Nu heb ik hier een cormick D439 staan met water in de olie.
Nu hoop ik eigelijk dat de kop pakking lek is of is er nog iets anders wat voor de hand licht.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 439 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Bij sommige trekkers zijn die cilinders te vervangen per stuk (best complete revisie of ruilmotor). Bij andere is het zoiezo de complete motor.
lek hebt
Als je bussen gescheurd zijn zou ik eerder zeggen dat je gasolie bij de motorolie krijgt, dit omdat het niet de bedoeling is dat je ook nog water in cilinder zit.
Wel kan er een scheur ergens anders in het blok zitten, of in je kop. Maar ik veel gevallen is het alleen je koppakking. Even je kop vlakken en een nieuwe koppakking..
Rookt je trekker ook, zoja wat voor kleur? Of loopt de trekker helemaal niet?
weet ook iemand wat dat kost om een kop te vlakken?
heb namelijk ook nog een cormick b275 met het zelfde probleem
Ja idd, eerst maar even losmaken.
Een kop vlakken kost tientje of 6, 7. Maar daar kunnen nog wat kosten bijkomen
Moeten de kleppen er dan ook uit?
Ja, die moeten er uit
anders zou het water er niet uitspuiten als hij warm word.. en zoals d219 zegt de ringen onder de bussen maar dan zou je geen druk op bouwen in de radiateur .. of een scheur in de kop maar koppaking eerst proberen stelt weinig voor en jd 92 ..de kleur van de rook bij een 439 kan je weinig mee
Ze roken standaard al alle kleuren van de regenboog?
Doe het wel precies hè, je wilt niks beschadigen
koppakking is onwaarschijnlijk mits je drukop het water hebt, de verbrandings druk komt dan in het water systeem, uiteraard moet bij herstel van de 0 ringen de cilinderkop er wel af, uiterste geval is het blok gescheurd
bedangt voor jullie reacties
goedzo:P
Klepspeling is 0,3mm
Voor aandraaimomenten van de diverse bouten en moeren zie onderstaande link:
ihcparts.nl/Nieuws/werkplaatshandboeken/…
Op deze pagina vind je een werkplaatshandboek van diverse IHC motoren vanaf de DD-155. Jou D439 heeft weleenswaar een DD-148 motor, maar de volgorde van aandraaien en de aandraaimomenten zullen niet veel verschillen.
Succes,
en dat is ook een 4 cilinder en dus zullen de aandraai momenten ook wel het zelfde zijn
nu heb ik op de moment sleutel gekeken en dat komt neer op zoon 110 nm kan dit kloppen.