David Brown 990 - motor
Hallo allemaal!!ik ben willem en heb een vraag over mijn david brown 990.ik heb de kleppen geschuurd en uiteraard de koppakking en klephoedtjes vervangen.maar de motor reageerd wel goed op het gasgeven maar stationer loopt hij bonkend.bij een benzine motor zou je zeggen hij slaat een bougie over.heefd iemand van jullie nog tips waar ik naar zou moeten kijken.b.v.b dank e.mailwoest@versatel.nl
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de David Brown 990 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Waarom heb je de bovenstaande reparaties uitgevoerd/wat is de hystorie van de motor?
"Stationair bonken": mogelijk veroorzaakt door een cylinder met lage compressie en/of slechte verstuiver?
Slaat die een cilinder over stationair of klinkt die niet fijn?
Waarom heb je die "reparaties" uitgevoerd?
Heeft de motor veel onderdruk?
Diesels zijn sterker gebouwd als benzine motoren en hebben af en toe andere nukken.
Heb je de verstuivers ook laten testen????
Als een van de verstuivers niet goed werkt en geen goede diesel inspuiting heeft, dan kan de motor ook niet niet mooi lopen...
Na een warm welkom lokt zo'n uitspraak (mij) toch een ontgroeningsreactie uit. (Is overigens een door mij letterlijk en figuurlijk vervloekte bezigheid van anderen hier op het T.F.-forum).
Dat wil zeggen, waarom nu de compressietest en met name de verstuivertest achterwege te hebben gelaten? Immers, je zegt 'motorervaring' te hebben.
Jij weet het , als een cilinder slecht loopt ligt het aan de opvoerpomp.
En die andere drie daar komt gewoon diesel genoeg??
Als je de verstuivers laat testen en dit is goed blijft alleen de brandstofpomp of de compressie nog over toch??
Of de opvoerpomp als alle cilinders het slecht doen.
die heeft geen opvoerpomp
Jij ook weer eens blij, wat een mooie site is dit toch en vooral in het ""WEEKEND"".
ik denk zelf dat de brandstofpomp niet goed stationair zet.
let er wel op dat een brandstofpomp revisie niet goed koop is. de revisie van de CAV pomp van mij koste ruim 650 euro. de pomp kwam van een DB 950
Als je zeker weet dat er te weinig diesel word geleverd dan moet je het probleem daar ok oplossen.