Hallo, ik heb een probleem met de hef: Na het vervangen van de aansluitkoppelingen en de hydraulische olie werkt de hef niet meer.
Halverwege voel ik een duidelijke weerstand/klik aan het hefventiel, als de pomp aangedreven wordt (dat was nooit) en begint de pomp of het regelventiel -dat is me niet helemaal duidelijk- een geluid te maken of dat er lucht in zit. De hef zelf doet helemaal niets meer. Moet er soms iets ontlucht worden? En hoe doe je dat?
Het is een eerste serie R603 (serienr R603*1317*) met een Mita 50? hefinrichting.
Aanvullende info:
De regelkranen voor de hef werkten allebei goed en nooit problemen mee gehad.
Het oliefilter is gereinigd en dus niet verstopt.
Het probleem is ontstaan na vervanging van de aansluitkoppelingen (waarvoor de olie afgetapt moest worden).
Alvast bedankt!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Lamborghini R 603 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zie topic:
tractorfan.nl/topic/54758/
vanmorgen,en s'nachts slaap ik meestal.
Het is mij niet goed duidelijk wat je losgehad hebt,
Zit je filter niet verkeerd om erin, en wat bedoel je met
de aansluitkoppeling los gehad, zijn dat de buiten ventielen???
Probeer even met een losse loze slang in de buitenventiel
aansluiting te ontluchten
Ik heb inderdaad de buiten ventielen en leidingen vervangen.
Ik heb inmiddels gevonden wat de oorzaak is.
Er zit een ventiel(kraantje) aan de zijkant van de hefinrichting (naast de topstang bevestiging) Die zat onnoemelijk vast waardoor ik niet kon inschatten of dat deze nu dicht of open stond. Schijnbaar dicht, want de hef ging ook niet meer omlaag. Deze heb ik nu gangbaar gemaakt en open gezet, waardoor het probleem verdwenen is.
Het lijkt me dat je onmogelijk het filter verkeerd om kan plaatsen. Deze zit in een aluminium koker met een veer, onder het deksel op de achterbrug. Als je deze verkeerd om zou plaatsen, dan valt de drukveer toch in het filter?
Afijn, ik was een beetje op het verkeerde been gezet nal van je uitleg in een ander topic over het hele en halve kraantje. Ik heb geen idee waar de kraan toe dient die ik per ongeluk dicht gedraaid heb. Ik dacht dat die er voor diende om de ploegbeveiliging oid te regelen, niet dus...
Overigens werkt alles nu weer naar behoren.
Remmen afgesteld en de stangen vervangen voor een beter ontwerp (met gaffels, in plaats van omgebogen stangen, die op den duur krom trekken)
Ik had begrepen dat je eventueel documentatie hebt van de R603?
Groetjes, Tony en bedankt!
met het kraantje dicht mag de hef als die omhoog staat, niet zakken.
Het halve kraantje is de reactie van de hefhandel/diepte regeling tijdens het ploegen bij te stellen.
Filter, er zit bij sommige modellen een filter in de zuigleiding opzij van de motor, deze kan wel verkeerd om.
Ik heb diverse boeken van deze Lambor.
vr.groet Joop-Same@solcon.nl
Dat verhaal had ik gelezen. Maar waar dient die 3e kraan dan voor?
Die kun je helemaal dicht of helemaal open draaien. Deze zit dus niet bij de 2 kraantjes voor de reactie snelheid, boven op de achterbrug, maar zit naast de bevestiging van de topstang, aan de achterkant, boven de stang die uit de achterbrug steekt (en volgens mij de beveiliging is voor het ploegen, als je onverhoopt achter iets zou blijven hangen en dan de aandrijving buiten werking stelt)
Wel een eigenaardige oplossing, want de daal/hefsnelheid kan ik ook instellen met de kraan op de achterbrug. De buitenventielen hebben een eigen bediening.
Ik zou er zo niet opgekomen zijn.
Gelukkig werkt alles weer, inclusief de originele verlichting
Vandaag even een flinke proefrit gemaakt. Volgens mijn GPS loopt ze op top 32 km/h Dat is wel wat meer dan de specificaties?
Als het weer wat warmer wordt ga ik het verfwerk maar eens oppakken.
Een groter type bv.heeft geen smoring op de cillinder
De snelheid is bij verschillende maten wielen in de boekjes
gegeven,en in nl. moesten er altijd de grootste wielen op.
Dit is de reactie stang van de diepteregeling
/trekkrachtregeling via de topstang,geen beveiliging hoor.
Maar dat komt toch eigenlijk op hetzelfde neer? Of heb ik het dan mis?