Illustratie van:

Mc-Cormick D 432 - KOPPELING

WIE KAN MIJ UITLEGGEN HOE IK HET beste de koppelingsplaat kan vervangen en waar ik deze kan kopen en moet ik de drukgroep ook vervangen ik kan nog wel sc hakelen allen als ik de koppeling inbtrap dan blijft hij eerst doorijden(hij blijft plakken) en ik kan hem alleen maar in de versnelling krijgen als de motor bijna uit is
wie kan mij helpen??

vriendelijke groeten Ties Tolner Zuidlaren

Deel dit topic

Reacties

hewi hendriks
Koppeling vervangen is vrij eenvoudig, tractor hoeft niet gesplit teworden.

onder het koppelings huis zit een inspectie cq reparatie luik van daar uit kan je hem vervangen
valmet
Het gemakkelijkst is om de trekker te splitsen . de koppelings platen kun je ook krijgen bij inus kiers in emmen. denk ook even om het druklager deze is van grafiet en zijn nog wel eens aan vervanging toe. voor de drukgroep kun je deze het beste even mee nemen naar de koppeling boer die kan jou zo vertellen of deze noig goed is.
Fendt_favorit
Je MOET hem splitsen!! Je moet de drukgroep uit elkaar halen om de plaat erin te zetten, en daarna moet je een paspen draaien (de price as opmeten en dan namaken) om door de drukgroep heen te steken, om de plaat en drukgroep recht in elkaar te zetten.
caseih212
Leute, je hoeft voor het vervangen van de drukgroep en/of de koppelingsplaat de trekker zeker NIET te splitsen bij de IHC D-serie. Je kunt zo de aandrijfas loshalen (van onderen door het 'gat'), dan de drukgroep met de 9 boutjes losdraaien, en dan kun je de drukgroep én de koppelingsplaat er zo uithalen!! Je kunt de koppelingsplaat zo bij www.histoparts.com bestellen óf gewoon bij de dealer om de hoek. Ze zijn namelijk volop verkrijgbaar. Over het algemeen hoef je het bronzen lager niet te vervangen, mocht deze wel echte slijtage vertonen, dan kun je er zo bij de 'draaierij' 1 laten draaien.
stuifzand
Het kan alleen het druklager zijn. Omdat hij doorslipt.
Koppelingsplaat en drukgroep kun je laten reviseren bij Rekos Almelo.
Fendt_favorit
@case212, dat klopt wel wat je zegt, maar het is toch veel makkelijker werken om die trekker doormidden te halen. Het zijn een paar bouten, wat leidingen van brandstof, 2 van hydraulik en een stroomkabel, en de stuurstangen, en dat is alles, en dat bespaart je wel een hoop gefrot en gevloek om alles door zo`n luikje te doen.
remmie432
Het is wel makkelijker om de 432 ff te splitsen en de plaat/drukgroep zijn nog bij kramp/granit te bestellen of reviseren bij vekoma in lemerlerveld
tolner
Wat gaat zoiets kosten een plaat
caseih212
Koppelingsplaat passend voor D430, D432, D436 en D439: €159 ex. btw

Drukgroep passend voor deze typen: €207 ex. btw
robintenbroeke
Ik heb de koppelingsplaat ook vervangen hoeft zeker niet gesplitst te worden

inspectieluik losdraaien dan price as loshalen

dan koolstofdrukklager uithalen

dan 9 boutjes van de drukgroep losdraaien

even prutsen en je hebt de drukgroep er uit en de

koppelingsplaat light voor de hand en dan nieuwe er in

dan nieuwe koppelingsplaat er in en drukgroep er in dan

drukgroep aan draaien iemand moet koppelingspedaal

intrappen en dan price as er in doen en klaar is kees
D439D
Ik weet niet of het nodig is om bij mijn D439 de koppeling te vervangen. Bij stilstand kan ik gewoon in elke versnelling schakelen echter op/terug schakelen onder het rijden gaat niet. Dus elke keer stoppen echt frustrerend daarom maar niet de weg op!
Als je de koppeling via het kijkgat vervangt hoe weet je dan dat ie goed gecentreerd is en hoe krijg je het toplager eruit ?
Wimsumar
Beste D439D
Quote:
koppeling via het kijkgat vervangt

Dat kan niet. Voor vervangen van een (rij)koppeling moet elke trekker "in tweeën".
Naschrift: Ooohw, ik lees dat het bij deze Mc Cormickserie wel kan (hetzij lastig).
Ik weet niet of zo'n Mc Cormick D-439 een (deels) gesynchroniseerde versnellingsbak heeft of niet ( krakende tandwielen bij ongesynchroniseerde versnellingen vragen enige gewenning/routine om vlot te kunnen schakelen).

P.S.: Mijn buurman zit ook altijd, "met zweet op het hoofd", met 2 handen aan de pook te roppen op z'n D-439.
D439D
Zal wel lasting zijn om de bovenste moeren los te krijgen in die kleine ruimte na 50 jaar. Als het toplager vast zit moet de trekker sowieso doormidden.

Jammer dat dit te duur gaat worden.

De v-bak is niet gesynchroniseerd met dubbel clutchen krijg ik het ook niet voor elkaar.

Hier kun je een D439 zien die onder het rijden wel geschakeld kan worden (heb bijna dezelfde).

Ik heb een D op de bak staan (nummer 714559 R6, is dit een snelgang versie?


youtube.com/watch?v=LB4xnxVlziw
Wimsumar
Beste D439D:
Quote:
onder het rijden wel geschakeld kan worden

Wellicht gaat het overschakelen beter bij nauwelijks verhoogd toerental (zoals in het filmpje).
Je zou de pook kunnen verlengen en meer rechtop zetten om er zelf beter grip op te krijgen met schakelen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 432 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
30