International 1246 - turbo

Hoi, ik heb een 1246 waarvan de turbo slecht is. de turbo is nu een Garrett T04B66 geloof ik? nu heb ik mij laten vertellen dat holsets beter zijn, zeker als je hem wat wilt opvoeren. er heeft iemand naar gekeken en die vertelde dat een holset hx40 54/65/16A zou passen? nu heb ik dat eens opgezocht maar dit lijkt me wel heel groot. ik heb wel gezien dat er verschillende 1246 lopen met een hx35. kan iemand mij vertellen welke drukken ik kan halen met deze turbo's? en met welke holset is de garrett ongeveer te vergelijken? nu zit er nog de standaard brandstofpomp op die ik evt. wel helemaal open wil zetten. een andere pomp wil ik eigenlijk nog even mee wachten.

alvast bedankt.
nickfendt

Reacties

boerekebart
Ik heb nog een originele 1246 turbo liggen garrett t04
selten
HX40 kan er gewoon goed op. Vooral als je meer vermogen wilt
johniePOWER
Die pomp los zetten kun je wel vergeten want die staat al orgineel hellemaal open 10 cc meer kun je er heel misschien uit halen
Mf1155
@unimog_kevin weet hier meer van af
joellll
@selten dat redt je niet met standaard pomp volgens mij... Standaard 12-pomp is redelijk beperkt qua brandstof.
wvdh
Een hx 35 met standaard pomp heeft geen zin
MartijndenBoer
Ik denk persoonlijk dat het wijste is om een originele turbo te monteren. Mijn 1246 had ik helemaal origineel alleen de pomp helemaal open . Dan is alles toch nog mooi in ballans kwa grote en het volhouden van de motor.
hakkert6
Momenteel heb ik nog een 1455 turbo met spruitstuk liggen.
Ook een 1455 brandstofpomp heb ik in de aanbieding.
Remi_91
Lees dit eens door, kan je best wat wijzer van worden. Aart Waterweg kan je een uitstekend en eerlijk advies geven. Een aanrader!!

caboturbo.nl/pimp-your-turbo/
nickfendt
NL Goede voorbeelden zijn de wat oudere International (IHC) tractoren zoals 1246-1255 en 1455, op welke standaard Garrett T04 en T04B turbo’s gemonteerd zijn.
NL Wij vervangen deze met Hybride, uit componenten opgebouwde turbo’s, een combinatie van H1C/H1E compressorzijdes en HX35/HX40 turbinekanten.
dit staat op caboturbo
maar dit betekent dan toch als ze als vervanging hx35 en hx40 turbinekanten gebruiken de motor genoeg lucht heeft om de turbo op toeren te houden? en dan gewoon een iets grotere compressor kant en je bent er toch?
en een 14 pomp is idd een goede optie maar ze hebben me verteld dat dat maar een kleine stap is.
@nickfendt pomp van een 14 heb iid wijnig nut kunt beter je pomp aan passe kan zat mee
nickfendt
@case inter kracht wat dan zoal? en hoeveel win ik met een 1455 pomp? moet eik nog wel standaard klasse kunnen rijden.
unimog_kevin
@nickfendt ik pers nouw 200 pk + de rest uit met een aangepaste 14 pomp en een holset hx35 H1C compresser zijden
nickfendt
En anders welke holset komt overeen met de garrett? of krijg je dan zo'n hybride
nickfendt
@unimog_kevin wat versta je onder een aangepaste 14 pomp? en die turbo is dus zo'n hybride
unimog_kevin
Een met andere punjers en die meer Cc geeft. Ow hydride turbo da week zo nie. Hij geeft in iedergeval 3,5 bar turbo druk
nickfendt
@unimog_kevin das zeker genoeg 😄 maar hx 35 zou dus in principe gaan met 1455 pomp. dan zou ik alleen graag de maten van de turbo weten.
Remi_91
Hybride is volgens mij een samengestelde, bijvoorbeeld HX35 turbine en H1C compressor. HX35 alleen zegt nog niks... Afmetingen van turbine en compressorwielen zit ook veel variatie in
nickfendt
@Remi_91 dat klopt daarom zou ik ook graag weten wat zou passen? of hoe kun je dit berekenen.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1246 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!