zien te krijgen.
oldtimergek
Aparte cabine zit erop, is geen originele nuffield cabine
old man jose
@oldtimergek
Tractoren uit die tijd hadden geen eigen cabine's, maar allemaal fabrieks cabine.
ketelbinkie
Deze cabine vind je op meerdere merken trekkers hier in zweden omdat een veiligheids cabine al vroeg verplicht was hier.
oldtimergek
@old man jose de nuffield heeft wel een cabine gehad. Heb er een foto van waar een originele cabine op zit. Maar dat model cabine zie je ook heel weinig.
oldtimergek
@ketelbinkieheb ff foto geplaatst maar is van een 10/42
dat moet een nuffield cabine zijn
old man jose
@oldtimergek
Diezelfde cabine stond op Fordson David Brown en veel meer Engelse merken.
Was een cabine met een afneembaar polyester dak en ook de deuren konden eraf.
oldtimergek
@old man josedat zou best eens zo kunnen, maar je ziet heel weinig nuffields met dit soort cabine. Deze nuffield staat hier in een schuur en de eigenaar heeft em toen nieuw gekocht met cabine. Heeft er altijd loonwerk mee gedaan.
old man jose
@oldtimergek
Kijk eens bij mijn foto's van de 10/90 dan zie je wat voor projekten wij doen.
oldtimergek
@old man josezat net op je foto's te kijken, mooie nuffield trouwens. Ik ben een keer voorover gedonderd met een nuffield met een alasco dumper erachter. De grond kwam er niet goed uit en toen tilde ie de nuffield dus voorover.Met behulp van andere trekker weer vooruit getrokken en toen kwam ie weer netjes op zijn achterwielen terecht.
old man jose
@oldtimergek
Het is een Victor Stormguard cabine als je dit intikt in google krijg je zo 10 tallen foto's van deze hut
old man jose
@ketelbinkie

Kijk dit was een 10/60
G210
Dit is een oersterke trekker, BMC is een engelse motor, dus lekvrij zal deze niet zijn, maar over het algemeen wel goed, ligt ook aan de vorige gebruiker. Achterbrug en versnelingsbak zijn oersterk, werden vel gebruikt bij trekkertrek.Het enigste zwakke punt dat ik ken is de vooras, fussee's zijn kort,snel versleten bussen, en speling in stuurhuis, maar dat is vaak makkelijk af te stellen.
Heldern


Wel degelijk spul. Maar Engelse motoren lekken altijd.
akkermopet
@Heldern Dat lekken heet "zweten", of wel "als een Engels motorblok niet zweet, dan zit er geen olie in het blok"!
ketelbinkie
Zweten of lekken is een groot verschil. zweten vind ik niet erg maar lekken wel.
kromdiek
@ketelbinkie Maar tegen het lekken is in de modrne tijd ook wat gevonden Womi Powersil is een op kitachtige afdichting (pakkingvervanger) in een spuitbus in zwart (afdichting)en rood hittebestendige afdichting.
Perfect spul, daar kan een Ford gebruiker (en anderen) wonderen mee.
kromdiek
En die Nuffield, ziet er nog netjes uit en strak, kun je je geen buil aan vallen volgens mij.
oomempin
Engelse motoren lekken altijd per definitie. De mijne is van 1968 en nog nooit uit elkaar geweest (althans de bak en motor). Succes met dit antwoord
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Nuffield 10/60 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!