Tractor met papieren (België): welke papieren en stappen nemen om in te schrijven?

Hallo iedereen,

Dit is een vraag voor de Belgen onder ons (of Nederlanders die veel van wetgeving in België weten 😄 )

Weet er iemand soms meer over in het verkeer brengen van een 2dehands tractor. Bij de tractor zitten papieren (is al ingeschreven geweest voor de openbare weg in België).

Welke papieren moet je allemaal hebben? En moet deze tractor opnieuw naar de technische keuring? Of is dit louter een administratieve kwestie?

alvast bedankt,
grtn

PS: via de zoekfunctie vond ik enkel vragen over tractoren zonder papieren, vandaar hier de vraag

Deel dit topic

Reacties

deutz dx 470
Moet je even de verzekering bellen, wij hebbe pas ook een 2e hands gekocht (zie 6.31 op profiel) en dan als je een g-plaat hebt moogt ge na de keuring ja dus moet eerst keuringsklaar worden gemaakt 😉
mccormickd320
Eerst gewoon met je papieren naar een administratieve keuring gaan, als alles dan in orde is krijg je een blad om hem opnieuw in te schrijven. En dan moet je naar de technische keuring.
erik9831
Zoals MccormickD320 zegt.

Met de papieren die je hebt van de tractor, naar de keuring gaan en daar een administratieve keuring vragen. Met dat roze papier dat je dan krijgt moet je naar de verzekeringen gaan en zij geven dan hun stempel dat het voertuig verzekert is. Zij kunnen ook de nummerplaat aanvragen. Eenmaal je de nummerplaat hebt, deze op de trekker zetten en dan naar de keuring gaan.

Als je een nummerplaat aanvraagt via de verzekering, vraag dan zeker hoelang dit zal duren. Een paar maanden geleden was er een achterstand van een maand ongeveer. Ze hebben mij toen aangeraden om een dag op te offeren om naar een DIV kantoor zelf te gaan. Dan heb je de nummerplaat de dag nadien. Een trekker kunnen ze namelijk niet inschrijven via WEBDIV, moet nog allemaal doorgefaxt of opgestuurd worden. Inschrijving verloopt dus anders als bij een personenwagen.

Indien nodig, DIV kantoren en hun ligging kan je altijd terug vinden via google ...
Floris_
Kerels,

Dank voor de reacties, klasse!

Nog één vraagje: de administratieve en technische keuring, kost dat veel?
johnny p
Mss ook interessant.voor de G-plaat
tractorfan.nl/topic/59648/
grtz
Johnny
mccormickd320
Neen kost niet zo veel heeft bij mij een 15 euro samen gekost maar was wel voor een oldtimer
erik9831
@jo845xl Het gaat nog wel ... Je krijgt enkel de nummerplaat de dag zelf niet mee, de dag erna brengt de postbode ze. Kost je dan 30€.

Administratieve keuring is iets van een 11€ dacht ik. Weet ik niet juist meer. Op de website van GOCA.be staat een tarievenlijst, maar kan het er niet zo meteen in terugvinden

Op mijn keuringsbewijs staat

Toeslag 1ste keuring +3.5T 11.60€
Keuring +3.5T 51.90€
identificatieverslag 0.00€

een totaal van 63.50€ btw inclusief

Dit als een niet oldtimer ingeschreven voertuig. Als oldtimer had je, zeiden ze, beperkte bewegingsvrijheid. Maar alles veranderd constant dus weet ik het ook niet juist.
Floris_
Bedankt voor de reacties iedereen! top!

heb vandaag tractor gekocht, ik ga nu eerst voor de administratieve keuring.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
2