Illustratie van:

Case International 743XL - differentieel lock

Hallo, ik heb sinds kort een 743 voor wat hobby werk rondom huis. Maar nu weet ik niet hoe ik het differentieel lock erop krijg, waardoor ik bij het minste of geringste met een spinnende wiel stil sta. Is er iemand die mij kan uitleggen hoe dit werkt?

Deel dit topic

Reacties

Arrie94
Naast de versnellingspoken, in het midden vd cabine zit een hendel van een cm of 15 die je met je voet naar beneden moet trappen.
SJB533
@Arrie94
Een 743 heeft geen poken op de vloer 😉
radium45
Quote @SJB533:
Een 743 heeft geen poken op de vloer

Vario? 😛
SJB533
@radium45
Nope, platformtrekker! Versnellingen op het dashboard, groepen links naast de stoel 😉
Arrie94
@SJB533 Hij vraagt om Case International, die hadden dat wel. Tot 3 jaar geleden had mijn buurman er 1. Interieur exact gelijk aan 845, en 56 serie... Zo een, of ben ik nog steeds fout?
SJB533
@Arrie94
Hij vraagt om een 743! En die hadden dat niet, net zo als een 745 S!
Arrie94
@SJB533 Is geen XL dan zeker? Dan zal er vast nog wel ergens een palletje zijn die hij in moet trappen voor het diff slot
Boemrang
De beste oplossing is gewoon, niet laten slippen... :lol:
Maar volgens mij zit onder op de vloer bij de versnellingspoken een klein hendeltje wat je met de je hak in kunt drukken, dit is moet de differentieel zijn....
rinie
Zit een pedaaltje naast je hendel van de hef en naast de hendel van de aftakas als het goed is
ruud.vanacht
Bij onze international 743xl met voorwiel aandrijving zit die volgens mij wel op vloer?!
AW217
@SJB533 nou ben je toch echt mis. Een 743 met xl cabine heeft geen versnellingspook in het dashboard en groepenpook links!
erik9831
Als deze hendel er moest zijn ... zullen de anderen wel voor je uitmaken. Ik weet het niet staan bij die van jou, wel op die van mij ...

Als je die handel gebruikt moest hij er zijn !!! ENKEL gebruiken bij rechtdoor rijden, in een bocht/afdraaien niet gebruiken.
Case-driver
Ik heb het ook volkomen eens een 743xl heeft het pendaal gewoon net voor de stoel zitten op de grond
RvM96
@AW217

@SJB533 heeft het over een 743 en niet een 743xl. En die heeft ook in de case-international versie stuurschakeling met groepenpook links
SJB533
@AW217
Zoals @RvM96 al zegt: hij staat onder "Case International 743", dus de goedkopere versie zonder XL. En die heeft de versnellingen net als de 44-serie 😉
Sjaak
Mijn welgemeende excuses, Het betreft een 743-XL...
Ik heb een voetpedaal bij mijn rechter hak, echter krijg ik hier met geen mogelijkheid beweging in.

"img"lh5.googleusercontent.com/-0d7E2435Z-0/…"
SJB533
@Sjaak
Die zal er wel in moeten... Hij gaat er echt niet in, zowel bij het stil staan als rijdend? Zit er wel enige speling naar boven en benden in?
Sjaak
Rijdend heb ik nog niet geprobeerd. Speling is minimaal, amper een centimeter wat het pedaal op en neer wil. Moet ik het pedaal nog combineren met een bepaalde stand van een hendel of iets...? Heb wel van allerlei combinaties geprobeerd, maar krijg het nog niet voor elkaar.
SJB533
@Sjaak Probeer het eens rijdend 😉 Weet uit het verleen (745XL, overgangstype, dus een paar jaar nieuwer), dat ik nog wel eens een beetje kracht moest gebruiken (wellicht even op het pedaal staan)

Die van jou is van 1 van de eersten, zo te zien. Ik zie verder niets staan in de boeken over een verbeterd differentieelgrendel.
Sjaak
Ben nu niet in de gelegenheid, maar ga het morgen avond eens proberen.
Jasperfendt
Begin er maar niet an ajt niet nodig hebt een gemartel om hem weer uit te krijgen teminste bij onze 305 wel 😞
Arrie94
@Jasperfendt Bij onze 306 moet je er dan met je hak tegenaan tikken, dan springt hij weer omhoog. Bij een Inter vind ik het erger, want die moet je ingetrapt houden, dus moet je met handgas gaan werken... Probleem is dat het bijna nooit wordt gebruikt, en dus vaak niet goed werkt.
Jasperfendt
@Arrie94 Bij onse heb ik hem nog nooit gebruikt om dat ik bang ben dat die er helemaal niet uit wil. maar bij me oom zen 305 heb ik hem 1 keer gebruikt maar een gemartel gehad om hem er uit te krijgen wel 10 minuten tegen getrapt en aan getrokken 😞
SJB533
@Arrie94
Klopt, dat is het nadeel van de differentieelsloten op Duitse Inters...
SJB533
@Jasperfendt
Heb ook al eens een een bochtje getrokken met een 305LS en ingeschakeld diff-lock. Heb m er idd met een flinke tik af moeten trappen...
Sjaak
Vanavond even geprobeerd al rijdend het pedaal in te trappen/stampen , maar helaas, geen beweging in te krijgen.
Boemrang
Quote @Sjaak:
al rijdend het pedaal in te trappen/stampen , maar helaas, geen beweging in te krijgen.

Dat is ook zeer goed om dit al rijdend te doen, weet je zeker dat het kapot kan gaan...
Nooit onder belasting proberen in te schakelen...
Arrie94
@Boemrang Zolang hij rechtdoor rijdt kan er niks fout gaan...
Boemrang
Quote @Arrie94:
Zolang hij rechtdoor rijdt kan er niks fout gaan...

Dat zijn jou woorden, ik geef alleen aan "onder belasting" niet in schakelen...
Wimsumar
Beste Arrie94:
Quote @Arrie94:
rechtdoor rijdt

Daarbij mag het aantal wielomwentelingen links en rechts liefst niet van elkaar afwijken.
SJB533
Quote @Boemrang:
Nooit onder belasting proberen in te schakelen...

Daarvoor is het differentieelslot wel...

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 743 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
31
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
2