WIE KAN MIJ UITLEGGEN HOE IK HET beste de koppelingsplaat kan vervangen en waar ik deze kan kopen en moet ik de drukgroep ook vervangen ik kan nog wel sc hakelen allen als ik de koppeling inbtrap dan blijft hij eerst doorijden(hij blijft plakken) en ik kan hem alleen maar in de versnelling krijgen als de motor bijna uit is
wie kan mij helpen??
vriendelijke groeten Ties Tolner Zuidlaren
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 432 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
onder het koppelings huis zit een inspectie cq reparatie luik van daar uit kan je hem vervangen
Koppelingsplaat en drukgroep kun je laten reviseren bij Rekos Almelo.
Drukgroep passend voor deze typen: €207 ex. btw
inspectieluik losdraaien dan price as loshalen
dan koolstofdrukklager uithalen
dan 9 boutjes van de drukgroep losdraaien
even prutsen en je hebt de drukgroep er uit en de
koppelingsplaat light voor de hand en dan nieuwe er in
dan nieuwe koppelingsplaat er in en drukgroep er in dan
drukgroep aan draaien iemand moet koppelingspedaal
intrappen en dan price as er in doen en klaar is kees
Als je de koppeling via het kijkgat vervangt hoe weet je dan dat ie goed gecentreerd is en hoe krijg je het toplager eruit ?
Dat kan niet. Voor vervangen van een (rij)koppeling moet elke trekker "in tweeën".
Naschrift: Ooohw, ik lees dat het bij deze Mc Cormickserie wel kan (hetzij lastig).
Ik weet niet of zo'n Mc Cormick D-439 een (deels) gesynchroniseerde versnellingsbak heeft of niet ( krakende tandwielen bij ongesynchroniseerde versnellingen vragen enige gewenning/routine om vlot te kunnen schakelen).
P.S.: Mijn buurman zit ook altijd, "met zweet op het hoofd", met 2 handen aan de pook te roppen op z'n D-439.
Jammer dat dit te duur gaat worden.
De v-bak is niet gesynchroniseerd met dubbel clutchen krijg ik het ook niet voor elkaar.
Hier kun je een D439 zien die onder het rijden wel geschakeld kan worden (heb bijna dezelfde).
Ik heb een D op de bak staan (nummer 714559 R6, is dit een snelgang versie?
youtube.com/watch?v=LB4xnxVlziw
Wellicht gaat het overschakelen beter bij nauwelijks verhoogd toerental (zoals in het filmpje).
Je zou de pook kunnen verlengen en meer rechtop zetten om er zelf beter grip op te krijgen met schakelen.