De voorwielaandrijving schakelt niet meer in, Dit is geen stroomstoring, dat heb ik allemaal doorgemeten. Nu hebben ze me verteld dat er achter dat potje aan de zijkant vd versnellingsbak een pen moet zitten die in de versnellingsbak schuift bij het in en uitschakelen van vwd. Kan ik dat potje dr nu zo afdraaien?
iemand hier meer ervaringen mee?
alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case International 956 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
bij ons opt werk laatst eentje schuifmof zot gedraaid de hele vertanding eraf waardoor as los door de mof draaide
Nu zolang het vriest werkt de 4wd helemaal goed zou de olie te dun kunnen zijn (zomers dan )
enne die dealer ziet je aankomen als je altijd met vragen komt, we laten nooit wat repareren daar en komen alleen onderdelen halen, dus veel verdient ie ook niet aan ons. Tuurlijk geeft ie wel antwoord, mar zo kan het ook toch?
Onderdelen haal ik meestal ergens anders vandaan, bij Beukeveld. gewoon Kramp onderdelen, goede kwaliteit, voor de helft van de prijs echt de helft!!
Zo niet dan kun je de volgende problemen hebben:
1. regelventiel links onder cabine hapert (met vier inbusbouten los draaien en schoonmaken) en doormeten of deze wel stroom krijgt. In dashboard zit hiervoor een relais.
2. olie druk te laag, pompje zit binnen in de versnellingsbak. Wanneer trekker koud is werkt deze nog iets door dikke olie even later stopt hij ermee. (Pompje vervangen!)
3. lamellenpakket onder de versnellingsbak versleten of inwendig lek. Reviseren kan oplossing bieden maar vaak is dit een lapmiddel. Nieuwe bak is eigenlijk enige oplossing.
Wij hebben bij meerdere 1056 xla's dit probleem gekend, ontstaat bij tussen ca. 9000 - 11000 uur.
Succes.
ja maar wat denk je van de bandenslijtage?? dat is nog erger dan die aandrijfmof op de as want die zit (als t goed is) toch geklemd bij deze serie's.
Maar het ging er hier niet om dat de 4wd niet uit wilde schakelen maar deze wil niet inschakelen.
Ik zit met een identiek probleem als de topicschrijver. Mijn 4wd schakelt alleen in als ik de koppeling induw (en de knop indruk uiteraard) en vanaf dat deze wordt losgelaten (ongeacht in versnelling of uit versnelling), gaat de 4wd terug uit. Nu was ik ook aan het denken, dat het probleem mogelijk in de spoel (regelventiel) zit.
Ik heb de spanning uitgemeten en de spanningen kloppen over de spoel. Dus ik wou dat regelventiel eraf draaien. Moet hiervoor het hele filterhuis er mee af of, is alleen die 4 inbusboutjes langs de bovenkant genoeg?
Indien het filterhuis er mee af moet, zijn er nog dingen waar je op moet letten?
Controleer ook eens of het lampje van de schakelaar nog heel is, wanneer deze kapot is werkt het ook niet meer.
Als de schuif van die magneetspoel vast zit controleer dan ook eens of er slijpsel in de versnellingsbak zit. Dit kan duiden op versleten remmen (merk je bijna niet aan 't remvermogen) dit is een vaker voorkomend probleem bij deze series.
Het lampje is nog heel, want gaat ook gewoon branden als de 4wd ingeschakeld wordt terwijl de koppeling is ingedrukt.
En bedankt voor de tip! Ik zal op het slijpsel letten. Raadt u aan om de olie eerst van de versnellingsbak af te laten of is dit niet nodig?
Even de stop eruit draaien en vingen op 't gat houden, dan kun je zien of er veel aan de magneetstop zit.