Illustratie van:

Mc-Cormick D 432 - Brandstofpomp

Goedemorgen,

Afgelopen weekend even bij mechanisatiebedrijf langsgeweest ivm mijn Cormick die niet lekker loopt/ start (slaat niet goed aan op 4e cilinder). Zij gaven aan dat dit waarschijnlijk aan de brandstofpomp ligt.

Wat is verstanding, laten reviseren of een andere pomp zoeken? Wat kost revisie ongeveer en heeft iemand toevalling een pomp in de handel?

Alvast dank,
Caspar

Deel dit topic

Reacties

Pico
Beste , een volledige revisie voor dit soort lijnpompen van Bosch is rond de 400-450 euro inclusief werk.Een gebruikte lijnpomp kopen heeft ook een risico daar je niet weet als ze goed of slecht is !
Mvg , Pico
+1
IHC-power
Een goed adres voor een revisie is Frans Van Poppel, te Duizel! Zeer goede service en heel betrouwbare man!
ErDee
Kijk anders eerst eens de verstuiver na?
jannesvessem
@IHC-power klopt, en volgens de verhalen die ik er van gehoord heb ook voor een mooi prijsje
IHC-power
@jannesvessem dat klopt, ook de prijs valt meestal heel goed mee!
jannesvessem
@IHC-power voor bepaalde pompen heeft hij nog een adresje in bergeijk zitten, was op het werk ook met de cormick mtx 140
IHC-power
@jannesvessem kan, dat weet ik zo niet. Wij hebben enkel nog maar pompen van oldtimer trekkers bij hem binnengedaan. 😄
CormickD432
@ErDee Verstuivers reeds vernieuwd en afgesteld
CormickD432
@IHC-power Wat kost de revisie van een pomp ongeveer bij jouw adres uit Duizel?
IHC-power
@CormickD432 moeilijk om zo te zeggen. Dat ligt er natuurlijk aan wat juist het probleem is met de pomp en wat vervangen moet worden. Een ruwe schatting is 300 tot 400 euro. Je kan best even met Frans bellen, hem je probleem uitleggen en dan vragen naar een ruwe prijsinschatting. 😄
JHR217
Hoi Caspar,
Frans van Poppel is inderdaad een heel goed adres voor de revisie van je brandstofpomp.
Echter voordat je een dure reparatie aan je pomp laat uitvoeren zou ik nog de volgende controles uitvoeren. Je zegt dat de trekker slecht op alle vier de cilinders start. Heb je de compressie wel eens gemeten? Gloeit de trekker wel op alle 4 de cilinders?
Ook kunnen de restdrukklepjes die boven op de brandstofpomp zitten problemen geven als ze niet meer geheel afsluiten. De verstuiverleidingen lopen dan van druk af wat je vooral bij het starten merkt. Je moet het zo zien. het restdrukklepje houdt de verstuiverleiding op druk zodat de pomp niet elke slag de volledige 150 bar hoeft te persen.
Ik zou dit eerst zelf na kijken. Scheelt misschien toch weer een paar honderd euro.
CormickD432
@JHR217 hallo jr, heb reeds gloeistiften vervangen en de terugslagklepjes op de pomp getest. heb ook kop laten vlakken en kleppen geslepen. Lijkt dat pomp minder druk geeft op 4e cilinder, vandaar de vraag over revisie.
andere suggestie ook van harte welkom!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 432 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
19