Illustratie van:

Mc-Cormick D 439 - water bij de olie

Nu heb ik hier een cormick D439 staan met water in de olie.
Nu hoop ik eigelijk dat de kop pakking lek is of is er nog iets anders wat voor de hand licht.

Deel dit topic

Reacties

fendt-vario
Olie terug brengen waar je het weg hebt en nu zonder water 😃
Wout
Denk koppakking lek
jumpforjoy
Ik weet nu niet hoe zo een McCormick motor in elkaar steekT, maar het kan zijn dat de cilinders waarin de zuigers lopen gescheurd zijn (door vorst) of gewoon zo dun geworden zijn dat ze stuk gaan. ik weet dat de Ford 1000-reeks hier nogal last van heeft. Nu denk en hoop ik voor jou ook de koppakking, maar je weet nu toch weer iets meer.

Bij sommige trekkers zijn die cilinders te vervangen per stuk (best complete revisie of ruilmotor). Bij andere is het zoiezo de complete motor.
d 219
Denk dat je de o ringen rond cilinderbussen
lek hebt
.
JD92
@ jump for Joy,

Als je bussen gescheurd zijn zou ik eerder zeggen dat je gasolie bij de motorolie krijgt, dit omdat het niet de bedoeling is dat je ook nog water in cilinder zit.

Wel kan er een scheur ergens anders in het blok zitten, of in je kop. Maar ik veel gevallen is het alleen je koppakking. Even je kop vlakken en een nieuwe koppakking..

Rookt je trekker ook, zoja wat voor kleur? Of loopt de trekker helemaal niet?
case 745 xl
Trekker is geloof ik warm geworden van de zomer blaast ook koel water er uit als hij warm word.
Dan denk ik de koppakking.. zou ook best een gat of scheur in de kop kunnen zitten
case 745 xl
Moet hem eerst maar eens los halen.
weet ook iemand wat dat kost om een kop te vlakken?
heb namelijk ook nog een cormick b275 met het zelfde probleem
JOHNDEEREBOERTJE
Bij een beunhaas een paar tientjes
JD92
@ case 745xl,

Ja idd, eerst maar even losmaken.

Een kop vlakken kost tientje of 6, 7. Maar daar kunnen nog wat kosten bijkomen
case 745 xl
Moet je wel net een beunhaas weten die dat kan
case 745 xl
Moetten de kleppen er dan ook uit
JD92
Case 745 xl zei

Moeten de kleppen er dan ook uit?

Ja, die moeten er uit
stokske
Het zal de koppaking wel wezen als eerste..
anders zou het water er niet uitspuiten als hij warm word.. en zoals d219 zegt de ringen onder de bussen maar dan zou je geen druk op bouwen in de radiateur .. of een scheur in de kop maar koppaking eerst proberen stelt weinig voor en jd 92 ..de kleur van de rook bij een 439 kan je weinig mee
ROBERTIHC
Dat probleem heb mien 844-s ook, altijd het koelwater er uit spuiten, kheb et blok nu helemaal los, onderste o-ringen goed gaar en wat een roest in het koelkanaal, heel spijtig, heb geen scheuren kunnen ontdekken int blok.
JD92
@stokske

Ze roken standaard al alle kleuren van de regenboog?
stokske
@jd92 ja dat bedoel ik
Robert.. al naar de thermostaat gekeken ?
Corne S
Dit had onze 423 eerst ook. Hij blies ook wat belletjes in de radiateur. Daarna zo'n blikje (lost op in het koelwater en laat een laagje 'slip' achter waar er een lek zit) er in gedaan en lekker laten werken. Een tijdje later was het over. Dit wil niet altijd werken, maar wel het minste werk en minste geld. Enige nadeel kan zijn dat de radiateur iets minder kan gaan koelen.
case 745 xl
844 s zijn id monster trekkers hebben er hier 1 gehad met 18000 uur en 1 keer een nieuwe koppeling
@ case 745, de kleppen zitten zeg maar gewoon in de kop.. de kop pak je zo in zn geheel eruit dacht ik..(kan het mis hebben) tis alleen een gepiegel om de kleppen los te krijgen zonder mooi gereedschap 😉 maar de kleppen haal je toch meestal los om te laten schuren/slijpen..
F-E-N-D-T-J-E
Gewoon effe lostrekke de motor kom je er zo achter
JD92
Ja, gewoon even lostrekken...

Doe het wel precies hè, je wilt niks beschadigen
hewi hendriks
Water in de olie geeft aan dat de er lekkage zit onder in de motor, de cilinderbussen worden afgedicht dmv o ringen , zijn deze hard eo poreus lekt het water in de olie,cilinderbussen kunnen ook in gevreten zijn ,,mogelijkheid
koppakking is onwaarschijnlijk mits je drukop het water hebt, de verbrandings druk komt dan in het water systeem, uiteraard moet bij herstel van de 0 ringen de cilinderkop er wel af, uiterste geval is het blok gescheurd
case 745 xl
De trekker bout wel druk op in het water ik trek hem van de week wel effe open.
bedangt voor jullie reacties
ROBERTIHC
@christiaan, zat geen thermosstaat meer in 😉
de yanmarman
Denk ook koppaking,ik zal zegge:"haal hem is open"
JD92
@ de yanmarman

👍 goedzo:P
case 745 xl
De trekker had id een lekke kop paking.nu heb ik de kop laten afvlakken. en nieuwe pakingen zijn ook al binnen maar is er nu ook iemand die de klepspeling weet en de nm voor de kopbouten.
IHCparts
Hallo Case 745,

Klepspeling is 0,3mm

Voor aandraaimomenten van de diverse bouten en moeren zie onderstaande link:

ihcparts.nl/Nieuws/werkplaatshandboeken/…

Op deze pagina vind je een werkplaatshandboek van diverse IHC motoren vanaf de DD-155. Jou D439 heeft weleenswaar een DD-148 motor, maar de volgorde van aandraaien en de aandraaimomenten zullen niet veel verschillen.

Succes,
case 745 xl
@ihc parts bedankt voor de info ik heb ook nog een cormick b275 en daar heb ik alle boeken wel bij .
en dat is ook een 4 cilinder en dus zullen de aandraai momenten ook wel het zelfde zijn
case 745 xl
Bij het boek van de b275 staat 38 lbf
nu heb ik op de moment sleutel gekeken en dat komt neer op zoon 110 nm kan dit kloppen.
INTERSPLINTER
Met 633 gehad kopakking goed pan eraf geschoefd.water in de kanalen gegooid,en met lamp onder het blok gekeken.waar water vandaan komt en kijkenwaar ut lekt .een b275 hebben wij ook gehad.is een hele andere motor engels.dus andere gegevens.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 439 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
34
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
22